Αγιος Παΐσιος: Γιατί έκανε τηλεθέαση 48% και έγινε viral στα social media

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
18 Min Read

Η σειρά του MΕGA που καθηλώνει το κοινό είναι παραγωγής του Ινστιτούτου «Αγιος Μάξιμος ο Γραικός» υπό την καθοδήγηση της Μονής Βατοπεδίου – Η ιστορία και οι προφητείες του μοναχού

Με την ενδεχόμενη εξαίρεση κάποιων λεπτομερειών, η τηλεοπτική σειρά του MEGA «Αγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον ουρανό» εντυπωσιάζει με την υψηλή ποιότητα της παραγωγής, την πειστικότητα της αναπαράστασης, τις ερμηνείες των ηθοποιών, αλλά ακόμη και με την πρωτοτυπία της όλης σύλληψης.
Ενόσω εκτυλίσσεται το προσφυγικό δράμα και προοικονομείται η εμφάνιση ενός ανθρώπου δοσμένου στη λατρεία του Θεού, συνιστούν επουσιώδεις ατέλειες της σχεδόν τζεφιρελικής σκηνοθεσίας, π.χ., ότι οι υποτιθέμενοι κάτοικοι των Φαράσων Καππαδοκίας και πρόγονοι του Παϊσίου κάνουν κατάχρηση ευλάβειας, καθώς επικαλούνται τον Μεγαλοδύναμο σε κάθε δεύτερη φράση των διαλόγων.Εξίσου συγνωστή είναι η τεχνική αστοχία με την πάλλευκη γενειάδα του Νικήτα Τσακίρογλου, η οποία μοιάζει δανεισμένη από στολή Αϊ-Βασίλη και άρα αποτελεί παραφωνία στο σεμινάριο υποκριτικής που παραδίδει ο ηθοποιός ως Αγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης και πνευματικός πατέρας του Παϊσίου.
Η ανταπόκριση του κοινού ύστερα από τα πρώτα δύο επεισόδια, όπως αποτυπώθηκε πρωτογενώς στην τηλεθέαση αλλά και στην εκ των υστέρων κινητικότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται πως δικαιώνει απολύτως τις επιδιώξεις της αθωνικής Μονής Βατοπεδίου. Υπό την πνευματική καθοδήγηση και υποστήριξη της φημισμένης Ιεράς Μονής τελεί το Ινστιτούτο «Αγιος Μάξιμος ο Γραικός», δηλαδή ο άμεσος παραγωγός της σειράς.Παρεμπιπτόντως, κάτι ανάλογο είχε συμβεί πρόσφατα με την πολυσυζητημένη κινηματογραφική ταινία «Ο άνθρωπος του Θεού», παραγωγής επίσης του ίδιου ινστιτούτου. Αυτομάτως λοιπόν η σειρά δεν κρίνεται μόνο ως τηλεοπτικό προϊόν, αλλά και ως δείγμα μιας εναλλακτικής, εκσυγχρονισμένης μεθόδου για τη διάδοση και ενίσχυση της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης, η οποία προσιδιάζει σε μια κατήχηση έμμεση και ως εκ τούτου περισσότερο αποτελεσματική, εφόσον αξιοποιεί τη «soft power» της ποπ κουλτούρας και τη σαγήνη μιας αγιοποιημένης προσωπικότητας όπως ο Παΐσιος.
-Advertisement-
paisios
Άγιος Παΐσιος, ο άνθρωπος της εποχής μας που με τη μοναχική του άσκηση και τη θυσιαστική αγάπη προς τους συνανθρώπους του έφτασε στη θέωση

Πάντως, κατευθείαν με την πρεμιέρα της σειράς στο MEGA την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου ο Αγιος Παΐσιος «έκανε το θαύμα του», θα έλεγε κανείς, προσελκύοντας αναλογικά ουρανομήκη ποσοστά τηλεθέασης (33% στο σύνολο του κοινού, 32,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 ετών, μέγιστο 40,6% και κάλυψη άνω των 2,5 εκατ. τηλεθεατών).

