Υπάρχει εδώ και αρκετές εβδομάδες η πληροφορία πως το Netflix θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός ακόμη πακέτου με διαφημίσεις για να προσεγγίσει ακόμη περισσότερο κοινό και φαίνεται πως όλα επιβεβαιώθηκαν δια στόματος Τεντ Σαράντος. Οι New York Times ανέλυσαν σε ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ τους τον περασμένο μήνα πως το Netflix αναγκάζεται να κάνει στροφή 180 μοιρών σε ό,τι αφορά τις διαφημίσεις στο περιεχόμενό του και πως σύντομα ένα νέο πακέτο συνδρομής θα κάνει την εμφάνισή του. Ο CΕΟ της δημοφιλούς πλατφόρμας, Τεντ Σαράντος, επιβεβαίωσε την εξέλιξη αυτή για πρώτη φορά σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πλαίσιο του φεστιβάλ των Καννών.
Ο επικεφαλής της εταιρεία σημείωσε πως μέχρι τα τέλη του 2022 θα έχει εμφανιστεί μία νέα μορφή συνδρομής, λέγοντας χαρακτηριστικά πως: «Έχουμε αφήσει εκτός συζήτησης ένα μεγάλο μερίδιο του κοινού που θεωρεί την τιμή συνδρομής του Netflix υψηλή και που δεν ενοχλείται από τα διαφημιστικά μηνύματα. Γι’ αυτό θα προσθέσουμε ένα ακόμη πακέτο, για να προσελκύσουμε και αυτούς τους καταναλωτές». Η διοίκηση της πλατφόρμας δεν φαίνεται να ήταν αντίθετη σε αυτήν την ιδέα από την αρχή, μιας και τον Απρίλιο είχε ερωτηθεί σχετικά ο έτερος CEO Ριτν Χάστινγκς και είχε απαντήσει πως η εταιρεία είναι ανοιχτή σε μια τέτοια προοπτική.
Πως όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Με την έναρξη λειτουργίας ανταγωνιστικών παρόχων τηλεοπτικού περιεχομένου με τη μορφή streaming σε πολλές νέες αγορές (όπως πχ. του Disney+ και του HBO Max), είναι δεδομένο πως η πτωτική πορεία σε θέμα εγκατεστημένης βάσης χρηστών του Netflix θα συνεχίσει. Υπενθυμίζεται πως στο πρώτο τρίμηνο του 2022, το Netflix σημείωσε για πρώτη φορά μείωση αριθμού συνδρομητών (συγκεκριμένα -220.000) και παρά το γεγονός ότι παραμένει η μεγαλύτερη online πλατφόρμα video streaming (με πάνω από 222 εκ. χρήστες), τα γεγονότα θορύβησαν επικεφαλής και μετόχους.
Netflix: Πέφτει η ποιότητα
Πολλοί χρήστες θεωρούν πως το περιεχόμενο του Netflix έχει αρχίσει να πέφτει ραγδαία σε επίπεδο ποιότητας, ενώ μεγάλο είναι και το πρόβλημα που εντοπίζεται στον διαμοιρασμό των λογαριασμών σε άτομα εκτός του νοικοκυριού. Είναι ένα φαινόμενο που το γνωρίζει η πλατφόρμα και με την ανοχή της έχει βοηθήσει πολλούς να αποκτούν πρόσβαση στο περιεχόμενό της μοιράζοντας το μηνιαίο κόστος και ήδη ξεκίνησαν να γίνονται κάποιες προσπάθειες περιορισμού του σε χώρες της Λατινικής Αμερικής. Τα αποτελέσματα των ενεργειών πάντως ήταν σχεδόν μηδενικά, αφού ακόμη και χρήστες που ενημερώνονταν πως πρέπει να πληρώσουν ένα έξτρα αντίτιμο για να μοιράζονται τη συνδρομή τους, απλά αγνόησαν την σχετική ένδειξη και συνέχισαν ανενόχλητοι.
Η πτώση αυτή ανάγκασε το Netflix να ξαναδεί το θέμα των διαφημίσεων και σύμφωνα με την Wall Street Journal, έχει ήδη κάνει συζητήσεις με εταιρείες όπως η NBCUniversal και η Google για να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο θα «σερβίρονται» στους χρήστες οι διαφημίσεις, αλλά και το τι έσοδα θα φέρει στην πλατφόρμα αυτή η διαδικασία. Ο Σαράντος σημείωσε στη συνέντευξή του πως μπορεί να επιλεγεί μία προσωρινή λύση με εξωτερικό συνεργάτη και πως στην πορεία η εταιρεία θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μία πλατφόρμα διαφημίσεων που θα της ανήκει και θα είναι στον πλήρη έλεγχό της. Αξίζει να σημειωθεί πως μια παρόμοια λειτουργία θα υπάρξει και στο Disney+, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, όπου και οι θεατές θα μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στη συνδρομή με μειωμένο αντίτιμο και παρακολουθώντας απλά έως και 4 λεπτά διαφημιστικών μηνυμάτων ανά ώρα θέασης.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και τις επίσημες ανακοινώσεις του Netflix για το θέμα.
πηγη-reader.gr