Για νέα «καταιγίδα» ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ από τον Σεπτέμβριο προειδοποιούν κορυφαίοι «παίχτες» της εγχώριας αγοράς.
«Θα κάνει “βαρυχειμωνιά” με την επιστροφή στον κλεινόν άστυ» είναι η χαρακτηριστική φράση παραγόντων του κλάδου, ενώ το Μέγαρο Μαξίμου προετοιμάζεται για το νέο πακέτο των μέτρων στήριξης σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις με το «βλέμμα» στη ΔΕΘ. Εκεί, άλλωστε, θα γίνουν και οι επίσημες ανακοινώσεις από τον πρωθυπουργό, όπως επεσήμανε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.
Σημειώνεται πως σήμερα η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, κυμαίνεται, όπως υποστηρίζουν στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων, στο 8%, ωστόσο η τιμή σε βασικά καταναλωτικά είδη όπως είναι το αλεύρι, τα ζυμαρικά, τα σπορέλαια και το ελαιόλαδο, έχει αυξηθεί ακόμη και πάνω από 50%.
Την ίδια ώρα, αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της Φροντίδας του Νοικοκυριού, αλλά και της Προσωπικής Περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% και -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι βρεφικές πάνες (+9%).
Οι ανατιμήσεις έχουν αναγκάσει τους καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους, με τη μείωση στον όγκο πωλήσεων να αγγίζει το 10%, και να στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων, σύμφωνα με τη Nielsen, έχει αυξηθεί από 12,7% που ήταν πέρυσι στο 13,6%.
Η ακρίβεια έχει επηρεάσει, όπως είναι φυσικό, και το online κανάλι, οι πωλήσεις του οποίου, σύμφωνα με την Convert Group, υποχώρησαν 5% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 134 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.
Η μέση απόδειξη έχει μειωθεί στα 76,6 ευρώ από 77,9 ευρώ και τα τεμάχια στα 35,5 προϊόντα ανά μέσο καλάθι στο α’ εξάμηνο του 2022 από 37,5 το αντίστοιχο διάστημα του 2021.