Ο «Άγιος» ανέβηκε ακόμη ψηλότερα με το 2ο επεισόδιο, φτάνοντας έως και το 47,9% στο κοινό των γυναικών ηλικίας 18-34 ετών, στο 37,6% στο σύνολο και στο 38,1% στο κοινό 18-54 ετών. Στα δε social media, τα σχόλια για τη σειρά -διθυραμβικά κατά το πλείστον- άγγιξαν τα 10.000 σε πλήθος την πρώτη εβδομάδα, ωθώντας το trend #AgiosPaisios ως το Νο 1 του ελληνικού Twitter.

f4_paisios_tv

Ο «αφορισμός»

Την τρίτη μέρα μετά την πρεμιέρα, από τις 13 Φεβρουαρίου και εξής, την περαιτέρω προβολή της σειράς -με την αναπόφευκτη έξαψη των πνευμάτων- υποδαύλισε με μια σειρά αναρτήσεών του στο Facebook ο Πέτρος Τατσόπουλος. Γνωστός αντικληρικαλιστής, ο συγγραφέας και πρώην βουλευτής κατέκρινε με δριμύτητα τη σειρά, κυρίως λόγω της έμμεσης σκοπιμότητας την οποία εκείνος διέκρινε. Με δηκτικό σαρκασμό και ομοβροντίες προκλητικά απαξιωτικών εκφράσεων, ο κ. Τατσόπουλος ξεκίνησε μιλώντας για «πρότζεκτ αποβλάκωσης» και συνέχισε προτείνοντας στο κοινό ένα από τα δικά του έργα («Το όπιο του λαού»), υπό μορφήν αντιδότου για τις απόψεις που πρεσβεύει ο Παΐσιος.

Συγκεκριμένα, ο κ. Τατσόπουλος έγραψε «συνιστάται (σ.σ.: το βιβλίο) αποκλειστικά και αυστηρά για εκείνους τους αναγνώστες που δεν πιστεύουν ότι “ο άνδρας είναι το κεφάλι και η γυναίκα ο λαιμός που το στηρίζει” (αλησμόνητη ατάκα από το πρώτο επεισόδιο της θρυλικής μαλ… [sic] που παίζεται αυτόν τον καιρό στο Mega). Πριν τρελαθούμε τελείως. Ευχαριστώ».

Διαπρεπείς εκκλησιαστικοί πατέρες έσπευσαν να αντεπιτεθούν εξίσου μαχητικά στην προσβολή, υψώνοντας ασπίδα προστασίας στην τηλεοπτική εκδοχή του Παΐσιου. Και έτσι ξέσπασε σφοδρή δημόσια διαμάχη, ένα σίριαλ επί του σίριαλ, το οποίο προσέλαβε ακόμη και νομική διάσταση, καθώς η ιστοσελίδα ekklisiaonline.gr προχώρησε σε αγωγή εις βάρος του Πέτρου Τατσόπουλου, διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 200.000 ευρώ (τα οποία, αν επιδικαστούν εις το ακέραιο, θα διατεθούν υπέρ ενίσχυσης της οργάνωσης «Κιβωτός του Κόσμου», σύμφωνα με τους ενάγοντες).

Συνωμοσιολογία

Αντικειμενικά, η τηλεοπτική απόδοση του βίου και της πολιτείας ενός σύγχρονου Αγίου όπως ο γέρων Παΐσιος προϋποθέτει τόλμη και επίμοχθη πρωτογενή εργασία, εφόσον το σενάριο δεν αποτελεί διασκευή κάποιου υπάρχοντος βιβλίου, μυθιστορήματος κ.λπ. Εκτός από «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», το «Αγγιγμα ψυχής» ή, πολύ παλιότερα, το «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», σπανίζουν τα παραδείγματα όπου η μαζική ψυχαγωγία αποπειράθηκε να συναντηθεί με τη θρησκεία στην ελληνική TV.

