Κύκλωμα «μαύρων» βαγονιών που λυμαίνεται τον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, διερευνούν η διοίκηση του Οργανισμού και το υπουργείο Μεταφορών. Έτσι, ξεκινούσε το άρθρο του στις 17 Ιουλίου του 2008 ο δημοσιογράφος των Νέων, Κώστας Ντελέζος, που είχε ερευνήσει πως λειτουργούσε ο ΟΣΕ, με αφορμή το σιδηροδρομικό ατύχημα στον Μπράλο που παραλίγο να εξελιχθεί σε τραγωδία… Λίγους μήνες αργότερα η εφημερίδα το ΒΗΜΑ αποκαλύπτει ότι μέσα στα βαγόνια που αποκολλήθηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε «χημική βόμβα» 120 τόνων με εύφλεκτες ουσίες σε υγρή μορφή.
Το ατύχημα συνέβη στις 3:45 τα ξημερώματα της 14ης Ιουλίου, μεταξύ των σταθμών Ασωπού και Ελευθεροχωρίου, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία 605 η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη-Αθήνα προσέκρουσε επί τμήματος της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502. Η επιβατική αμαξοστοιχία, με 502 επιβάτες, που κινούνταν από τα Δίκαια προς την Αθήνα και κατευθυνόταν προς το Μπράλο βρήκε μπροστά της στην ίδια γραμμή βαγόνια που είχαν αποκολληθεί από εμπορική αμαξοστοιχία, που προπορευόταν, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί μαζί τους.
Στις καταθέσεις τους, οι δύο μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν δηλώσει τότε ότι δεν αντιλήφθηκαν πως είχαν αποκοπεί 27 βαγόνια από το δικό τους συρμό. Ο ελεγκτής κυκλοφορίας των τρένων στη δική του κατάθεση, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι μίλησε δύο φορές από το ραδιοτηλέφωνο με τους μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αφού οι ενδείξεις που είχε στον ηλεκτρονικό πίνακα δεν ήταν «αυτές, που θα έπρεπε».
Το σιδηροδρομικό ατύχημα αποτέλεσε την αφορμή για να αποκαλυφθεί από την εφημερίδα Τα Νέα κύκλωμα «μαύρων βαγονιών» στον ΟΣΕ που εκτελούσε λαθραίες μεταφορές εμπορευμάτων. Πηγές του ΟΣΕ που επικαλείται η εφημερίδα, συνέδεαν το περιστατικό με το συγκεκριμένο κύκλωμα, αφού τα βαγόνια της εμπορικής που αποκόπηκαν και συγκρούστηκαν με το επιβατικό τρένο δεν ήταν δηλωμένα: ήταν δηλαδή άγνωστα στον ΟΣΕ, ενώ συνολικά το υπέρβαρο της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλησίαζε τους 350 τόνους.
Η έρευνα του συντοπίτη μας δημοσιογράφου των Νέων Κώστα Ντελέζου το 2008
Μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ
Πηγές του ΟΣΕ αναφέρουν ότι τα 14 αδήλωτα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας που προκάλεσαν το ατύχημα στον Μπράλο είχαν «επιστρατευτεί» από το κύκλωμα των λαθραίων μεταφορών
Κύκλωμα «μαύρων» βαγονιών που λυμαίνεται τον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, διερευνούν η διοίκηση του Οργανισμού και το υπουργείο Μεταφορών.
Πηγές του ΟΣΕ συνέδεαν χθες ευθέως το σιδηροδρομικό ατύχημα της περασμένης Δευτέρας στον Μπράλο, που λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τραγωδία, με το συγκεκριμένο κύκλωμα. Κι αυτό, καθώς 14 από τα 27 βαγόνια της εμπορικής που αποκόπηκαν (!) και «αδέσποτα» πλέον συγκρούστηκαν με το επιβατικό τρένο, δεν ήταν δηλωμένα: ήταν δηλαδή άγνωστα στον ΟΣΕ, ενώ συνολικά το υπέρβαρο της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλησίαζε τους 350 τόνους!
Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης άφησε χθες σαφή υπονοούμενα ότι «πέραν των ενδείξεων για συρροή,ανθρώπινων λαθών στην υπόθεση αυτή, υπάρχουν και θέματα που σχετίζονται με τη διαφάνεια και τα οικονομικά του ΟΣΕ».
Από την πλευρά του και ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) κ. Ανδρέας Βασιλόπουλος δήλωσε: «Επιβάλλεται η σύσταση ανεξάρτητης επιτροπής και η παρέμβαση εισαγγελέα όχι μόνο για το πρόσφατο ατύχημα, αλλά και για όλη τη διαδικασία διακίνησης – μεταφοράς εμπορευμάτων και βαγονιών στον ΟΣΕ».
