Τέμπη: Η διαδρομή του μοιραίου τρένου μέχρι τη φονική σύγκρουση και η «διαχείριση με τεχνικές του ’50»

newsroom lamia
By newsroom lamia Tags: Add a Comment
4 Min Read

Η μοιραία διαδρομή που ακολούθησε το μοιραίο τρένο μέχρι τη στιγμή της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη και η στιγμή που μπήκε στο αντίθετο ρεύμα είναι ακόμα ένα από τα κομμάτια που συμπληρώνει το παζλ της τραγωδίας.

-Advertisement-

Όπως αποκαλύπτει το Star, το μοιραίο τρένο ανέβηκε κανονικά μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, όπου μπήκε στο αντίθετο ρεύμα με ελεγχόμενο τρόπο και ταξίδεψε μέχρι τη Λάρισα.

«Αυτό είναι το καλώδιο, με αυτό παίρνει το ρεύμα το τρένο, κόπηκε εδώ στα 100 μ. σταμάτησε η μια γραμμή και τα στέλνανε από την μια γραμμή» εξηγεί ο Χρήστος Κεισόγλου, κάτοικος Παλαιοφαρσάλων.

Το τρένο ξαναγύρισε στην άνοδο κι αποβίβασε κόσμο λίγο πριν τη Λάρισα. Μάλιστα, είχε καθαρές γραμμές μπροστά του μέχρι και τη Θεσσαλόνικη, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μπει στο αντίθετο ρεύμα.

- Advertisement -

Υπενθυμίζεται ότι πριν το συμβάν ο σταθμάρχης γύρισε το κλειδί της διασταύρωσης Α118 προκειμένου να αποσύρει τρένο με βλάβη που βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, βάζοντάς το στο αντίθετο ρεύμα, ωστόσο ξέχασε να επαναφέρει τις γραμμές στην ορθή λειτουργίας τους, σύμφωνα με πληροφορίες.

«Από τη Λάρισα και μετά δούλευαν τα «ρεύματα». Αυτός ο… σταθμάρχης δεν γύρισε το κλειδί να ξαναπάει από τη δεξιά γραμμή» συμπληρώνει ο κ. Κεισόγλου.

«Η διαχείριση έγινε με τεχνικές του ’50»

Για εντελώς λάθος διαχείριση κάνει λόγο ο καθηγητής συγκοινωνιακής τεχνικής και μέλος της ειδικής Επιτροπής, Βασίλης Προφυλλίδης, μιλώντας για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

«Η έρευνα θα είναι και αντικειμενική και ουσιαστική και σε βάθος και σε πλάτος και δεν θα εξαιρεθεί τίποτα και κανείς» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Προφυλλίδης.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Open «η διαχείριση του όλου ζητήματος που οδήγησε στο τραγικό και αναπάντεχο αυτό συμβάν έγινε με τεχνικές της δεκαετίας του ’50 και του ’60».

-Advertisement-
=Advertisement=

Στην επιτροπή, εκτός από τον κ. Προφυλλίδη, βρίσκονται οι κκ Ιωαννής – Κωνσταντίνος Χαλκιάς και Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. Η Επιτροπή θα επι

Αυτός είναι ο πίνακας του σταθμαρχείου Λάρισας

Τον πίνακα στο σταθμαρχείο Λάρισας, όπου συνέβη το μοιραίο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία στα Τέμπη, καταγράφει ο φωτογραφικός φακός τοπικού Μέσου της Λάρισας.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Στις φωτογραφίες του larissanet φαίνεται ο πίνακας του σταθμαρχείου Λάρισας, όπου το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ο σταθμάρχης δεν γύρισε το κλειδί για να αλλάξει γραμμή η επιβατική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα τη φονική σύγκρουσή της με άλλη εμπορική.

Ταυτοποιήθηκαν 54 νεκροί – «Λεπτοί χειρισμοί» στη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση, έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

«Έχει ολοκληρωθεί η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί» ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος Β’, Κωνσταντία Δημογλίδου.

Και προσέθεσε ότι «αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια».

Αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών των θυμάτων, η οποία συνεχίζεται, από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους, η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. εξήγησε πως «δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην οικογένεια κάθε θύματος, καθώς δεν πρόκειται για μία τυπική διαδικασία, αλλά απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί».

in.gr

τελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν.

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *