Μετά την υπογραφή της νέας σύμβασης το 2013 για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Οδού Ε65, σε πορεία υλοποίησης είναι μόνο το κεντρικό τμήμα από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα. Το τμήμα αυτό αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017.
Αναφορικά με τα 2 άκρα του αυτοκινητόδρομου οι εξελίξεις έχουν διπλό πρόσωπο. Έχουν ξεκινήσει και επίσημα οι διαδικασίες ένταξης για τη χρηματοδότηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ τα έργα όταν θα ξεκινήσουν θα είναι τμήμα της σύμβασης παραχώρησης και δεν θα χρειαστεί νέα δημοπράτηση.
Αυτό σημαίνει οικονομία χρόνου άρα πιο γρήγορη υλοποίηση. Ο χρόνος υλοποίησης των 2 τμημάτων ρεαλιστικά θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το 2020.
Tο τμήμα Ημικόμβος ΠΑΘΕ, Λαμία-Α.Κ. Ξυνιάδας, όπως προβλέπεται στη Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης, της 28.11.2013, που κυρώθηκε με το Νόμο 4219.2013, και συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο άρθρο 4.3.2. της σύμβασης παραχώρησης, αναμένεται να ενταχθεί γρηγορότερα στο αντικείμενο έργου της παραχώρησης και τα έργα προσδιορίζεται να ξεκινήσουν εντός του 2017.
Για το τμήμα αυτό, μήκους 32,5 χλμ περίπου, έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες κατάθεσης του Φακέλου Μεγάλου Έργου προκειμένου να εξεταστεί και να εγκριθεί από τις υπηρεσίες στις Βρυξέλλες. Το τμήμα αυτό ως έργο θα ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ
Για το βόρειο τμήμα από Α/Κ Τρικάλων (Γέφυρα Μουργκάνη) έως την Εγνατία, όπως επίσης προβλέπεται στην Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης της 28.11.2013, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να συντάξει τις τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες της προτεινόμενης νέας χάραξης (από το 2014), ώστε να γίνει η τελική επιλογή της βέλτιστης χάραξης στο συγκεκριμένο τμήμα.
Ωστόσο ακόμα και σήμερα που μιλάμε δεν έχει κλειδώσει που θα καταλήξει ο δρόμος. Θα είναι πιο κοντά στα Γρεβενά ή πιο κοντά στο Μέτσοβο; Σε αυτό το τμήμα μήκους περίπου 60χλμ τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα και η ολοκλήρωση τους να φτάσει μέχρι το 2022-2024.
Το έργο αυτό δεν έχει χρηματοδοτική εξασφάλιση όμως λόγω της στρατηγικής του θέσης για την εθνική οικονομία δεν είναι απίθανο το κόστος που εκτιμάται περίπου στα 500εκ.ευρώ να καλυφθεί από κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο (ΕΣΠΑ, Πακέτο Γιουνκέρ ή άλλο).