Οι καταγγελίες
Οι περίεργες συμπτώσεις στο πρόσφατο ατύχημα του Μπράλου, καθώς και οι επιστολές επιχειρηματιών που φτάνουν σωρηδόν στη διοίκηση του ΟΣΕ με έντονες διαμαρτυρίες για αδιαφάνεια και κυκλώματα στη λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών του Οργανισμού, ωθούν τη διοίκηση του ΟΣΕ να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση αυτή.
Από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι το κύκλωμα των «μαύρων» βαγονιών, φαίνεται ότι ανέπτυξε δράση τα τελευταία τέσσερα χρόνια, εκτελώντας λαθραίες μεταφορές εμπορευμάτων με αδήλωτα βαγόνια, τα οποία ως υπεράριθμα δένονται σε εμπορικές αμαξοστοιχίες. Τα βαγόνια αυτά όμως, προσθέτουν βάρος στις αμαξοστοιχίες, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών που μετακινούνται καθημερινά με τον σιδηρόδρομο. Ταυτόχρονα ζημιώνουν τον ΟΣΕ, καθώς τα κόμιστρα των λαθραίων μεταφορών δεν μπαίνουν ποτέ στα ταμεία του, αλλά στις τσέπες των επιτηδείων.
Κύκλοι του ΟΣΕ και του υπουργείου Μεταφορών έκαναν χτες λόγο για «κατάσταση Ζωνιανών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο του Οργανισμού», επισημαίνοντας ότι στον ΟΣΕ έχει τις ρίζες του ένα «σύστημα διαφθοράς μικρού και μεσαίου μεγέθους».
Η έρευνα
Την όλη υπόθεση, παράλληλα με τα αίτια του ατυχήματος της περασμένης Δευτέρας, ερευνά ήδη η επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Πάντως, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει δώσει εντολή στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Γιαννούση «να στείλει αμέσως στον εισαγγελέα τους ενόχους, όποιοι κι αν είναι αυτοί».
Σημειώνεται πως ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε χτες ότι μετά την έκδοση του πορίσματος για το ατύχημα στον Μπράλο «θα ανακοινωθεί πρόγραμμα το οποίο θα αφορά την ασφάλεια, τη διαφάνεια και την οικονομική εξυγίανση του ΟΣΕ». «Αντιλαμβάνεστε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης αναφερόμενος στο ατύχημα, «ότι από τη δική μας την πλευρά θα υπάρξει παραδειγματική τιμωρία, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε άλλο αυτή την κατάσταση».
Τα αναπάντητα ερωτήματα για το ατύχημα στον Μπράλο
1 ΤΟ ΥΠΕΡΒΑΡΟ
Γιατί η εμπορική αμαξοστοιχία εκινείτο με μεγάλο υπέρβαρο καθώς, όπως απεδείχθη μετά τη σύγκρουση, έσερνε 34 αντί για 20 βαγόνια που αναφέρονταν στα συνοδευτικά έγγραφα; Το βάρος των εμπορευμάτων που μετέφερε ήταν 1.590 τόνοι, τη στιγμή που το ανώτατο επιτρεπόμενο είναι 1.250 τόνοι.
2 ΟΙ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ
Πώς δεν έγινε αντιληπτό από τους δύο μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας το γεγονός ότι 27 βαγόνια είχαν αποκολληθεί και ως εκ τούτου το τρένο θα έπρεπε να είναι πολύ ελαφρύτερο; Γιατί οι δύο μηχανοδηγοί επέμεναν ότι είχαν μαζί τους ολόκληρο το τρένο, παρά τις επισημάνεις του σταθμάρχη Λειανοκλαδίου ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης έδειχνε βαγόνια στη μονή γραμμή;
3 ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ
Τι είδους φορτίο μετέφεραν τα συγκεκριμένα βαγόνια; Ακόμα και στο αρμόδιο υπουργείο ουδείς γνώριζε μέχρι χθες το φορτίο που μεταφερόταν.
