Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο: Τρέχουν τα έργα στο Μπράλος-Άμφισσα – Παράταση στην πρώτη τμηματική προθεσμία

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
5 Min Read

Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα έργα του άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, Μπράλος-Άμφισσα.

-Advertisement-

Πέραν από τις εκτεταμένες χωματουργικές εργασίες, έχουν αρχίσει και οι πρώτες εργασίες οδοποιίας. Σε επίσκεψη του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου έγινε αυτοψία στη θέση που θα κατασκευαστεί η πρώτη γέφυρα, μήκους 330 μ., όπου ήδη έχουν ξεκινήσει οι εκσκαφές για τη θεμελίωσή της.

Ακολούθως, ο Υφυπουργός επισκέφθηκε την περιοχή του ρέματος «Στενό», που βρίσκεται πλησίον της Γραβιάς. Κατά την αυτοψία που διενήργησε συνοδευόμενος από κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, διαπίστωσε ότι πρόκειται για ένα απαιτητικό έργο, λόγω των ιδιαίτερων γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών του εδάφους.

Παράλληλα πριν λίγες ημέρες δόθηκε με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χορηγήθηκε παράτασης της 1ης Τμηματικής Προθεσμίας του έργου, όπως ορίζεται στη σύμβαση και είναι ουσιαστικά  εκπόνηση και υποβολή του συνόλου των Οριστικών Μελετών του έργου.

- Advertisement -

Συνολικά δόθηκε παράταση κατά πέντε (5) μήνες, ήτοι έως την 15-07-2024. Αυτή η παράταση είναι τμηματική πράγμα που σημαίνει πως δεν επηρεάζει τη συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027 καθώς το έργο υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου 2023.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων προβλεπόταν έως την 31-08-2023. Μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η
διαδικασία των απαλλοτριώσεων (βάσει του άρθρου 7α του ν.2882/2001) με συνέπεια να υπάρχει αδυναμία στην λήψη των απαιτούμενων στοιχείων, όπως η ανόρυξη των διερευνητικών γεωτρήσεων είτε αυτές είναι εντός ιδιωτικών εκτάσεων είτε εντός δασικών εκτάσεων και χρειάζεται πρόσβαση από τις ιδιωτικές εκτάσεις που είναι απαραίτητα για την ολοκληρώσει των μελετών και ιδιαίτερα των τεχνικών έργων.

Πως προχωρούν οι εργασίες

Συνολικά αυτή την εποχή αναβαθμίζονται 31 χιλιόμετρα καθώς πέρα από τα 24 χιλιόμετρα του Μπράλος-Άμφισσα, κατασκευάζεται από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας το τμήμα Παράκαμψη Γραβιάς-Μεταλλεία Βωξίτη μήκους 5 χιλιομέτρων ενώ υπάρχει και η Παράκαμψη Γραβιάς μήκους 2 χιλιομέτρων.

Στο αντικείμενο της σύμβασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την ΑΒΑΞ, μήκους 24 χλμ., περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή δύο (2) σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά (7) γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., έξι (6) ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

-Advertisement-
=Advertisement=

Στο έργο έχει ήδη χορηγηθεί η προκαταβολή του έργου, ποσού περίπου 30,4 εκατ. ευρώ, με τον 1ο Λογαριασμό. Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η Ανάδοχος Εταιρεία, η Άβαξ, έχουν εκκινήσει εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου. Παράλληλα, είμαστε στο στάδιο της υποβολής, του ελέγχου και της έγκρισης των οριστικών μελετών της σύμβασης του έργου. Επίσης, η συντέλεση των απαλλοτριώσεων, με τη διαδικασία του Άρθρου 7α, βρίσκεται σε εξέλιξη. Το δικαστήριο έχει ορισθεί, μετά από αναβολή, για την 9η Απριλίου 2024.

Τέλος, έχουν συνταχθεί τα πρωτόκολλα εγκατάστασης από το Δασαρχείο Άμφισσας και το Δασαρχείο Λαμίας, και έχουν παραδοθεί οι δασικές εκτάσεις.

Παράλληλα στο έργο θα κατασκευαστούν δίδυμες σήραγγες. Πρόσφατα αποφασίστηκε να γίνει αλλαγή στην κατασκευή των σηράγγων και αντί για μια σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, ο νέος δρόμος θα διαθέτει για λόγους ασφαλείας, δύο σήραγγες μονής κατευθυνσης. Το μήκος της δίδυμης σήραγγας θα είναι 2.200 μέτρα και θα αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνικό έργο για το Μπράλος-Άμφισσα.

Ποια είναι η σημασία του έργου

Το έργο αποτελεί το δυσκολότερο τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Κατασκευάζεται ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και θα συνδέει 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους: την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65.

Με την ολοκλήρωση του θα ενώσει οδικά την ανατολική με την δυτική Ελλάδα και τα δύο σημαντικά περιφερειακά λιμάνια της Πάτρας και του Βόλου. Θεωρείται πως με την λειτουργία του θα δώσει σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες στις περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας καθώς θα συνδέει και τις βιομηχανικές περιοχές.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Με την αναβάθμιση του θα συμβάλλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, της καλύτερης οδηγικής εμπειρίας και της ευκολότερης πρόσβασης στις περιοχές από όπου θα διέρχεται.

Νίκος Καραγιάννης- ypodomes.com

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *