Ad imageAd image

Απίστευτη πρόκληση! Η Τουρκία με νέο χάρτη διεκδικεί το μισό Αιγαίο – ΥΠΕΞ: Βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές (pic)

Νewsroom
By Νewsroom Tags: 2 comments
4 Min Read

Ρίχνει “λάδι στη φωτιά” η Τουρκία κάνοντας όλο και χειρότερη την κατάσταση. Χάρτης που παρουσίασε ο Τούρκος υπ. Μεταφορών μοιράζει στα 2 το Αιγαίο! Οργισμένη ανακοίνωση του Ελληνικού ΥΠΕΞ που κάνει λόγο για κίνδυνο να χαθούν ζωές.

Όλο και χειρότερη γίνεται η κατάσταση με την Τουρκία, η οποία πλέον με νέο χάρτη που παρουσιάστηκε διεκδικεί επί της ουσίας το μισό Αιγαίο!

-Advertisement-

Το χάρτη αυτό ανήρτησε στο twitter ο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Adil Karaismailoglu. Πρόκειται για το χάρτη της λεγόμενης “Γαλάζιας Πατρίδας” η οποία πλέον αποτελεί επίσημο “δόγμα” της Τουρκίας και μόνιμη… επωδό στις προκλητικές διεκδικήσεις τις.

«Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στην Γαλάζια Πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης» έγραψε ο Adil Karaismailoglu.

- Advertisement -

 

Η αντίδραση του υπουργείου Εξωτερικών

Το Ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε μια αυστηρή ανακοίνωση, τονίζοντας αρχικά πως τα όσα λέει η Τουρκία είναι προκλητικά και αβάσιμα.

Προσθέτει πως είναι μια ακόμα ενέργεια που προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των τουρκικών αυθαιρεσιών, και μιλά ανοιχτά για κίνδυνο να χαθούν ανθρώπινες ζωές.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

πηγή: newsit.gr

-Advertisement-
Share This Article
2 Comments
  • Οι τούρκοι διεκδικούν επίσημα το μισό Αιγαίο πέλαγος και όλες τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Ελληνικής ΑΟΖ. Μετά τις προδοτικές δηλώσεις Γεραπετρίτη, που χαρίζει κυριαρχικά δικαιώματα στην τουρκία πέραν των 6 ναυτικών μιλίων από τις ακτές μας, ο Ερντογάν ξεπέρασε κάθε όριο προκλητικότητας. Κυκλοφόρησε χάρτη με το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο μέχρι την Κύπρο υπό κατάληψη. Την ίδια ώρα ο Μητσοτάκης γελοιοποιείται στις Βρυξέλλες, ζητώντας εμπάργκο όπλων κατά της τουρκίας και εισπράττοντας πανηγυρικό ΟΧΙ από όλες τις ανθελληνικές δυνάμεις της Ε.Ε.

  • Προκλητική και ανευθύνη για τους Έλληνες είναι η στάση της ελληνικής κυβέρνησης που δεν ξεκαθαρίζει, αν όχι έχει ήδη γκριζάρει, την περιοχή ανατολικά του 28ου μεσημβρινου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *