“Αισθανθήκαμε σα η Ανάσταση να ήρθε λίγες μέρες νωρίτερα” δήλωσε στον Lamia Polis 87.7 ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος, Φάνης Σπανός το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης μετά την συνάντηση που είχε με τους Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ευρυτανίας Άρη Τασιό και την Αντιπεριφερειάρχη Δασικής πολιτικής, Κτηνοτροφίας, Χωρικού σχεδιασμού και Προστατευόμενων περιοχών Κατερίνα Καλαντζή με τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ο οποίος ανακοίνωσε τη δημοπράτηση του έργου:
“…το έργο Λαμία – Καρπενήσι είναι κυριολεκτικά μονόδρομος αλλάζει την αναπτυξιακή πορεία ενός ολόκληρου νομού. Μοναδικός στόχος η Ευρυτανία να βρεθεί πιο κοντά στην έδρα της Περιφέρειας την Λαμία, πιο κοντά στην Αθήνα πιο κοντά σε όλους μας. Χθες το απόγευμα που δέχτηκα το τηλέφωνο του Υφυπουργού πραγματικά το χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ. Μπαίνει σε μια διαδικασία που δεν έχει επιστροφή.
Το δουλέψαμε πάρα πολύ και το χαρήκαμε. Όπως γίνεται σε όλα τα έργα αυτού του μεγέθους εντάσσονται αρχικά σε έναν κωδικό του εθνικού προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για να μπορεί να προχωρήσει η δημοπρασία και πριν υπογραφεί η σύμβαση με τον εργολάβο μεταφέρονται σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Μιλάμε για την 4η και πιο δύσκολη τεχνικά την τελευταία φάση του Λαμία-Καρπενήσι. Μιλάμε για το πέρας παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού” .
Διαβάστε και το σχετικό δελτίο Τύπου
«Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».
Παρουσία του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, του Βουλευτή ΝΔ Ευρυτανίας Κώστα Κοντογεώργου και των Δημάρχων Καρπενησίου Νίκου Σουλιώτη και Αγράφων Αλέξη Καρδαμπίκη ο Υφυπουργός ανέλυσε βασικά χαρακτηριστικά του οδικού έργου και τόνισε ότι:
- Ο προϋπολογισμός του ιδιαίτερα σύνθετου, από τεχνικής άποψης έργου, μήκους 35χλμ., εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση του θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Ο διαγωνισμός θα γίνει με την μέθοδο της μελέτης και κατασκευής και στο Β’ Στάδιο προβλέπεται η πρόσκληση υποβολής τεχνικής και οικονομικής προσφοράς.
- Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων και πλήθος έργων για τη διευθέτηση ρεμάτων.
- Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη προχωρήσει στη δημοπράτηση των απαραίτητων γεωτεχνικών ερευνών ύψους 1,8 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος στη σημασία του έργου, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Σήμερα είναι μία σημαντική ημέρα για τη Στερεά Ελλάδα καθώς ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τον Οδικό Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού και σε λιγότερο από ένα χρόνο θα έχουμε ανάδοχο.
»Το έργο αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα πολιτών και φορέων της περιοχής το οποίο γίνεται πραγματικότητα, ενώ εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών της Στερεάς Ελλάδας που εκπονήσαμε με βάση τις κατευθύνσεις που μας έδωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
»Ο νέος οδικός άξονας βγάζει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μία ιδιότυπη απομόνωση καθώς έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας. Ταυτόχρονα, βελτιώνει τις συνθήκες ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους κατοίκους συμβάλλοντας στην μείωση των τροχαίων.
»Οι χρόνοι μετακίνησης θα μειωθούν κατά περίπου 30 λεπτά, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και την προσβασιμότητα της περιοχής, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του τουρισμού και του εμπορίου. Πρόκειται, επομένως, για ένα έργο χρήσιμο και αναγκαίο, με πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περιφερειακή και εθνική οικονομία».
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Μετά την προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την εξασφάλιση χρηματοδότησης του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και οι υπηρεσίες του έτρεξαν τις διαδικασίες και μας ανακοίνωσαν σήμερα τη δημοπράτηση του έργου.
»Το Λαμία – Καρπενήσι δεν είναι απλώς ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο. Είναι ο μονόδρομος για την άρση της απομόνωσης ενός τόπου που έχει τεράστιες ανάγκες, αλλά και τεράστιες προοπτικές.
»Και βέβαια, με την πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων κατασκευής των έργων Άμφισσα – Μπράλος και της παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών, οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες μας σε επίπεδο οδικών αξόνων οδεύουν προς υλοποίηση και αυτό οδηγεί τον τόπο μας σε μια νέα εποχή».