Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, προετοίμασε το έδαφος για ένα πιθανό βέτο της ομάδας του σε πρόταση για μείωση της αξίας των μονάδων ισχύος.
Τον Ιούλιο, υπήρχε η πρόθεση της FIA να μειωθεί το κόστος των κινητήρων στα 12€ εκ., και στα 8€ εκ. για κινητήρες προηγούμενης σεζόν – που είναι πολύ φθηνότερα από τώρα.
Πάνω σε αυτό, ο Arrivabene δήλωσε: «Δεν μπορούμε να ζητήσουμε λιγότερα από αυτά που ξοδεύουμε.»
Παρά το γεγονός ότι αυτό το ενδεχόμενο δεν ενθουσίασε την ιταλική ομάδα, ο Toto Wolff, αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, τόνισε πως είναι εξαιρετικά σημαντικό να παρθεί αυτή η απόφαση.
Το εν λόγω θέμα συζητήθηκε στην συνάντηση που είχαν οι κατασκευαστές αυτήν την εβδομάδα στην Γενεύη, όπου συμφωνήθηκε πως 32 tokens θα είναι διαθέσιμα για την εξέλιξη των μονάδων ισχύος το 2016.
Όσον αφορά το κόστος, υπήρξαν τα αναμενόμενα κωλύματα, όπως αναφέρει και το Auto Motor und Sport.
Λέγεται πως η Ferrari προανείγγειλε στο meeting ότι θα ασκήσει βέτο.
Κεφάλαιο Red Bull
Παράλληλα, υπήρξαν εξελίξεις στο σήριαλ της Red Bull με την Renault, αν και είναι ξεκάθαρο πως οι σχέσεις τους είναι σε χείριστο σημείο.
Ωστόσο, η Renault θα μπορούσε να επωφεληθεί ιδιαίτερα από τα αρκετά διαθέσιμα tokens της επόμενης χρονιάς, καθώς θα έχει μία πολύ καλή ευκαιρία να βελτιωθεί κατά την διάρκεια του Πρωταθλήματος.
Βέβαια, τα ευχάριστα νέα για τους Γάλλους και την Honda δεν σταματούν εδώ, μιας και έχει δοθεί το ΟΚ να μπορούν να εξελιχθούν μέρη της μονάδας ισχύος που φέτος δεν επιτρεπόταν να βελτιωθούν.
Όλες οι αποφάσεις της Γενεύης θα περάσουν από την Επιτροπή της F1, όπου χρειάζεται ομόφωνη απόφαση από τις ομάδες για να προωθηθεί μία αλλαγή τόσο αργά για το 2016. Σε αυτό το σημείο, θα μπορούσε η Red Bull να θέσει αρκετά εμπόδια.
Ο πρώην οδηγός των Αυστριακών, Sebastian Vettel, είπε την Παρασκευή: «Υπάρχουν πολλές φήμες και δεν έχω μιλήσει με τον Dietrich Mateschitz τελευταία, αλλά θεωρώ πως είναι δύσκολο να αποχωρήσουν από την F1.»
«Θα ήταν μεγάλη απώλεια. Αλλά, αμφιβάλλω ότι τελικά θα συμβεί. Αυτό πιστεύω – και δεν πιστεύω πως είμαι ο μόνος.»
Φυσικά, όπως έχουν τώρα τα πράγματα, ένα τέτοιο ενδεχόμενο μοιάζει εξαιρετικά πιθανό. Και, σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, είναι επίσης πιθανό να αποχωρήσει εντελώς από το σπορ η Renault, παρά το γράμμα πρόθεσης εξαγοράς της Lotus.
Το μεγάλο πρόβλημα της εταιρίας είναι πως ίσως ο πρόεδρός της, Carlos Ghosn, δεν θα δώσει το πράσινο φως για ένα project που θα τους κοστίσει πολλά εκατομμύρια, αν δεν είναι σίγουρος πως θα είναι ανταγωνιστικοί.
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, η Renault έκανε πολλά βήματα πίσω φέτος, ενώ έχει ακόμα 12 tokens να σπαταλήσει για το 2015.
Τα πράγματα είναι δύσκολα και σε αυτό το μέτωπο. Είναι σίγουρο πως το ζήτημα των κινητήρων θα μας απασχολήσει για αρκετό καιρό ακόμα, μέχρι να κλείσουν όλες οι ανοιχτές εκκρεμότητες.