4 ΟΙ 4 ΣΒΗΣΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
Γιατί η συγκεκριμένη εμπορική αμαξοστοιχία εκτός από τις δύο σε λειτουργία μηχανές «έσερνε» και άλλες τέσσερις «ψυχρές» (δηλαδή σβηστές, ανενεργές); Αυτό απαγορεύεται από τον κανονισμό, δεδομένου ότι οι 4 μηχανές ζυγίζουν περί τους 700 τόνους. Πιθανολογείται ότι οι μηχανές αυτές κατευθύνονταν στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να μεταφέρουν νέο «μαύρο» φορτίο με αδήλωτα βαγόνια στην αντίθετη διαδρομή, προς την Αθήνα. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία δεν πρόκειται για λάθος, δεδομένου ότι στην Τιθορέα- όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι- δέθηκε και η τρίτη μηχανή, καθώς οι δύο δεν μπορούσαν να τραβήξουν το τρένο σε ανηφορικές διαδρομές, γεγονός το οποίο δεν υποψίασε τους μηχανοδηγούς ώστε να προβούν σε έλεγχο του φορτίου και καταμέτρηση των βαγονιών.
5 ΤΑ «ΛΑΘΗ»
Πώς είναι δυνατόν να έκαναν το ίδιο λάθος στη σύνθεση και την καταμέτρηση πέντε διαφορετικοί εργαζόμενοι– ο κλειδούχος που έδεσε τα βαγόνια, ο τεχνίτης που τα έλεγξε, ο σταθμάρχης του Ρέντη και οι δύο μηχανοδηγοί;
«Μαύρα» δρομολόγια από το 2004
ΜΕ ΒΑΣΗ τις ενδείξεις που υπάρχουν μέχρι τώρα, το συγκεκριμένο κύκλωμα φαίνεται ότι άρχισε τη δράση του το 2004. Κύρια αποστολή του είναι να προγραμματίζει και να διεκπεραιώνει τη μεταφορά αδήλωτων βαγονιών με «μαύρο» φορτίο από το υπό ανάπτυξη εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Το σύνολο των κομίστρων της λαθραίας μεταφοράς ήταν καθαρό κέρδος για τα μέλη του κυκλώματος, καθώς αντί για τα ταμεία του ΟΣΕ κατέληγε στις τσέπες ημετέρων, τον αριθμό των οποίων ουδείς γνωρίζει ακόμη. Σημειώνεται πως οι εργαζόμενοι προχθές κατήγγειλαν ανοιχτά ότι οι εμπορικές αμαξοστοιχίες κινούνται με ψεύτικα συνοδευτικά έγγραφα, ενώ η ύπαρξη υπέρβαρου αποτελεί επικίνδυνη… παράδοση τα τελευταία χρόνια.
Νυχτερινές διαδρομές
Πηγές στον ΟΣΕ αναφέρουν ότι την ημέρα το κύκλωμα προσέθετε λίγα λαθραία βαγόνια (3-4 μονάδες) σε κάθε εμπορική αμαξοστοιχία, έτσι ώστε να μη γίνονται αντιληπτά. Τις νύχτες όμως τα λαθραία βαγόνια γίνονταν περισσότερα, ενώ στο κόλπο συμμετείχαν και ορισμένοι μηχανοδηγοί- έμπιστοι του κυκλώματος. Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων, τα 14 αδήλωτα βαγόνια που ήταν υπέρβαρα στο τρένο που ευθύνεται για το ατύχημα στον Μπράλο τώρα ερευνάται πώς συνδέθηκαν στην αμαξοστοιχία: «Προφανώς αυτό γίνεται από παλιά, γι΄ αυτό κατά καιρούς είχαμε παράπονα από σταθμάρχες στην Οινόη και αλλού για περισσότερα βαγόνια από όσα περίμεναν, η ύπαρξη των οποίων αποδιδόταν ταχύτατα σε… λάθος» τονίζουν. Το κύκλωμα, πάντως, φαίνεται να είναι αρκετά οργανωμένο, καθώς φρόντισε να καταργηθεί ατύπως τα τελευταία χρόνια η υπογραφή του τεχνίτη σε ειδικό φύλλο, μετά τον έλεγχο της σύνθεσης της αμαξοστοιχίας και της καταμέτρησης των βαγονιών. Η ύπαρξη της υπογραφής προβλέπεται από τον κανονισμό, όπως και η καταμέτρηση των βαγονιών από τον μηχανοδηγό.
