Ευκολότερη και γρηγορότερη είναι πλέον η πρόσβαση των φορτηγών, αλλά και μικρότερων οχημάτων, στο λιμάνι της Πάτρας, μετά την ολοκλήρωση οδικού άξονα που συνδέει απευθείας τη μεγάλη περιμετρική με τη λιμενική ζώνη.
Ετσι λοιπόν σημαντικός αριθμός βαρέων οχημάτων δεν θα εισέρχονται στην πόλη, ούτε θα χρησιμοποιούν τον δεύτερο οδικό άξονα, την «Ελευθερίου Βενιζέλου», που συνδέει το λιμάνι με την Πάτρα, αλλά διέρχεται μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Συγκεκριμένα, τα φορτηγά που κινούνται μέσω των εθνικών οδών Πατρών – Αθηνών και Πατρών – Πύργου, με κατεύθυνση το λιμάνι της Πάτρας, χρησιμοποιούν πλέον τους οδικούς άξονες που κατασκευάστηκαν δίπλα από τον ποταμό Γλαύκο, για να φθάσουν στον προορισμό τους.
Εκτός όμως από το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι οδικοί άξονες «έβγαλαν» πολλά φορτηγά από το κέντρο της Πάτρας, υπάρχει πλέον ένας νέος λειτουργικός δρόμος για τις μετακινήσεις στις νότιες περιοχές της πόλης, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνονται οι κεντρικές οδικές αρτηρίες.
Ομως το έργο αυτό δεν εξυπηρετεί μόνο οδηγούς και επιβάτες, αλλά και τους πεζούς. Και τούτο διότι τα πεζοδρόμια που κατασκευάστηκαν είναι αρκετά πλατιά, έτσι ώστε όσοι θέλουν, μπορούν να περπατούν, διανύοντας μάλιστα σημαντική απόσταση. Επίσης, κατά μήκος των δύο οδικών αξόνων έχουν φυτευτεί μικρά δένδρα, τα οποία ποτίζονται με αυτόματο σύστημα, ώστε να υπάρχει καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα.
Στο μεταξύ, σύντομα πρόκειται να κατασκευαστούν δύο οδικοί κόμβοι στη μεγάλη περιμετρική με τους οποίους θα ολοκληρωθούν εκκρεμότητες 25 χρόνων και θα διευκολύνουν την κίνηση κατοίκων και επισκεπτών.
Ειδικότερα, το πρώτο έργο θα συνδέσει τη μεγάλη με τη μικρή περιμετρική οδό της Πάτρας. Ετσι, όσοι οδηγοί έρχονται στην Πάτρα μέσω της εθνικής οδού Αθηνών – Πατρών, αλλά δεν έχουν ως τελικό προορισμό το κέντρο της πόλης, θα αποφεύγουν την κίνηση και θα φθάνουν γρηγορότερα στον προορισμό τους.
Παράλληλα, θα υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση των επισκεπτών στον σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Βούντενης.
Ο δεύτερος κόμβος θα συνδέσει τη μεγάλη περιμετρική με την εθνική οδό Πατρών – Τρίπολης. Με αυτό το έργο, οι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση στην εθνική οδό, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να κινούνται μέσα από τις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Μιντιλογλίου και της Οβρυάς. Επίσης θα διευκολύνονται όσοι θέλουν να μεταβούν στο νέο λιμάνι ή τη λαχαναγορά.
Ακόμη, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να καταστεί λειτουργικό ένα σημαντικό τμήμα της μικρής περιμετρικής της Πάτρας, η οποία θα συνδέει τη νέα εθνική οδό Πατρών – Αθηνών με τις ανατολικές και νότιες περιοχές της πόλης, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κυκλοφοριακού στους κεντρικούς δρόμους. Μάλιστα, στις συγκεκριμένες περιοχές βρίσκονται το νοσοκομείο «Αγιος Ανδρέας» και το ΤΕΙ. Η ολοκληρωτική λοιπόν λειτουργία του δρόμου τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται να εξυπηρετήσει σημαντικό αριθμό κατοίκων και επισκεπτών.
Αλλες παρεμβάσεις
Προσθέτοντας σε αυτά τα έργα και τη διάνοιξη της κεντρικής οδού Κανακάρη προς τη νέα εθνική οδό Πατρών – Αθηνών και τη σύνδεσή της με τη μικρή περιμετρική, τότε ανοίγεται και ένας ακόμη διαφορετικός «δρόμος» και συγκεκριμένα αυτός των έργων για την αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, μέσω πεζοδρομήσεων και άλλων παρεμβάσεων, που αναμένεται να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Πηγή: Kathimerini.gr