Στην 20ετία της παρουσίας της στην ελληνική αγορά η Lidl έχει πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις 1,3 δισ ευρώ
Πρόκειται ουσιαστικά για άλλα 79 απ’ τα σημερινά 221 που διατηρεί η αλυσίδα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ιάκωβο Ανδρεανίδη να εξηγεί αργότερα στο newmoney.grότι οι επεκτάσεις θα γίνουν σταδιακά. Όπως σημείωσε το 2019 θα προστεθούν άλλα έξι με εφτά καταστήματα ενώ ως το 2023 ο στόχος είναι να φθάσουν τα 240. Κάτι, που όπως σημείωσε μεταφράζεται σε επενδύσεις άνω των 100 εκατ. ετησίως.
«Το ακριβές ποσό θα αποφασίζεται κάθε χρόνο. Για την επόμενη χρήση (Μάρτιος 2019- Φεβρουάριος 2020) έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε ως 120 εκατ ευρώ στο δίκτυο μας, τα logistics και το προσωπικό που αυξάνεται με σταθερό ρυθμό», δήλωσε ο κ. Ανδρεανίδης.
Στην τρέχουσα χρήση, αυτή που θα λήξει 31 Ιανουαρίου 2019, οι επενδύσεις θα φθάσουν τα 85 με 100 εκατ. ευρώ ενώ δρομολογείται η λειτουργία δύο ακόμη καταστημάτων σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα. Επιπρόσθετα δρομολογούνται επενδύσεις και στα 5 logistic centers που διατηρεί η αλυσίδα ενώ θα ενισχυθεί το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας με 250 νέους κωδικούς, εκ των οποίων το 50% θα είναι ελληνικής παραγωγής και το 30% προϊόντα ψυγείου.
Συνολικά την 20ετία της παρουσίας της στην ελληνική αγορά η Lidl έχει πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις 1,3 δισ ευρώ.
Η χθεσινή εκδήλωση ειχε πανηγυρικό τόνο με αρκετά flashback στο πως ξεκίνησε το 1998 να «χτίζεται» η αλυσίδα που έφερε ανατροπές στο λιανεμπόριο προωθώντας τη λογική των discount προϊόντων και πως γιγαντώθηκε φθάνοντας σήμερα να έχει δίκτυο 221 καταστημάτων, 5 κεντρων logistics και να απασχολεί άμεσα πάνω από 5.300 εργαζόμενους με στόχο, όπως είπε ο κ. Ανδρεανίδης να φθάσουν τις 6.000 ως το 2020. Επίσης συνεργάζεται με 2.893 Έλληνες προμηθευτές τα προϊόντα των οποίων προωθούνται και στις αγορές του εξωτερικού όπου έχει παρουσία η Lidl μέσω της «Ελληνικής εβδομάδας». Το μέγεθος της αλυσίδας πλέον είναι τέτοιο που υπολογίζεται πως η συνεισφορά της στο ΑΕΠ της χώρας το 2017 έφθασε τα 670 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ανδρεανίδης δήλωσε πως η πορεία της εταιρείας κατά την τρέχουσα χρήση είναι ανοδική και ερωτηθείς για το εάν υπάρχουν επιπτώσεις στην αλυσίδα απ’ την επαναδραστηριοποίηση του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης, σημείωσε πως ο αντίκτυπος ήταν μικρότερο του αναμενόμενου. Παράλληλα απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιας αλυσίδας αναφέροντας πως η αλυσίδα εστιάζει στην οργανική της ανάπτυξη.
«Δεν είναι υπερβολή να πω ότι αλλάξαμε την αγοραστική εμπειρία στην Ελλάδα», τόνισε από το βήμα της εκδήλωσης ο κ. Ανδρεανίδης διευκρινίζοντας ότι αυτό επετεύχθη μέσα από τις πολιτική τακτικών προσφορών αλλά και την ικανοποίηση διαφορετικών καταναλωτικών απαιτήσεων. «Αν και πολλοί προσπάθησαν να μας μιμηθούν, τελικά δεν τα κατάφεραν», πρόσθεσε.
Από τις πιο ωραίες στιγμές της βραδιάς ήταν η παρουσία των 20 πρώτων εργαζομένων και των 20 πρώτων προμηθευτών της εταιρείας με κάποιους απ’ τους τελευταίους να μοιράζονται δημοσίως τις προσωπικές τους ιστορίες για το πώς ξεκίνησαν τη συνεργασία τους το μακρινό 1998 και τον πόλεμο που είχαν δεχθεί τότε από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Όλοι τους πάντως στάθηκαν στο γεγονός πως μαζί με την γιγάντωση της Lidl Ελλάς «μεγάλωσαν» και οι ίδιοι καταφέρνοντας να διεισδύσουν και σε ξένες αγορές.