Ο «γαλάζιος» με τη μαύρη Πόρσε
ΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ συμπτώσεις στο πρόσφατο ατύχημα του Μπράλου, καθώς και οι επιστολές επιχειρηματιών που φτάνουν σωρηδόν στη διοίκηση του ΟΣΕ με έντονες διαμαρτυρίες για αδιαφάνεια και κυκλώματα στη λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών του Οργανισμού, οδηγούν ήδη τη διοίκηση του ΟΣΕ να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση αυτή. Σε πρόσφατη επιστολή του επιχειρηματία Σ.Κ. από το Περιστέρι, ο οποίος προειδοποιεί τη διοίκηση της ΤΡΕΝΟΣΕ ότι θα ενημερώσει για την κατάσταση τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων, περιγράφεται ένα πρωτοφανές αλισβερίσι. «Ο πρώην γενικός διευθυντής Εμπορευμάτων στις επανειλημμένες οχλήσεις και διαμαρτυρίες μου με παρέπεμπε σε έναν αρμόδιο υπάλληλο για τις συνδυασμένες μεταφορές και για τις λοιπές εμπορευματικές μεταφορές γενικότερα, που έχω ακούσει να τον αποκαλούν οι ίδιοι οι συνάδελφοί του ως “το περιφερόμενο λαμόγιο”. Στο Θριάσιο πάλι, απ΄ ό,τι μπορώ να καταλάβω, ο ΟΣΕ παίζει τον δεύτερο ρόλο. Το πάνω χέρι το έχει ένας κύριος εκτός ΟΣΕ, που όπως άκουσα τον αποκαλούν “προικισμένο μερακλή με τη μαύρη Ρorsche”…», αναφέρει χαρακτηριστικά ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας.
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και οι επιχειρηματίες «φωτογραφίζουν» υψηλόβαθμο υπάλληλο της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορευμάτων και στέλεχος της Ν.Δ. ως έναν εκ των υπευθύνων του κυκλώματος λαθραίας διακίνησης εμπορευμάτων. Πρόκειται για στέλεχος που απομακρύνθηκε μόλις πρόσφατα από τη θέση του, με εντολή του υπουργού Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, όταν άρχισαν οι αλλαγές στη διοίκηση του ΟΣΕ. Την εικόνα διάλυσης με τον προγραμματισμό και τα φορτία στο Θριάσιο έχουν καταγγείλει κι άλλοι επιχειρηματίες- πελάτες του ΟΣΕ. Στην τελευταία επιστολή που έφτασε στη διοίκηση της εταιρείας στις 2 Ιουλίου 2008 αναφέρεται ότι το Θριάσιο έχει μετατραπεί σε «κρανίου τόπο» για τον ΟΣΕ, με τα εμπορευματικά βαγόνια συχνά να φεύγουν κενά φορτίου ζημιώνοντας τον Οργανισμό και τους πελάτες του.
Κομπίνες και με το παλιό τροχαίο υλικό
ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ των εμπορευμάτων, κυκλώματα φαίνεται ότι λειτουργούν και στην εκποίηση του παλιού τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Μόλις πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι βάσει σύμβασης, ιδιωτική εταιρεία αγοράζει σε… τιμή ευκαιρίας από τον ΟΣΕ παλαιά και άχρηστα υλικά σκραπ, στα οποία περιλαμβάνεται μεγάλη ποσότητα χάλυβα. Ενώ στην αγορά η τρέχουσα τιμή του χάλυβα ανέρχεται σε 0,35 ευρώ ανά κιλό, ο ΟΣΕ εισπράττει μόλις 0,057 ευρώ. Η σύμβαση συνήφθη «ύστερα από πρόχειρο πλειοδοτικό διαγωνισμό που διενεργήθηκε στις 15/2/2008». Σε μία δεκαετία, από το 1998 μέχρι σήμερα… έκαναν φτερά από τα αμαξοστάσια και το δίκτυο του ΟΣΕ συνολικά 6.811 ανοιχτά και κλειστά φορτηγά βαγόνια για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και περισσότερες από 100 κινητήριες μονάδες! Το τροχαίο υλικό, με συνοπτικές διαδικασίες και πολύ χαμηλές τιμές, πουλήθηκε κατά φάσεις σε ιδιώτες ως παλιοσίδερα. Από συνολικά 10.379 το 1998 σήμερα έχουν απομείνει στον ΟΣΕ μόλις 3.568 βαγόνια, καθώς την περίοδο 1998-2003 εκποιήθηκαν 5.301 βαγόνια και άλλα 3.568 βαγόνια «έφυγαν» από τον στόλο του Οργανισμού την περίοδο 2003-2008, ενώ όλα αυτά τα χρόνια μπήκαν στη δύναμή του μερικές εκατοντάδες νέα βαγόνια.
