Στο 12% επιταχύνθηκε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο – Εκρηκτική άνοδος τιμών 332% για το φυσικό αέριο σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο – Επιβράδυνση στο ρεύμα και στα καύσιμα
Συνεχίζει να παίρνει την ανιούσα ο πληθωρισμός, καθώς επιταχύνθηκε στο 12% για τον Σεπτέμβριο έναντι 11,4% τον Αύγουστο, 11,6% τον Ιούλιο, και 12,1% τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή τη Δευτέρα (10/10). Η νέα επιτάχυνση συνδέεται με την έκρηξη στην τιμή του φυσικού αερίου, η οποία ανήλθε στο 332%! Δυστυχώς όμως, οι αυξήσεις δεν περιορίζονται μόνο στο φυσικό αέριο, καθώς ολοένα και περισσότερα είδη και υπηρεσίες παίρνουν τρομερές αυξήσεις. Επιβράδυνση της ανόδου τιμών παρατηρείται στο ρεύμα και στα καύσιμα.
Διψήφια άνοδος καταγράφεται σε:
- Ψωμί και δημητριακά (18,4%)
- Κρέατα (17,6%)
- Γαλακτοκομικά και αυγά (23.3%)
- Ελαια και λίπη (17%)
- Καφέ-κακάο-τσάι (14,3%)
- Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (14,6%)
- Αυτοκίνητα καινούργια (13,7%)
- Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (15,9%)
- Μεταφορά επιβατών με ταξί (32,9%)
- Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (58,7%)
- Μεταφορά επιβατών με πλοίο (25,4%)
- Κινηματογράφους-θέατρα (13,9%)
- Πακέτο διακοπών (12%)
- Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία (25,8%)
Σε επίπεδο Γενικού Δείκτη, η αύξηση προήλθε κυρίως από:
• 13,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
• 2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 35,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
• 9,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 2,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 14,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 2,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
• 1,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 9,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 3,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Από τη μείωση του δείκτη 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.
reader.gr