Πιθανώς να είναι ακόμη λιγότερες οι περιπτώσεις στις οποίες το εκάστοτε ψυχαγωγικό προϊόν δεν προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, αντεγκλήσεις, απειλές για αφορισμούς κ.ο.κ. Το επίδικο, πάντοτε, είναι τι θεωρείται χρηστόηθες και τι βέβηλο, ποιος είναι ο βλάσφημος, ο αιρετικός, ποιος σέβεται την ορθόδοξη πίστη και ποιος όχι.

paisios_tv

Όλα αυτά ισχύουν στον ύψιστο βαθμό για τον Αγιο Παΐσιο. Μια προσωπικότητα η οποία αφεαυτής επιβάλλει ιδιαίτερη προσοχή στον χειρισμό της, καθώς κρύβει επικίνδυνες παγίδες για κάθε επίδοξο σεναριογράφο και σκηνοθέτη. Το κήρυγμα και οι προφητείες του γέροντα έχουν προβληθεί και διαδοθεί κατά κόρον, κυρίως υπό μια πολύ συγκεκριμένη οπτική.

Περί αυτού είναι εξόχως διαφωτιστικό το σημείωμα του εκδότη κ. Γιώργου Μιχαλόπουλου, ο οποίος χαιρετίζει την επιτυχία της σειράς ως μια νίκη για την εφημερίδα του: «Ηταν το 2010 όταν στην “Ελεύθερη Ωρα” πήραμε μια απόφαση που κυριολεκτικά θα σηματοδοτούσε την αλλαγή εποχής και το πέρασμα από τα αμιγώς πολιτικά πρωτοσέλιδα στον συνδυασμό Ορθοδοξίας και (απόκρυφης) γεωπολιτικής.

Στόχος ήταν να αναδείξουμε και να προειδοποιήσουμε το αναγνωστικό κοινό για τα δεινά που θα επιφέρει η Νέα Τάξη στην ανθρωπότητα και κατ’ επέκταση στον Ελληνισμό. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, τη μελέτη του προφητικού λόγου των Αγίων Γερόντων και Γεροντισσών της oρθόδοξης παράδοσής μας και επιχειρήσαμε να τον συνδυάσουμε με τη γεωπολιτική. Καταλαβαίνετε ότι αμέσως η προσοχή μας έπεσε στα όσα είπε και έγραψε για τα “Σημεία των Καιρών” ο Αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος».

Κάπως έτσι ο Παΐσιος έγινε, τρόπον τινά, trendy και viral, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Η μορφή του προσέλκυσε πρωτοφανή δημοφιλία και πολύ συχνά στις καθημερινές συζητήσεις η προφητική διορατικότητά του χρησιμοποιείται για να περιβάλλει με το κύρος της μεταφυσικής αυθεντίας αποκαλύψεις για το ζοφερό μέλλον του Ελληνισμού, της οικουμένης κ.λπ.

Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα που τίθεται αφορά στο κατά πόσον τα ρηθέντα υπό του γέροντος Παϊσίου μπορούν να ερμηνευτούν αποκλειστικά και μόνο σε ένα συνωμοσιολογικό/εσχατολογικό ή δεισιδαιμονικό, με την ευρεία έννοια, πλαίσιο.

Μήπως η διδασκαλία του εν τέλει αδικείται επειδή έχει καταλήξει να ταυτίζεται με τη μερίδα των λεγόμενων «ψεκασμένων»; Με άλλα λόγια, ποιο ήταν το αληθινό κήρυγμα του γέροντα και τι ακριβώς προφήτεψε;

Ασυρματιστής του Θεού

Η αγιοκατάταξη του Παϊσίου έγινε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον Ιανουάριο του 2015, κατά σύμπτωση περίπου δύο εβδομάδες προτού σχηματιστεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. στην Ελλάδα.

Προηγουμένως, το 2012 το όνομα του Αγίου είχε διασυρθεί με τις λιτανείες-παρωδία υπέρ του φανταστικού «Αγίου Παστίτσιου» σε δρόμους της Αθήνας, οι οποίες διοργανώνονταν μέσω της ομώνυμης σελίδας στο Facebook. Γι’ αυτή την υπόθεση το άτομο που επινόησε τον «Παστίτσιο» συνελήφθη, καταδικάστηκε σε 10μηνη φυλάκιση με αναστολή για εξύβριση θρησκεύματος κατ’ εξακολούθηση, η οποία ανετράπη το 2017 με την εκδίκαση της έφεσης. Λίγο καιρό αργότερα, τον Νοέμβριο του ίδιου έτους ,και ενώ, επίσης κατά σύμπτωση, υπουργός Εθνικής Αμυνας ήταν ο κ. Πάνος Καμμένος, ο Αγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης ανακηρύχθηκε προστάτης του όπλου των Διαβιβάσεων στον Ελληνικό Στρατό.

