Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΜΘ, ανατέθηκε από το Ινστιτούτο Reuters στην εταιρία δημοσκοπήσεων YouGov, με σκοπό να αποτυπωθούν οι συνήθειες κατανάλωσης ειδήσεων στο διαδίκτυο σε 50.000 άτομα σε 26 χώρες. Η έρευνα διενεργήθηκε μέσω διαδικτυακών ερωτηματολογίων, στο τέλος του Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2016 και το δείγμα για την Ελλάδα ανέρχεται σε 2.036 άτομα.
Οι περισσότεροι Έλληνες εμπιστεύονται περισσότερο τα μέσα ενημέρωσης παρά τους δημοσιογράφους, στάση που καταγράφεται και στις περισσότερες χώρες του δείγματος.
Το 16% των ερωτώμενων στην Ελλάδα εμπιστεύεται τα ΜΜΕ σε αντίθεση με το 62% των ερωτώμενων από την Φινλανδία, το 43% από την Ισπανία, το 42% από το Ηνωμένο Βασίλειο και το 30% από τις Η.Π.Α.
Το ποσοστό αυτό είναι το χαμηλότερο στις 26 χώρες που μελετήθηκαν, ακόμη και από χώρες που δοκιμάστηκαν από την οικονομική κρίση.
Επιπρόσθετα, μόνο το 7% στην Ελλάδα, το 21% στις ΗΠΑ, το 23% στην Ισπανία, το 42% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 47% στη Φινλανδία θεωρούν ότι τα ΜΜΕ είναι ανεξάρτητα από αθέμιτες πολιτικές επιρροές
Η εξέλιξη αυτή, επισημαίνεται στη μελέτη, εν μέρει επιβεβαιώνει και τη στροφή που καταγράφεται για την ενημέρωση προς το διαδίκτυο και τη δραματική μείωση της κυκλοφορίας εφημερίδων και των εσόδων των καναλιών καθώς, σύμφωνα με την έρευνα, «έχουν απωλέσει την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης».
Σχολιάζοντας τα ευρήματα ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Ελευθέριος Κρέτσος, χαρακτήρισε οξύμωρο το γεγονός ότι οι Ελληνες ενδιαφέρονται για ειδήσεις τις οποίες αναζητούν σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ενώ παράλληλα, έχουν απωλέσει την εμπιστοσύνη τους στους δημοσιογράφους.
«Ο κόσμος “διψάει” για ειδήσεις αλλά δεν εμπιστεύεται τα παραδοσιακά ΜΜΕ», είπε χαρακτηριστικά.