“Χημικές βόμβες” μετέφερε η αμαξοστοιχία έγραψε το ΒΗΜΑ
Σεβέζο θα γινόταν ο Μπράλος. Από θαύμα γλίτωσαν οι 500 επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ, η οποία το πρωί της 14ης Ιουλίου συγκρούστηκε με αποκολληθέντα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502, λίγο πριν από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Μπράλου. Οπως αποκαλύπτει «Το Βήμα» μέσα στα βαγόνια που αποκολλήθηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε «χημική βόμβα» 120 τόνων με εύφλεκτες ουσίες σε υγρή μορφή. Το εν λόγω στοιχείο, το οποίο αλλάζει άρδην τα ως σήμερα δεδομένα του πρωτοφανούς σιδηροδρομικού ατυχήματος που προκάλεσε τον τραυματισμό 15 επιβατών, για ευνόητους λόγους απέφυγαν να το δημοσιοποιήσουν τόσο η διοίκηση του ΟΣΕ όσο και η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών. Ανέρχεται στην επιφάνεια μετά τις εφόδους της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων στα γραφεία του Οργανισμού, με εντολή να βρει τις «αμαρτίες» του. Από τα χαμένα φορτία και το χρήμα ως τα «ακριβά» παλιοσίδερα οι αποκαλύψεις για τους επιτηδείους που λυμαίνονταν τον ΟΣΕ φαντάζουν εκρηκτικές, αλλά τώρα αποδεικνύεται ότι η πραγματική εκρηκτική ύλη, που θα μπορούσε να κοστίσει ανθρώπινες ζωές, ήταν κρυμμένη στα βαγόνια του Μπράλου.
Το πρώτο βαγόνι, με τον αριθμό 33-87-455-5-513-0, προήλθε από Γερμανία. Σταθμός φόρτωσης ήταν το Μανχάιμ, αποστολέας η γερμανική εταιρεία Votg Τanktainer GΜΒΗ και παραλήπτης, η ελληνική εταιρεία Τranscombi Εxpress. «Το βαγόνι έφερε δύο κοντέινερ Νο ΜLSU 1243084 και Νο ΤRLV 8753498 με χημικά».
Από τη Γερμανία το βαγόνι μεταφέρθηκε στα Σκόπια και στις 24 Ιουνίου αναχώρησε από τη Γευγελή για την Αθήνα. Την επόμενη ημέρα αφίχθη στη Θεσσαλονίκη και τη μεθεπομένη αναχώρησε προς Αθήνα. Με ενδιάμεσο σταθμό το Λιανοκλάδι, το βαγόνι «έδεσε» στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στον Ρέντη στις 12 Ιουλίου. «Εκεί παρέμεινε στη γραμμή 15 του Αγίου Ιωάννη Ρέντη (ΑΙΡ) και προστέθηκε χωρίς εντολή σταθμάρχου στην αμαξοστοιχία 80502 στις 14 Ιουλίου» υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής Εμπορευμάτων του ΟΣΕ.
Και το δεύτερο βαγόνι, με αριθμό 31-56-457-5-103-5, μετέφερε χημικά από τη Γερμανία προς την Ελλάδα. Το ένα από τα δύο κοντέινερ φορτώθηκε στον σταθμό CΤ ΗΕRVΕ. Αποστολέας ήταν η γερμανική εταιρεία Ηover και παραλήπτης στην Αθήνα η ίδια εταιρεία.
Αντίγραφο υπηρεσιακού εγγράφου του ΟΣΕ όπου γίνεται λόγος για το εξαιρετικά επικίνδυνο φορτίο των επίμαχων βαγονιών.
Το τρίτο βαγόνι, με αριθμό 31-80-455-7-665-5, μετέφερε χημικά από την ιστορική πόλη της Δρέσδης. Αποστολέας των δύο κοντέινερ που είχαν στο εν λόγω βαγόνι ήταν η γερμανική εταιρεία Richter και αποδέκτες οι αντιπρόσωποι Πελέκης και Στυλιανίδης.
Το τέταρτο χημικό βαγόνι, με αριθμό 31-43-455-6-015-0, φορτώθηκε στον σταθμό του Μανχάιμ. Αποστολέας του ενός κοντέινερ ήταν η γερμανική εταιρεία Gruber και παραλήπτης, η εταιρεία Πελέκη. Το δεύτερο βαγόνι απεστάλη από τη γερμανική εταιρεία BTT στην εταιρεία Στυλιανίδη.
Και το πέμπτο βαγόνι, με αριθμό 33-87-455-5-211-1, προήλθε από τον σταθμό φόρτωσης του Μανχάιμ. Περιείχε δύο κοντέινερ με χημικές ουσίες, αποστολείς των οποίων ήταν οι γερμανικές εταιρείες Alfred και VOTG και παραλήπτες, οι εταιρείες Πλέσσας και Transconbi.
Ήμουν μέσα