Όμως, ήδη από το 2005, το Γενικό Επιτελείο Στρατού είχε εκδώσει το «Γέρων Παΐσιος ο Αγιορείτης (1924-1994) – Ο Ασυρματιστής του Στρατού και του Θεού». Το σύγγραμμα των 104 σελίδων επιμελήθηκε ο τότε συνταγματάρχης (ΤΘ) Δημήτριος Καραΐσκος σταχυολογώντας μια βιογραφία του Παϊσίου που είχε συγγράψει ένας άλλος Αγιορείτης γέρων, ο Ισαάκ.

Όπως αναφέρει στην εισαγωγή του ο συνταγματάρχης Καραΐσκος, «ο Γέροντας Παΐσιος είχε υπηρετήσει στον Ελληνικό Στρατό και είχε πολεμήσει για την Πατρίδα. Ταλαιπωρήθηκε αφάνταστα από το χιόνι, το κρύο, την πείνα, τη δίψα και πολλές φορές κινδύνευσε να σκοτωθεί και άλλοτε να αιχμαλωτισθεί. Πονούσε για την Πατρίδα και έδειχνε ιδιαίτερη αγάπη και ενδιαφέρον στους Ελληνες αξιωματικούς και υπαξιωματικούς. Ηξερε και πίστευε ότι ο Ελληνικός Στρατός υπηρετεί ανώτερα ιδανικά και ότι πατρίς – θρησκεία – οικογένεια είναι ένα αδιάσπαστο τρίπτυχο κι όποιος πιστεύει σε ένα τα έχει όλα, κι όποιος αρνείται το ένα τα χάνει όλα.

Μέχρι το τέλος της ζωής του δεν έπαυσε να προσεύχεται και να μεριμνά με κάθε τρόπο για το καλό της Πατρίδος και πάντα, ακόμα και όταν ήταν βαριά ασθενής, δεχόταν τους Ελληνες αξιωματικούς, συμβούλευε, νουθετούσε, παρηγορούσε, έδινε ελπίδες και τόνωνε το ηθικό. Εντύπωση προκαλεί ότι όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, μηδενός εξαιρουμένου, έχουν κάποια προσωπική εμπειρία να διηγηθούν ή κάποιο θαυμαστό γεγονός».

Το βιβλίο ακολουθεί σε ευθεία χρονολογική σειρά τον βίο του Αγίου. Μετά από τη γέννησή του στα Φάρασα της Καππαδοκίας τον Ιούλιο του 1924, ως βρέφος μερικών εβδομάδων, βρέθηκε στην Ελλάδα με την ανταλλαγή των πληθυσμών. Η πολυμελής οικογένειά του, όπως και πολλοί πρόσφυγες εκείνη την εποχή, περιπλανήθηκαν ανά τη χώρα πριν εγκατασταθούν στην Κόνιτσα της Ηπείρου. «Το έτος 1945 κλήθηκε να υπηρετήσει την πατρίδα», γράφει ο Καραΐσκος για τον Παΐσιο (ή μάλλον τον Αρσένιο Εζνεπίδη όπως ήταν το κατά κόσμον ονοματεπώνυμό του). «Παρουσιάστηκε στο Ναύπλιο και πηρε την ειδικότητα του διαβιβαστού.

Τον ρωτούσαν: “Tι μέσο έχεις και πήρες τόσο καλή ειδικότητα;”. Κι εκείνος απαντούσε αμήχανα “ε, τον Θεό”. Ως ασυρματιστής, ο μέλλων γέρων Παΐσιος είχε ένα προνόμιο – και μάλιστα ανεκτίμητο, εφόσον υπηρετούσε τη θητεία του εν μέσω Εμφυλίου: Θεία χάριτι διαφυλάχθηκε από το να φονεύση άνθρωπο. Προοιμίαζε δε και τη μετέπειτα ιδιότητά του ως μοναχού, να στέλνει σήματα στο Θεό (να προσεύχεται)».

