Με τον διαχωρισμό των μαθημάτων σε «πρωτεύοντα» και «δευτερεύοντα», την περιγραφική αξιολόγηση αντί των βαθμών και την περικοπή κατα μία ώρα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο αρχίζει το υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή των πορισμάτων της επιτροπής υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ από την ερχόμενη χρονιά μειώνεται η ύλη και καταργείται πιλοτικά σε συγκεκριμένα γυμνάσια της χώρας, η βαθμολογία. Αντί των βαθμών που είχαν συνηθίσει οι μαθητές των γυμνασίων θα χαρακτηρίζονται πλέον ως «σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός» ή «άριστος».
Παράλληλα «κόβεται» μία ώρα από τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών κάθε εβδομάδα. Με τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας οι ώρες διδασκαλίας στα Γυμνάσια γίνονται 32 από 35 την εβδομάδα, τα μαθήματα από την επόμενη σχολική χρονιά χωρίζονται σε «πρωτεύοντα» και «δευτερεύοντα». Ακόμη θα περικοπεί μεγάλο μέρος της διδακτέας και εξεταστέας ύλης στα σχολεία της χώρας.
Η πρόταση για τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο θα εφαρμοσθεί ύστερα από δύο έτη και σίγουρα όχι από την επόμενη σχολική χρονιά. Από τη νέα χρονιά θα μπορούν περισσότεροι καθηγητές άλλων ειδικοτήτων να διδάσκουν και άλλα «παρεμφερή» μαθήματα.
Σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, στις 25 Ιουνίου θα γίνουν οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, στο τέλος Ιουλίου οι αποσπάσεις και οι υποψήφιοι για αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα κάνουν τις αιτήσεις τους εντός του Ιουνίου ηλεκτρονικά. Εφέτος το ΑΣΕΠ θα εξετάσει με τον μηχανισμό του μόνο τις ενστάσεις επί του πίνακα αναπληρωτών, αλλά την επόμενη χρονιά (2017) θα αναλάβει το σύνολο της διαδικασίας: προκήρυξη, σύνταξη πίνακα αναπληρωτών και ενστάσεις εκπαιδευτικών.
Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ θα καταθέσουν σύντομα τις προτάσεις τους στο υπουργείο Παιδείας, το οποίοι ανακοίνωσαν πως:
«Παρουσιάστηκαν οι γενικές κατευθύνσεις των αλλαγών που σχεδιάζονται για την επόμενη σχολική χρονιά στο γυμνάσιο:
α) Χωρισμός του σχολικού έτους σε δύο τετράμηνα, αντί τρία τρίμηνα, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου
β) Αύξηση του χρόνου που θα διατίθεται για τη διδασκαλία (λήξη των μαθημάτων στο τέλος Μαΐου)
γ) Περιορισμός των μαθημάτων τα οποία θα εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου
δ) Παιδαγωγικά ενδεδειγμένη και συμβατή με τις φυσικές αντοχές των μαθητών/τριών αυτής της ηλικίας ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά τρεις ώρες
ε) Πιλοτική εφαρμογή (σε συγκεκριμένο αριθμό γυμνασίων) της περιγραφικής αξιολόγησης, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική
στ) Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης
ζ) Λελογισμένη διεύρυνση των δεύτερων αναθέσεων ορισμένων κλάδων».
antenna