Σε εφαρμογή βρίσκεται από την Κυριακή η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές). Το θέμα βέβαια, είναι εάν θα υπάρχουν λεωφορεία και τρόλεϊ στους αθηναϊκούς δρόμους, δεδομένου ότι ελλείψει πόρων, ο στόλος που βρίσκεται σε κυκλοφορία έχει μειωθεί δραματικά.
Πάντως, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, με τη χρήση της εφαρμογής αυτής, που φέρει την ονομασία OASA Telematics, ο επιβάτης θα μπορεί να πληροφορείται σε πραγματικό χρόνο για τις θέσεις των οχημάτων κάθε επιλεγμένης γραμμής πάνω σε χάρτη, για την άφιξη επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση από τη θέση που βρίσκεται, καθώς και για τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει έτσι ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα τις μετακινήσεις του χωρίς περιττές αναμονές στις στάσεις.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον καθένα μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή από τη διεύθυνση telematics.oasa.gr. Επίσης είναι διαθέσιμη στο λειτουργικό σύστημα Android των κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ ενώ από την Τετάρτη θα είναι διαθέσιμο και σε Windows και iOS.
Οι δυνατότητες της εφαρμογής
Μπαίνοντας στο κεντρικό μενού του συγκεκριμένου λογισμικού ο χρήστης μπορεί να βρει τις ακόλουθες ενότητες:
Πλησιέστερες Στάσεις (υποδεικνύει αυτόματα πού βρίσκεται η πλησιέστερη στάση λεωφορείου ή τρόλεϊ).
Θέσεις λεωφορείων (αποτυπώνεται η θέση των λεωφορείων πάνω σε χάρτη σε πραγματικό χρόνο).
Αφίξεις (ενημέρωση για τις αφίξεις των λεωφορείων όλων των γραμμών στις στάσεις).
Βέλτιστη διαδρομή (μέσω αυτής μπορεί κανείς να αναζητήσει τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει, χρησιμοποιώντας ΜΜΜ από τη θέση στην οποία βρίσκεται).
Γραμμές (παρέχονται πληροφορίες για όλα τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ).
Νέα (ανακοινώσεις που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες και όχι μόνο).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως κάθε χρήστης μπορεί να αποθηκεύσει στα “Αγαπημένα” τις στάσεις που χρησιμοποιεί συνηθέστερα, με αποτέλεσμα να βρίσκει αυτόματα όλα τα δρομολόγια που διέρχονται από αυτές σε πραγματικό χρόνο, ώστε να προγραμματίζει πιο εύκολα τις μετακινήσεις του.
Χρηματοδοτικό σχήμα του έργου
Η κατασκευή του έργου έγινε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), χρηματοδοτείται από τον ιδιωτικό φορέα με ίδια κεφάλαια και δανεισμό (μέρος δανεισμού μέσω προγράμματος Jessica) και συγχρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ μέσω ΕΣΠΑ. Το έργο εντάσσεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Αττική” στο πλαίσιο του διαρθρωτικού στόχου σύγκλισης στην Ελλάδα. Το ύψος της συγχρηματοδότησης, η οποία είναι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της ΕΕ, ανέρχεται στα 5,3 εκατ. ευρώ και η διαχείριση της συγχρηματοδότησής του πραγματοποιείται από την ΕΥΔ του Ε.Π. “Ψηφιακή Σύγκλιση” κατόπιν εκχώρησης.