Η Ελλάδα φαίνεται επίσης ότι έχει τον καλύτερο στόλο οχημάτων στον κόσμο -παρότι είναι απο τους γηραιότερους- καθώς σχεδόν όλα περνάνε από τα Ελληνικά ΚΤΕΟ!
Μόλις 15 αυτοκίνητα σε 1,94 εκατ. τεχνικούς ελέγχους «κόπηκαν» από τα ΚΤΕΟ της χώρας το 2019 έχοντας επικίνδυνες ελλείψεις σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr.
Η Ελλάδα φαίνεται επίσης ότι έχει τον καλύτερο στόλο Ταξί καθώς δεν κόπηκε κανένα όχημα αλλά και φορτηγών με μόλις 1 όχημα να κόβεται…
Δηλαδή το 2019 αποδεικνύεται ότι οι έλεγχοι ήταν πιο χαλαροί καθώς μόλις το 0,01% των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις ενώ αν κοιτάξει κανείς τα στοιχεία της τελευταίας πενταετίας θα αντιληφθεί επίσης ότι συνεχώς μειώνεται ο αριθμός των οχημάτων με… επικίνδυνες ελλείψεις. Ειδικότερα το 2018 κόπηκαν 158 οχήματα, το 2017 δεν πέρασαν 45 ΙΧ, το 2016 κόπηκαν 46 οχήματα και το 2015 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 68 αυτοκίνητα.
Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις 1,94 εκατ. οχήματα το 2019.
Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 15 αυτοκίνητα το 2019 καταγράφηκαν 96.646 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις και 728.260 οχήματα με δευτερεύουσες ελλείψεις.
Δηλαδή το 2019 μόλις το 4,47% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.
Δεν «κόβονται» οχήματα
Το άκρως ανησυχητικό για τον κλάδο, την ελληνική οικονομία, την οδική ασφάλεια αλλά και το περιβάλλον είναι το γεγονός πως μειώνονται δραματικά τα ποσοστά των οχημάτων που «κόβονται» από τα ΚΤΕΟ.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2015 πάρα πολλά ΚΤΕΟ «έκοβαν» με σοβαρές ελλείψεις εξαψήφιο αριθμό οχημάτων (105.025 οχήματα).
Ως διά μαγείας το 2016 το εν λόγω ποσοστό μειώθηκε ραγδαία και κυμάνθηκε στο 4,71% (75.265 οχήματα)!
Το 2017 εξαιτίας της αύξησης των ελέγχων, από 1,5 εκατ. ανεβήκαμε στο 1,9 εκατ., το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις ανήλθε σε 4,77% (95.154 οχήματα).
Το 2018 σε 1,7 εκατ. ελέγχους το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις μειώθηκε σε 4,47% (77.975 οχήματα).
Τέλος πέρυσι σε 1,9 εκατ. ελέγχους το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις μειώθηκε σε 4,47% (96.646 οχήματα) παρά την αύξηση των ελέγχων κατά 200.000 οχήματα!
Πέραν των επικίνδυνων και σοβαρών ελλείψεων υπάρχουν και οι Δευτερεύουσες Ελλείψεις οι οποίες επίσης παρά το γεγονός ότι αυξάνονται οι έλεγχοι στην τελευταία 5ετία ο αριθμός τους μειώνεται!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2019 σε 1,9 εκατ. ελέγχους το 34,47% (728.260) των οχημάτων έφυγαν με καταγεγραμμένη Δευτερεύουσα έλλειψη.
Το 2018 σε 1,7 εκατ. ελέγχους το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 49,31 (859.368), το 2017 σε 64,05% (1.277.412) το 2016 σε 64,33% (1.028.154) και το 2015 σε 64,46% (1.264.160).
Αντίθετα το ποσοστό των οχημάτων που πέρασαν από ΚΤΕΟ την τελευταία 5ετία χωρίς να καταγραφεί κανένα πρόβλημα ανεβαίνει…
Ειδικότερα το 2019 το ποσοστό ελέγχων χωρίς παρατηρήσεις ανήλθε σε 57,56% (1.118.878), το 2018 σε 46,21% (805.387), το 2017 σε 31,18% (621.880), το 2016 σε 30,96% (494.781) και το 2015 σε 30,18% (519.890).
Ο λόγος σύμφωνα με στελέχη τόσο από τον κλάδο του αυτοκινήτου όσο και από τον κλάδο των ΚΤΕΟ εστιάζεται στο γεγονός πως από τη στιγμή που υπάρχουν ΚΤΕΟ που περνούν όλα τα οχήματα, ανεξάρτητα από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται, δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες «ασφυξίας» στους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΟ που θέλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους.
