Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του μεγάλου οδικού έργου Μπράλος-Αμφισσα. Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ, και πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο το οποίο εκτελείται στην Κεντρική Στερεά εδώ και περίπου 50 χρόνια. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ).
Το “Μπράλος – Άμφισσα”, μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες και έξι ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από τον Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα.
Η κατασκευή του έργου θα μειώνει τον χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία, αλλάζοντας εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και η υλοποίησή του ανοίγει τον δρόμο για τη μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία – Καρδίτσα – Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).
Ο άξονας αυτός θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής Ελλάδας και Κεντρικής Ελλάδας. Επιπλέον, βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές σε Φθιώτιδα, Φωκίδα και Αιτωλοακαρνανία.
Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ποια τμήματα θα κατασκευαστούν
Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι η μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:
– 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
– 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.
capital.gr