Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι η είσοδός της στην F1 από το 2026 θα γίνει σε συνεργασία με την ελβετική ομάδα.
Επιβεβαιώνοντας τη φημολογία των τελευταίων μηνών, η Audi ανακοίνωσε ότι η συμμετοχή της στη Formula 1 από τη σεζόν του 2026 θα γίνει σε συνεργασία με τη Sauber. Η γερμανική εταιρεία επέλεξε τη Sauber ως στρατηγικό εταίρο για το project και σχεδιάζει να αποκτήσει μερίδιο στον Όμιλο Sauber. Δεν αναφέρεται ποιο είναι αυτό το μερίδιο, η λογική πάντως λέει ότι θα είναι πλειοψηφικό.
Η συνεργασία προβλέπει ότι η παραδοσιακή ελβετική ομάδα αγώνων θα αγωνίζεται ως η εργοστασιακή ομάδα της Audi από το 2026 και μετά, χρησιμοποιώντας τη μονάδα ισχύος που θα αναπτυχθεί από την Audi για τον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μετά την ανακοίνωση της εισόδου της στη Formula 1 στα τέλη Αυγούστου, η επιβεβαίωση της Audi για τον στρατηγικό της συνεργάτη σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην είσοδο της εταιρείας στην κορυφαία κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με περίπου 30 χρόνια αγωνιστικής εμπειρίας, η Sauber είναι μια από τις πιο γνωστές και παραδοσιακές ομάδες στη Formula 1. Η μονάδα ισχύος θα αναπτυχθεί στο Motorsport Competence Center της Audi στο Νόιμπουργκ αν ντερ Ντονάαου της Γερμανίας, ενώ η Sauber θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της στο Χίνβιλ της Ελβετίας. Η Sauber θα είναι επίσης υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση των λειτουργιών του αγώνα.
«Είμαστε χαρούμενοι που αποκτήσαμε έναν τόσο έμπειρο και ικανό συνεργάτη για το φιλόδοξο έργο μας στη Formula 1», λέει ο Όλιβερ Χόφμαν, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και υπεύθυνος για την Τεχνική Ανάπτυξη της Audi AG. «Γνωρίζουμε ήδη τον Όμιλο Sauber με τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του και την έμπειρη ομάδα από προηγούμενες συνεργασίες του και είμαστε πεπεισμένοι ότι μαζί θα σχηματίσουμε μια ισχυρή ομάδα». Για παράδειγμα, η Audi Sport έχει ήδη χρησιμοποιήσει τακτικά την αεροδυναμική σήραγγα υψηλής τεχνολογίας του Ομίλου Sauber στο Χίνβιλ, λίγο λιγότερο από τέσσερις ώρες με το αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια της επιτυχημένης εποχής του Le Mans και κατά την ανάπτυξη του αγωνιστικού μοντέλου Class 1 για το DTM.
«Η Audi είναι ο καλύτερος συνεργάτης για τον Όμιλο Sauber», λέει ο Φιν Ράουζινγκ, Πρόεδρος της Sauber Holding. «Είναι σαφές ότι και οι δύο εταιρείες μοιράζονται τις ίδιες αξίες και όραμα. Ανυπομονούμε να επιτύχουμε τους κοινούς μας στόχους με μια ισχυρή και επιτυχημένη συνεργασία».
Η ανάπτυξη της μονάδας ισχύος, η οποία αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία, συστήματα ελέγχου και κινητήρα εσωτερικής καύσης, βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη στις εγκαταστάσεις της Audi. Περισσότεροι από 120 εργαζόμενοι εργάζονται ήδη στο project. «Η Sauber είναι ένας κορυφαίος συνεργάτης για τη χρήση της μονάδας ισχύος Audi», λέει ο Άνταμ Μπέικερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Formula Racing GmbH. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με μια έμπειρη ομάδα που έχει βοηθήσει στη διαμόρφωση της ιστορίας της Formula 1 σε διάφορες φάσεις της πορείας της. Μαζί, θέλουμε να γράψουμε το επόμενο κεφάλαιο ξεκινώντας το 2026».
Η επέκταση των εγκαταστάσεων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη
Το χρονοδιάγραμμα μέχρι τον πρώτο αγώνα με τη συμμετοχή της Audi τη σεζόν 2026 είναι φιλόδοξο: Η επέκταση των εγκαταστάσεων του Νόιμπουργκ από άποψη προσωπικού, κτιρίων και τεχνικής υποδομής θα πρέπει να είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμο το 2023. Οι πρώτες δοκιμές με τη μονάδα ισχύος που αναπτύχθηκε για τους κανονισμούς του 2026 σε ένα αυτοκίνητο δοκιμής της Formula 1 έχουν προγραμματιστεί για το 2025.
Η Formula 1 κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη βιωσιμότητα με τους νέους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026. Αυτό ήταν μια σημαντική προϋπόθεση για να αποφασίσει η Audi να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα. Οι μονάδες ισχύος θα είναι πιο αποδοτικές από ότι είναι σήμερα, καθώς το ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί σημαντικά. Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης θα έχει τότε σχεδόν ίση ισχύ με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, που φτάνει τους 544 ίππους. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες 1,6 λίτρων θα τροφοδοτούνται από βιώσιμο συνθετικό καύσιμο που είναι ουδέτερο σε CO2 (σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ). Η Formula 1 έχει επίσης θέσει ως στόχο να είναι ουδέτερη σε CO2 σε αγωνιστικό επίπεδο μέχρι το 2030.
reader.gr