Μάλιστα η φήμη και μόνο πως κάποιο ΚΤΕΟ «κόβει» οχήματα αποτελεί ένα βασικό λόγο κατάρρευσης των διελεύσεων από ιδιοκτήτες καθώς προτιμούν κάποιο ανταγωνιστικό ΚΤΕΟ που θα «περάσουν» το όχημά τους χωρίς να έχει ελεγχθεί…
Πάντως σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν διαθέτει τον νεότερο, πιο καλοσυντηρημένο και πιο ασφαλή στόλο οχημάτων στην ΕΕ…
Τα ΚΤΕΟ από την άλλη μεριά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr εκτιμούν ότι ο αριθμός των οχημάτων που κόβονται είναι πολύ μικρός καθώς δεν περνούν από Τεχνικό Έλεγχο πάνω από 1,2 εκατ. οχήματα τα οποία αν επισκέπτονταν κάποιο ΚΤΕΟ θα κόβονταν και το ποσοστό απόρριψης θα κυμαίνονταν σε διψήφιο αριθμό!
Κανένα Ταξί με Επικίνδυνες Ελλείψεις!
Η Ελλάδα σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων από ΚΤΕΟ φαίνεται ότι διαθέτει τον… καλύτερο στόλο Ταξί στην ΕΕ καθώς το 2019 ούτε ένα όχημα δεν κόπηκε με επικίνδυνες ελλείψεις! Τώρα κάποια Ταξί που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους τα οποία κυριολεκτικά είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση κάποια ΚΤΕΟ που τα έλεγξαν διαπίστωσαν ότι είναι σε… εξαιρετική κατάσταση!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το 2019 από τα ΚΤΕΟ πέρασαν 27.621 οχήματα και δεν βρέθηκε ούτε ένα με επικίνδυνες ελλείψεις! Να σημειώσουμε ότι το 2018 τα ΚΤΕΟ είχαν κόψει μόλις 1 Ταξί με επικίνδυνες ελλείψεις, το 2017 κόπηκαν 2 οχήματα, το 2016 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ με 4 ταξί να κόβονται και το 2015 κόπηκαν μόλις 2 οχήματα!
Με σοβαρές ελλείψεις το 2019 κόπηκαν 1.304 Ταξί (4,72%), το 2018 δεν πέρασαν 1.047 οχήματα (3,84%), το 2017 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 1.147 Ταξί (4,09%), το 2016 κόπηκαν 1.248 οχήματα (4,64%) και το 2015 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 1.343 Ταξί (5,01%).
Και στις δευτερεύουσες ελλείψεις καταγράφεται μεγάλη πτώση του αριθμού των οχημάτων καθώς το 2019 το ποσοστό τους ανήλθε σε 36,67% (10.128 οχήματα), το 2018 σε 50,72% (13.839), το 2017 σε 65,35% (18.348), το 2016 σε 67,22% (18.089) και το 2015 σε 68,52% (18.353).
Αντίθετα στην τελευταία 5ετία αυξάνεται ο αριθμός των Ταξί που περνούν από ΚΤΕΟ χωρίς να διαπιστώνεται κάποια παρατήρηση! Ειδικότερα το 2019 το ποσοστό επιτυχία ανήλθε σε 58,61% (16.189 οχήματα), το 2018 σε 45,44% (12.399), το 2017 σε 30,55% (8.587), το 2016 σε 21,12% (7.568) και το 2015 μόλις το 26,46% των Ταξί (7.088) πέρασε χωρίς παρατήρηση!
Τραγικά φαίνεται ότι είναι και τα αποτελέσματα των ελέγχων στα δίκυκλα καθώς το 2019 σε 377.010 ελέγχους ΚΤΕΟ με επικίνδυνες ελλείψεις κόπηκαν μόλις 20 μοτοσυκλέτες δηλαδή το 0,01% των ελέγχων! Ο αριθμός των δικύκλων που κόβονται φαίνεται ότι μειώνεται σταθερά κάθε χρόνο την τελευταία 5ετία. Ειδικότερα το 2018 σε 246.803 ελέγχους με επικίνδυνες ελλείψεις κόπηκαν 48 μοτοσυκλέτες (0,02%), το 2017 κόπηκαν 62 δίκυκλα (0,02%), το 2016 κόπηκαν 53 μοτοσυκλέτες (0,03%) και το 2015 κόπηκαν 142 δίκυκλα (0,03%).
