Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών μετά την προφυλάκιση του σταθμάρχη

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
8 Min Read

«Θα έπρεπε να είναι μαζί μου και άλλα άτομα» υποστήριξε ο σταθμάρχης – Το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα χέρια των πραγματογνωμόνων

-Advertisement-

Σήμερα ξεκινούν, επισήμως οι εργασίες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα εξετάσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, στην πλειοψηφία τους νέους, βυθίζοντας στο πένθος τη χώρα.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας Βασίλης Σαμαράς, ο οποίος έπειτα από μαραθώνια απολογία κρίθηκε προφυλακιστέος εξέθεσε τα επιχειρήματά του προς την ανακρίτρια χθες, δεν εμφανίστηκε, όμως, με απολογητικό υπόμνημα. Ο 59χρονος αποδείχθηκε τελικά, σύμφωνα με τα όσα κατέθεσε, ότι δεν είχε αντιληφθεί το λάθος του, αφήνοντας τα πράγματα να εξελιχθούν από μόνα τους, με τραγικό δυστυχώς τρόπο.

«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» επιβεβαίωσε αναφορικά με την υπόθεση και ο δικηγόρος του Σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης, συμπληρώνοντας πως «δυστυχώς τώρα αρχίζουν όλα».

- Advertisement -

Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, «ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι». Ακόμη, διευκρίνισε πως «ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση. 

«Θα έπρεπε να είναι μαζί μου και άλλα άτομα»

Ο σταθμάρχης, φέρεται, μάλιστα, να υποστήριξε πως για αρκετό διάστημα βρισκόταν μόνος του στο σταθμαρχείο και είχε την ευθύνη για τη σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από πηγές με γνώση της υπόθεσης, ο σταθμάρχης της Λάρισας υποστήριξε πως με βάση τον κανονισμό της υπηρεσίας, εκείνη τη νύχτα και μέχρι τις 23:00 θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί του στον χώρο και άλλοι συνάδελφοί του, οι οποίοι όμως, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίστηκε, αποχώρησαν από το σημείο νωρίτερα και τον άφησαν μόνο του.

Στο κάδρο των ερευνών νέα πρόσωπα

Σύμφωνα με ανακριτικές πηγές, αναμένεται να κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών. Όπως έγινε γνωστό ο προϊστάμενος του 59χρονου, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Το «μαύρο κουτί» στα χέρια των πραγματογνωμόνων

-Advertisement-
=Advertisement=

Αρμόδιες πηγές τονίζουν, επίσης, ότι ρόλο – κλειδί στην έρευνα για τη συμπεριφορά και τις κινήσεις τόσο του 59χρονου κατηγορουμένου, όσο και του δεύτερου σταθμάρχη που η βάρδια του ολοκληρώθηκε λίγα λεπτά πριν την τραγωδία, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.

Στο μικροσκόπιο των άρχων μπαίνει επίσης το «μαύρο κουτί» από την επιβατική αμαξοστοιχία. Θα επιχειρηθεί ανάκτηση στοιχείων για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε, η οποία σχεδόν «έλιωσε» τα πρώτα βαγόνια. Εικάζεται ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων.

Στο μεταξύ, σοκάρουν τα νέα ντοκουμέντα που ήρθαν στην επιφάνεια αναφορικά με την πορεία που ακολούθησε στις 28 Φεβρουαρίου η μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία Intercity62, καθώς καταγράφηκε από κάμερες ασφαλείας η τρελή πορεία της στο ρεύμα καθόδου, χωρίς ουδείς εκ των αρμοδίων να αναζητήσει τους λόγους της εκτροπής σε άλλη ράγα.

«Τι να κάνει το 62;»

Την ίδια ώρα, ανατριχιαστικές είναι οι συνομιλίες μεταξύ των εμπλεκομένων, καθώς τα ηχητικά ντοκουμέντα καταγράφουν τον Σταθμάρχη Λάρισας να συνομιλεί με τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62, λίγα λεπτά πριν την μετωπική σύγκρουση. Συγκεκριμένα, στην πρώτη συνομιλία, ο μηχανοδηγός του Intercity 62 συνεννοείται με μέλος του πληρώματος του τρένου, ώστε να κλείσουν οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας. Στη δεύτερη συνομιλία, όμως, ο σταθμάρχης δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62, προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο – το 1564- όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Το τοπικό τρένο έφτασε στη Λάρισα από την γραμμή της καθόδου. Ακολούθως, στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους – τον επόμενο σταθμό – να αναχωρήσει. Ωστόσο δεν δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.

Στην τελευταία συνομιλία, πλέον, ο σταθμάρχης δίνει πανομοιότυπη εντολή και στο Intercity 62 – να κατευθυνθεί δηλαδή προς Νέους Πόρους από την γραμμή της ανόδου. Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;», πιθανότατα επειδή το Ιntercity62 μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή. Δεν είναι ακόμα γνωστό τι απάντησε ο σταθμάρχης, αλλά εκ του – τραγικού – αποτελέσματος είναι σαφές ότι ούτε και τότε συνειδητοποίησε ότι δεν είχε δώσει εντολή να γυρίσει το κλειδί για την επιβατική αμαξοστοιχία, που βρέθηκε μέσω της διαγωνίου στην αντίθετη γραμμή, δηλαδή σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.

«Έχω σύγκρουση»

Όταν, ωστόσο, ο Σταθμάρχης φέρεται να αντελήφθη τι ακριβώς είχε κάνει, απάντησε πως «έχω σύγκρουση, δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο». Ο 59χρονος επικοινώνησε εκείνες τις στιγμές με τον συνάδελφό του από τον σταθμό των Παλαιοφαρσάλων, αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, ο δεύτερος εμβρόντητος ρώτησε τον σταθμάρχη της Λάρισας «τι έκανες;» προκειμένου να βεβαιωθεί ότι άκουσε καλά με τον κατηγορούμενο για την τραγωδία να απαντά χαρακτηριστικά: «δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι». Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, όμως, ο οποίος διαθέτει τριάντα χρόνια εμπειρίας στο ενεργητικό του, κοίταξε αμέσως τον πίνακα και είδε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο και τότε αντιλήφθηκε το μέγεθος της τραγωδίας που είχε συμβεί.

Στο επιχειρησιακό σκέλος της υπόθεσης, τα σωστικά συνεργεία απότισαν χθες φόρο τιμής στους 57 νεκρούς της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στη χώρα, καθώς βαίνουν στο τέλος τους οι έρευνες, όπως και η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών. Ωστόσο, μια φοιτήτρια και ένας μετανάστης που ταξίδευαν με τη μοιραία αμαξοστοιχία παραμένουν αταυτοποίητοι, γιατί ακόμη δεν έχουν βρεθεί ίχνη τους, σχεδόν μία εβδομάδα μετά το τραγικό συμβάν. Πρόκειται, σύμφωνα με το Mega, για την 23χρονη Εριέττα, φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής και έναν 34χρονο από το Μπαγκλαντές. Και στις δύο περιπτώσεις οι αρχές έχουν δείγματα DNA, τα οποία όμως δεν ταιριάζουν με καμία σορό.

protothema.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *