Το συμβούλιο του Άμστερνταμ απαγόρευσε τα κρουαζιερόπλοια από το κέντρο της πόλης καθώς η ολλανδική πρωτεύουσα προσπαθεί να περιορίσει τον αριθμό των επισκεπτών αλλά και την περιβαλλοντική ρύπανση.
Οι πολιτικοί είπαν ότι τα πλοία δεν συνάδουν με τις βιώσιμες φιλοδοξίες της πόλης κάτι που θα οδηγήσει στο κλείσιμο του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων στον ποταμό IJ.
Το παραπάνω μέτρο είναι το τελευταίο για την πάταξη του μαζικού τουρισμού στην πόλη.
Τα κρουαζιερόπλοια έχουν γίνει σύμβολο του προβλήματος, καθώς περισσότερα από 100 καταφθάνουν στην ολλανδική πρωτεύουσα κάθε χρόνο.
Το συμβούλιο προσπαθεί να «καθαρίσει» την πόλη, απαγορεύοντας το κάπνισμα κάνναβης στους δρόμους της περιοχής με τα Κόκκινα Φανάρια.
Τον Μάρτιο η πόλη ξεκίνησε μια διαδικτυακή εκστρατεία καλώντας τους νεαρούς Βρετανούς επισκέπτες να «μείνουν μακριά».
Το Άμστερνταμ έχει γίνει θύμα της δικής του δημοτικότητας, προσελκύοντας 20 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, η πλειοψηφία των οποίων έλκονται από τη φήμη της πόλης για πάρτι.
«Τα κρουαζιερόπλοια στο κέντρο της πόλης δεν ταιριάζουν με το έργο του Άμστερνταμ να μειώσει τον αριθμό των τουριστών», είπε η Ιλάνα Ρούντερκερκ του φιλελεύθερου κόμματος D66, που διευθύνει την πόλη μαζί με το Εργατικό Κόμμα και τους περιβαλλοντολόγους.
Η ίδια συνέκρινε πρόσφατα τους τουρίστες κρουαζιέρας με ένα είδος «μάστιγας ακρίδων» που επισκέπτονται μαζικά την πόλη.
Παράλληλα, ο άλλος βασικός λόγος για την απαγόρευση των κρουαζιερόπλοιων είναι η μείωση των επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Άμστερνταμ. Μια μελέτη του 2021 διαπίστωσε ότι ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο παρήγαγε τα ίδια επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx) σε μια ημέρα με 30.000 φορτηγά.
Άλλες θέσεις ελλιμενισμού μακριά από το κέντρο της πόλης εξετάζονται εδώ και αρκετό καιρό, αλλά δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση.
Σε μια ξεχωριστή εξέλιξη, το Άμστερνταμ ανακοίνωσε σχέδια για την ενίσχυση της νυχτερινής κουλτούρας για τους νέους.