Η ίδια εικόνα καταγράφεται και στα λεωφορεία καθώς το 2019 σε 20.032 ελέγχους μόλις ένα λεωφορείο κόπηκε με επικίνδυνες ελλείψεις! Αντίθετα το ποσοστό των οχημάτων που ελέγχθηκαν και δεν καταγράφηκε καμία παρατήρηση ανέβηκε στο 70,29% το 2019 ενώ τα προηγούμενα χρόνια κυμαίνονταν μεταξύ 42,62% το 2015 έως 59,53% το 2018!
Στα φορτηγά έως 3,5 τόνους το 2019 με επικίνδυνες ελλείψεις κόπηκαν μόλις 8 οχήματα σε 310.779 ελέγχους ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε το 2018 σε 60, το 2017 σε 55, το 2016 σε 52 και το 2015 σε 66 οχήματα.
Αντίθετα το ποσοστό επιτυχία χωρίς παρατηρήσεις το 2019 ανήλθε σε 45,31% ενώ τα προηγούμενα έτη κυμαίνονταν μεταξύ 12,20% (2015) έως 31,02% το (2018).
Η τελευταία κατηγορία που ελέγχθηκαν από ΚΤΕΟ αφορά στα βαρέα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων όπου το 2019 με επικίνδυνες ελλείψεις βρέθηκε μόλις 1 φορτηγό σε 97.794 ελέγχους!
Τα προηγούμενα χρόνια κόβονταν περισσότερα φορτηγά σε ίδιο αριθμό ελέγχων και ειδικότερα το 2018 κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις 62 φορτηγά, το 2017 κόπηκαν 72, το 2016 κόπηκαν 77 και το 2015 κόπηκαν 135 φορτηγά.
Αντίθετα το ποσοστό επιτυχίας στους ελέγχους φορτηγών κατά τους οποίους δεν καταγράφηκε ούτε μία παρατήρηση ανήλθε το 2019 σε 55,82% ενώ τα προηγούμενα χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνονταν από 26,70 (2016) έως και 43,69% (2018).
Απώλειες εκατομμυρίων για το κράτος
Η ουσιαστική «κατάργηση» του θεσμού των ΚΤΕΟ έχει προκαλέσει απώλεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ για το Δημόσιο καθώς εκτός από το γεγονός πως δεν «κόβονται» οχήματα το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την αγορά.
Ειδικότερα αν κάποιος δεν επισκευάζει το όχημά του, το κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ από την φορολόγηση αλλά και τον ΦΠΑ των καταστημάτων της αγοράς αυτοκινήτου που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών των συνεργείων, την πώληση ανταλλακτικών, ελαστικών, φανοποιείων, κ.ά.
Στη συνέχεια το κράτος επιβαρύνεται από τα τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται λόγω της κακής συντήρησης των οχημάτων καθώς οι τραυματίες «κοστίζουν» τόσα σε φάρμακα όσο και νοσήλια.
Επίσης το περιβάλλον παθαίνει ανεπανόρθωτες ζημιές καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας βρισκόμενοι πίσω από κάποιο αυτοκίνητο ή φορτηγό βλέπουμε πως από την εξάτμιση βγαίνει άσπρος ή κατάμαυρος καπνός!
Αλλά στα περισσότερα οχήματα που προκαλούν ατυχήματα λόγω κακής συντήρησης, καίνε λάδια ή φέρουν άλλες σοβαρές ελλείψεις φαίνεται πως έχουν περάσει από ΚΤΕΟ!
Τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόβουν» 9,8 εκατ. αυτοκίνητο τον χρόνο!
Η Γερμανία αποτελεί μία χώρα πρότυπο για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπως επίσης και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ωστόσο το εντυπωσιακό για μια χώρα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το γεγονός πως το ποσοστό των οχημάτων που «κόβονται» από τα γερμανικά ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 35,5%! Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr στους 27,6 εκατ. ελέγχους που πραγματοποίησαν τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόπηκαν» σχεδόν 9,8 εκατ. οχήματα με 2,67 βλάβες κατά μέσο όρο!
Και να είστε σίγουροι πως οι έλεγχοι στα γερμανικά ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα να λειτουργούν όλες οι επιχειρήσεις από τον κλάδο αυτοκινήτου που περιλαμβάνει τα συνεργεία, τα φανοποιεία, την πώληση ανταλλακτικών αλλά και ελαστικών που αποφέρουν τεράστια έσοδα στη γερμανική οικονομία…