f7_paisios_tv
Τον ρόλο του Αγίου Παϊσίου ως νεαρού μοναχού ενσαρκώνει στη σειρά του MEGA ο Προκόπης Αγαθοκλέους

Ακόμη και από τις τάξεις του Εθνικού Στρατού, ο νεαρός Αρσένιος ζούσε ήδη σαν μοναχός, επιβάλλοντας στον εαυτό του νηστεία, στέρηση ακόμη και των παραμικρότερων απολαύσεων, προσευχή και αυτοθυσία προς χάριν του πλησίον. Και όταν απολύθηκε ύστερα από 5 χρόνια στα βουνά, τάχθηκε αμέσως στην υπηρεσία του Κυρίου, μονάζοντας στο Αγιο Ορος. Και, όπως εξιστορεί το βιβλίο του συνταγματάρχη, από το 1957 όταν και εκάρη μοναχός, ο Παΐσιος άρχισε να πραγματοποιεί θαύματα. Έφερε, φερ’ ειπείν, τη βροχή ύστερα από παρατεταμένη ανομβρία στο Σινά, όπου είχε βρεθεί ως προσκυνητής το 1962 ή, αργότερα, εξουδετέρωσε την εξάρτηση ενός νέου από τα ναρκωτικά αμέσως, βάζοντας απλώς μερικά φουντούκια στην παλάμη του.

Θρυλούνταν επίσης ότι, όποιος μανιώδης καπνιστής τον συναντούσε, φεύγοντας από κοντά του έχανε κάθε διάθεση να ανάψει ξανά τσιγάρο. Επιπλέον, στον Αγιο αποδίδεται το χάρισμα να γίνεται κατά βούλησιν «άβρεκτος» (να μην τον αγγίζει ούτε σταγόνα της βροχής), «αθέατος», «μετέωρος», δηλαδή να υψώνεται από το έδαφος ενώ προσευχόταν βαθιά, ενώ σε περίπτωση ανάγκης μπορούσε να μετακινήσει τεράστιους βράχους.

Οι επιστολές

«Το έτος 1987 ο γέρων Παΐσιος έγραψε τη γνωστή του επιστολή “Σημεία των καιρών-666”. Επειδή προείδε ότι και στο μέλλον θα χρειαστεί, την έγραψε ιδιοχείρως και την υπέγραψε, για να μην αλλοιωθούν οι απόψεις του, που τις κράτησε ως την κοίμησή του. Συμπερασματικά πίστευε ότι “το σφράγισμα είναι άρνηση. Ακόμη και η ταυτότητα είναι άρνηση. Οταν έχουν πάνω στην ταυτότητα το σύμβολο του διαβόλου 666 και υπογράφω, άρα το αποδέχομαι. Αρνείσαι το Αγιο Βάπτισμα, βάζεις άλλη σφραγίδα, αρνείσαι τη σφραγίδα του Χριστού και παίρνεις του διαβόλου. Ακόμη και αν δεχθεί να σφραγισθεί κανείς από αδικαιολόγητη άγνοια ή αδιαφορία, πάλι χάνει τη θεία χάρι και δέχεται δαιμονική ενέργεια”». Αυτή είναι η πιο γνωστή από τις διδαχές του Παϊσίου και αφορά στις τότε νέες ταυτότητες, την καθιέρωση των οποίων προωθούσε το ελληνικό κράτος ενάντια στην έντονη αντίδραση της Εκκλησίας και μεγάλης μερίδας των πιστών.

Σύμφωνα με το βιβλίο του συνταγματάρχη Καραΐσκου καθώς και πλήθους άλλων διηγήσεων από ανθρώπους που πήγαιναν στο κελί του, στην Παναγούδα πέριξ της Μονής Κουτλουμουσίου όπου μόναζε, ο Παΐσιος εμφανιζόταν βέβαιος ότι οι Ελληνες θα επανακτούσαν την Κωνσταντινούπολη. Μάλιστα, όπως είχε πει σε κάποιους φοιτητές της Αθωνιάδος Ακαδημίας τη δεκαετία του ’80, το χαρμόσυνο γεγονός δεν θα αργούσε, αφού «θα την πάρουμε την Πόλη και εσείς θα ζείτε κιόλας» και σε κάποιους άλλους ότι «την Πόλη θα μας τη δώσουν οι Ρώσοι, σε πόλεμό τους με την Τουρκία, όχι γιατί μας αγαπούν, αλλά γιατί αυτό θα είναι το συμφέρον τους. Και οι Τούρκοι θα καταστραφούν, θα σβήσουν από τον χάρτη γιατί είναι ένα έθνος που δεν προέκυψε από την ευλογία του Θεού».

