Τις νέες υπηρεσίες στους σταθμούς και τις σχεδιαζόμενες δράσεις για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και τις εμπορικές μεταφορές, παρουσίασε στη Θεσσαλονίκη η διοίκηση του ΟΣΕ, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ.
«Νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο», χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια στον οργανισμό, με στόχο την αναβάθμιση των υποβαθμισμένου, εδώ και δεκαετίες – σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες – σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και των παρεχόμενων υπηρεσιών, με στόχο την εξυπηρέτηση του πολίτη.
«Στη νέα εποχή που αναδύεται στον ελληνικό σιδηρόδρομο με τη λειτουργία των νέων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, την ολοκλήρωση – την τελευταία τριετία – σημαντικών έργων του δικτύου που καθυστερούσαν για πολλά χρόνια και την επικείμενη λειτουργία του υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού διαμετακομιστικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ο ΟΣΕ αναδιοργανώνεται και αναβαθμίζει το επίπεδο των υπηρεσιών προς τους επιβάτες στους σταθμούς, ενώ υλοποιεί σχέδιο δράσεων προκειμένου να καταστήσει το σιδηρόδρομο βασικό εργαλείο ανάπτυξης της χώρας», αναφέρει ο ΟΣΕ.
Στη συνάντηση με δημοσιογράφους, ο κ. Κακουλάκης και τα μέλη της διοίκησης του οργανισμού, έκαναν γνωστό ότι το σχέδιο αναβάθμισης των υπηρεσιών προς τους επιβάτες, αρχικά στους μεγάλους σταθμούς της χώρας, με προτεραιότητα, εξελίσσεται ως εξής:
-Δημιουργείται υπηρεσία άμεσης δράσης με αποκλειστική ευθύνη την βελτίωση των υπηρεσιών στους σταθμούς, την άμεση επίλυση προβλημάτων διαχείρισης, συντήρησης και φύλαξης και της άμεσης αποκατάστασης βλαβών (ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες, φωτισμοί, τουαλέτες κ.λ.π.).
-Εκσυγχρονίζονται τα οπτικο-ακουστικά συστήματα ενημέρωσης του κοινού και παρακολούθησης δρομολογίων, καθυστερήσεων, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης επιβατών.
-Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες προς ΑΜΕΑ, ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, ηλικιωμένους, μικρά παιδιά και επιβάτες με ειδικές ανάγκες. Ήδη έχει προχωρήσει η αγορά ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, καθώς και οχημάτων για την μεταφορά μεγάλων ή πολυάριθμων αποσκευών επιβατών.
-Σχεδιάζεται η δημιουργία ειδικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης, εφοδιασμού και φύλαξης του τροχαίου υλικού των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, κάτι αντίστοιχο με τα συστήματα που υπάρχουν στα λιμάνια για τα σκάφη.
-Διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικές περιοχές και βιομηχανίες (συνεργασία ΟΣΕ με ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ, Motor Oil, Ελληνικά Πετρέλαια, περιοχές Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, Οινόης, Κιλκίς, Έδεσσας, Κομοτηνής, Σίνδου Θεσσαλονίκης κ.λ.π).
-Τουριστικές διαδρομές με κύρια έμφαση στην ιστορική γραμμή του Μπράλου, την Πελοπόννησο και τα τμήματα Βόλου-Μηλέων, Διακοπτού-Καλαβρύτων και της περιοχής του Νέστου.
Επίσης, ο σχεδιασμός έργων του ΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα περιλαμβάνει: ενεργοποίηση, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών και Δήμους της Θεσσαλονίκης, του σχεδίου δημιουργίας του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της πόλης, που βασίζεται σε σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη υπάρχει. Διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια (Βόλος, Καβάλα, κ.λ.π)., ολοκλήρωση μελετών της Νέας Χάραξης Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Νέας Καρβάλης (γεωτεχνικές έρευνες, σήραγγες, τεχνικά κ.λ.π.) και ωρίμανση των ήδη εκπονηθέντων από τον ΟΣΕ, προκαταρκτικών μελετών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτ. Μακεδονίας (Γιαννιτσά, Έδεσσα κ.λ.π.).,
Ακόμα, ο επιπλέον επιπλέον σχεδιασμός και οι δράσεις για όλη τη χώρα εξελίσσεται με:
– την αναβάθμιση της ασφάλειας του δικτύου με ανάταξή του (Προϋπολογισμού 70 Εκατ. στις περιοχές Θεσσαλίας, Θεσσαλονίκης, Λεκανοπεδίου Αττικής κ.λ.π) και θέση σε λειτουργία των εγκατεστημένων συστημάτων σηματοδότησης σε όλο το δίκτυο για την αύξηση της χωρητικότητάς του λόγω της επερχόμενης αύξησης της εμπορευματικής κίνησης.
-την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης επισφαλών σημείων του δικτύου (οργανομετρήσεις γεφυρών κ.λ.π.).
– τη βελτίωση ασφάλειας στις θέσεις των Ισοπέδων Διαβάσεων του Δικτύου.
– τη χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων και ειδικού εξοπλισμού για την καταγραφή του δικτύου με στόχο την προληπτική και διορθωτική συντήρησή του.
– τη διασύνδεση με αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων διαλειτουργικότητας TAF/TAP TSI με τον ERA.
– την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, την καταγραφή της ακίνητης περιουσίας, τον υπολογισμό των τελών πρόσβασης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και την παρακολούθηση των συρμών.
– την αύξηση ασφάλειας με αξιοποίηση των δεδομένων από τα σιδηροδρομικά υποσυστήματα ERTMS (EUROPEAN RAIL TRAFFIC MANAGEMENT SYSTEMS) εντοπισμού αμαξοστοιχιών (με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης).
– τα προγράμματα δράσης για την ανάπτυξη της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της χώρας
την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών σιδηροδρομικής τεχνολογίας – τεχνογνωσίας (R&D). Ανάπτυξη προγραμμάτων εξετάσεων και πιστοποίησης μηχανοδηγών καθώς και όλων των άλλων ειδικοτήτων.
– την ανάδειξη πολιτιστικών δράσεων, μέσω του μουσειακού τροχαίου υλικού του ΟΣΕ και των μνημείων σιδηροδρομικής κληρονομιάς και
– τη συμμετοχή στις μελέτες της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου σε Λαύριο και Ραφήνα και τη συμμετοχή στις μελέτες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτ. Αττικής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