Στη φαρέτρα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας μπαίνουν τα «όπλα» των ψηφιακών μέσων ως μέτρο πρόληψης και αποτροπής πρόκλησης πυρκαγιών.
Πιο συγκεκριμένα, συστάθηκε νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τα ακαθάριστα οικόπεδα. Πλέον, με επιτόπιους ελέγχους οι Δήμοι θα εντοπίζουν τα ακαθάριστα οικόπεδα και στη συνέχεια μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να διασταυρώνουν, εάν οι πολίτες έχουν υποβάλει δήλωση καθαρισμού και να τους ενημερώσουν για την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν σε εργασίες.
Δυνατότητα αιτήσεων καθαρισμού, αλλά και καταγγελιών για ακαθάριστα οικόπεδα μέσω της νέας πλατφόρμας με απλοποιημένες διαδικασίες – Πότε θα τεθεί σε λειτουργία
Το νέο εργαλείο που δημιουργήθηκε θα απλοποιεί τις διαδικασίες, ενώ θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων που μπορούν να αποδειχθούν επικίνδυνοι για την εκδήλωση και εξάπλωση πυρκαγιών, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες.
«Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να καθαρίσει όλους τους κοινόχρηστους χώρους, έτσι και ο πολίτης πρέπει να καθαρίσει το οικόπεδό του. Να υποβάλει δήλωση για ολοκλήρωση καθαρισμού. Σε περίπτωση που κάποιος δεν συμμορφωθεί και δεν καθαρίσει το οικόπεδο, ο Δήμος θα επανέλθει με επιστολή και αν τελικά δεν συμμορφωθεί θα επιβάλει πρόστιμο» εξηγεί ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Ραφήνας – Πικερμίου, Χαράλαμπος Ζαφειρόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ.
Κάθε δήμος θα μπορεί να καταχωρεί δηλαδή στοιχεία και φωτογραφικό υλικό από τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους που διενεργεί, ώστε να διαπιστώνει εάν έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη δήλωση που έχει υποβάλει ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου.
«Τσουχτερά» πρόστιμα
Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.
Ειδικότερα, η νέα ψηφιακή υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει αίτηση καθαρισμού του οικοπέδου του αλλά και να κάνει καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο Δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.
Η νέα υπηρεσία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το επόμενο διάστημα – δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αλλά και το Υπουργείο Εσωτερικών.
in.gr