Με δύο μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 εκατομμυρίων ευρώ η Περιφέρεια Θεσσαλίας προχωρά τις διαδικασίες για την κατασκευή ασφαλούς οδικού άξονα που συνδέει την Καρδίτσα με το Καρπενήσι.
Πρόκειται για:
-τη μελέτη γεφύρωσης του ποταμού Μέγδοβα, προυπολογισμού 600.000 ευρώ, η οποία έχει ολοκληρωθεί και περιλαμβάνει οριστική μελέτη οδοποιίας μήκους 2 χλμ περίπου, οριστική γεωλογική μελέτη, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οριστική μελέτη γέφυρας και
-τη μελέτη οδικού άξονα 8 χλμ, μέχρι τα όρια του νομού Καρδίτσας προϋπολογισμού 1.249.864,18 ευρώ για την οποία ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες δημοπράτησης και προχωρά σε υπογραφή σύμβασης.
Όπως υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οδική σύνδεση Καρδίτσας – Καρπενησίου απαιτεί συνεργασία και συνέργεια με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Διαφορετικά, το έργο που δρομολογούμε παραμένει «τυφλό» και μη λειτουργικό. Στην Περιφέρεια Θεσσαλίας είμαστε έτοιμοι, έχουμε επικοινωνήσει επανειλημμένως με την όμορη Περιφέρεια και περιμένουμε την ανταπόκρισή της».
Συγκεκριμένα, απαντώντας σε επερώτηση με θέμα την ολοκλήρωση των μελετών της επαρχιακής οδού Καρδίτσας -Καρπενησίου ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός διευκρίνισε:
«Η Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει εκπονήσει μελέτη με αντικείμενο τη γεφύρωση του ποταμού Μέγδοβα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού Καρδίτσας. Η αρχή του έργου χωροθετείται στην έξοδο του οικισμού Νεράιδας και το πέρας του στην γεφύρωση του ποταμού Μέγδοβα. Το συνολικό μήκος είναι περίπου 8,1 χλμ. Στην παρούσα σύμβαση εξετάστηκε σε επίπεδο οριστικής μελέτης οδός μήκους 1,13 χλμ και συγκεκριμένα στην περιοχή γεφύρωσης του ποταμού Μέγδοβα, ενώ το υπόλοιπο σε επίπεδο προμελέτης .Επίσης αντικείμενο της μελέτης ήταν και η οριστική μελέτη της γέφυρας. Με την Απόφαση 6266/24-12-2018 / ΔΤΕ Περιφέρεια Θεσσαλίας έγινε η έγκριση και η παραλαβή της εν λόγω μελέτης.
Αποτιμώντας την υφιστάμενη κατάσταση, η οδός ( από τη Νεράιδα μέχρι τη νέα γέφυρα του ποταμού Μέγδοβα ) χαρακτηρίζεται από δυσμενή γεωμετρικά αλλά και λειτουργικά χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα παρουσιάζει πλήθος εναλλαγών αριστερόστροφων – δεξιόστροφων καμπύλων με μικρές οριζοντιογραφικές ακτίνες και σε ορισμένα τμήματα κατά μήκος κλίσεις μεγαλύτερες των επιτρεπόμενων. Παράλληλα και λόγω του ότι η υφιστάμενη οδός είναι χωμάτινη με παρουσία καταπτώσεων, τους χειμερινούς μήνες παρατηρούνται δυσκολίες στην διέλευση της και πολλές φορές την καθιστούν αδύνατη, λόγω βροχοπτώσεων και χιονοπτώσεων. Από τα ανωτέρω είναι εμφανής η αναγκαιότητα βελτίωσης της υφιστάμενης οδού όσο αφορά τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της , άρα η κατασκευή της γέφυρας Μεγδοβα χωρίς την βελτίωση της οδού πρόσβασης προς αυτή είναι μη ασφαλής.
Για τους παραπάνω λόγους έχει ήδη εξασφαλιστεί πίστωση 1.250.000 ευρώ με κωδικό 2017ΜΠ017000012 για τη δημοπράτηση οριστικής μελέτης όλου του άξονα των 8,0κμ. Στα πλαίσια της μελέτης αυτής θα εκπονηθούν σε πρώτο στάδιο οι απαραίτητες υποστηρικτές μελέτες (Γεωτεχνικές έρευνες κλπ) ώστε να είναι εφικτή η εκπόνηση της μελέτης οδοποιίας σε οριστικό στάδιο και να καταστεί τελικά η μελέτη ολοκληρωμένη και πλήρης .
H Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας έχει προχωρήσει στη δημοπράτηση της εν λόγω μελέτης και βρίσκεται σε εξέλιξη της νόμιμης διαδικασίας και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση της.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο άξονα Καρδίτσας –Καρπενήσι υπάρχει η ιδιαιτερότητα εξάρτησης με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ως προς την εκπόνηση αντίστοιχης μελέτης στο Νομό τους για την ολοκλήρωση του άξονα, ώστε η κατασκευή του έργου να είναι εφικτή και να μην οδηγεί σε αδιέξοδο.
Σημαντικό είναι να προχωρήσει και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στην εκπόνηση της μελέτης οδοποιίας για να συνδεθεί η γέφυρα Μέγδοβα με το Καρπενήσι ειδάλλως κινδυνεύει η μελέτη να παραμείνει «τυφλή» σε σύνδεση. Για το λόγο αυτό έχει ήδη ενημερωθεί η αντίστοιχη Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα το Τμήμα Μελετών (προϊστάμενος ο κ. Ιωάννης Μπαρτζώκας ) αρμόδιο για τη δημοπράτηση της αντίστοιχης μελέτης οδού που θα συνδέσει τη γέφυρα του ποταμού Μέγδοβα με το Καρπενήσι».
Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για το συγκεκριμένο έργο τουλάχιστον από πλευράς Περιφέρειας Στερεάς. Το βάρος πρέπει να πέσει στην αναβάθμιση του άξονα Λαμία – Καρπενήσι και οπωσδήποτε από την Κεντρική Κυβέρνηση του άξονα Αντίρριο – Θερμοπύλες. Τα υπόλοιπα είναι πεταμένα χρήματα.