Τα θαύματα

Η αγαθοεργός δύναμη της προσωπικότητάς του, πάντα σύμφωνα με το σύγγραμμα του κ. Καραΐσκου, δεν εξέλιπε ούτε με τον βιολογικό θάνατό του, από καρκίνο στο παχύ έντερο σε ηλικία 69 ετών, στις 12 Ιουλίου του 1994. Το κελί του ανέδινε μια μυστηριώδη πλην αιθέρια ευωδία. Φέρεται ότι με τη δική του παρέμβαση σώθηκε παιδί που έπεσε σε φωταγωγό στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης.

Η μορφή του σχηματίστηκε πολλάκις μπροστά σε θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, τα οποία και κράτησε στη ζωή. Εσάρπα του λέγεται ότι θεράπευσε καρκίνο του μαστού σε γυναίκα από το Βόλο -μία από τις δεκάδες αναφορές σε θαυματουργές επεμβάσεις του Παϊσίου.

Όλα τα προηγούμενα, όσο θαυμαστά και αλλόκοτα και αν φαντάζουν, περιέχονται αναλυτικά σε ένα βιβλίο για τον Αγιο Παΐσιο που εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο του Ελληνικού Στρατού, άρα εξ ορισμού μπορεί να θεωρείται έγκυρο. Καθώς όμως ο Παΐσιος όχι μόνο αγιοποιήθηκε επίσημα αλλά μυθοποιήθηκε και λατρεύεται με αφοσίωση, η φιλολογία γύρω από το αληθινό κήρυγμά του απλώνεται σε δεκάδες συγγράμματα, όπου αποτυπώνονται οι απόψεις του. Καθώς συνέγραψε μόνο 4 βιβλία, η υπερμεγέθυνση της διδασκαλίας του οφείλεται σε άλλους και όχι στον ίδιον.

Έτσι, μεταξύ πολλών άλλων, αποδίδεται στον Παΐσιο αντισιωνισμός («αυτοί θέλουν να κυβερνήσουν όλο τον κόσμο. Χρησιμοποιούν για να πετύχουν το σκοπό τους τη μαγεία και το σατανισμό.

Όμως οι άλλες σατανικές θεωρίες κράτησαν τουλάχιστον 70 χρόνια. Αυτοί δεν θα κρατήσουν ούτε εφτά»). «Σχέδια διαβόλων» υποτίθεται πως θεωρούσε επίσης θεσμούς όπως η κοινή αγορά, η Ευρωπαϊκή Ενωση κ.λπ. Για την Τουρκία πίστευε πως «έχει αρχίσει ήδη η αντίστροφη μέτρηση για τη διάλυσή της σε 3-4 κομμάτια.

Εμείς θα πάρουμε τα δικά μας εδάφη, οι Αρμένιοι και οι Κούρδοι πάλι τα δικά τους». Για την Ιταλία προφήτευσε πως «θα παρουσιαστεί ένας πολιτικός τύπου Μουσολίνι και στη Γερμανία ένας νέος Χίτλερ, ενώ η ΕΟΚ θα διαλυθεί».

Οπότε, η συνέχεια της σειράς στο MEGA, το «τηλεοπτικό συναξάρι» του Αγίου Παϊσίου, αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το πώς θα αποδοθεί η προφητική δύναμη και η γενικότερη πνευματική ακτινοβολία που αναμφίβολα εξέπεμπε ένας απλός άνθρωπος, ένας ταπεινός ξυλουργός, ο οποίος αφέθηκε να απορροφηθεί από την ολοκληρωτική αφοσίωσή του στην αγάπη του Κυρίου του.

protothema.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *