Το θρίλερ με τα ελληνικά δεξαμενοπλοια και η υπόθεση Pegas – Πώς συνδέονται τα δύο περιστατικά και γιατί βγήκε απόφαση απαγόρευσης απόπλου για το δεξαμενοπλοιο με το ιρανικό πετρέλαιο που βρίσκεται ακινητοποιημενο στον κόλπο της Καρυστου- Αποκλειστικο φωτογραφικό υλικό από την μετάγγιση 100.000 τόνων πετρελαίου
Απότομη όξυνση στο διπλωματικό πεδίο καταγράφεται τις τελευταίες ώρες λόγω της υπόθεσης ρεσάλτο των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν σε δυο ελληνικά δεξαμενόπλοια, γεγονός που χαρακτηρίστηκε κρατική πειρατεία από το υπουργείο Εξωτερικών. Μέσα στον αναβρασμό από την κατάληψη δύο ελληνικών τάνκερ, Delta Poseidon και Warrior, στον Περσικό Κόλπο, η σεναριολογία είναι πλούσια και σύμφωνα με τις επικρατούσες εικασίες η καταδρομική επίθεση μεταφράζεται ως αντίποινα για την κατάσχεση ρωσικού πλοίου που μετέφερε πετρέλαιο από το Ιράν, τον περασμένο Απρίλιο, στην Κάρυστο.
Ακόμη δεν έχει κοπάσει ο θόρυβος από την απάντληση ιρανικού πετρελαίου, ύστερα από αμερικανικό αίτημα, από το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana», που κατέπλευσε στον κόλπο της Καρύστου τη 14η Απριλίου από τη Μαρμαρίδα της Τουρκίας, μεταφέροντας στις δεξαμενές του πάνω από 100.000 τόνους πετρελαίου.
Ήδη από το περασμένο καλοκαίρι, το πλοίο βρισκόταν στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για μεταφορά ιρανικού πετρελαίου.
Υπενθυμίζεται ότι είχε φορτώσει 108.000 τόνους πετρελαίου από νησί του Ιράν, τον περασμένο Αύγουστο, ενώ οκτώ, περίπου, μήνες αργότερα, τον Απρίλιο, όταν ζήτησαν τη δέσμευση του φορτίου του από την Ελλάδα, με απόφαση της Εισαγγελίας Χαλκίδας έγινε δεκτό το αίτημα μετάγγισης πετρελαίου από δύο μισθωμένα, από την Αμερική, τάνκερ.
Οι ΗΠΑ ζήτησαν τη δέσμευση του φορτίου στις 20 Απριλίου, επικαλούμενες διμερή συμφωνία δικαστικής συνδρομής με την Ελλάδα, ενώ υπογράμμισαν τον κίνδυνο μεταφοράς των εσόδων από το ιρανικό πετρέλαιο στην τρομοκρατία.
Λίγες εβδομάδας μετά την έγκριση της ελληνικής δικαιοσύνης για μετάγγιση του πετρελαίου σε αμερικανικά πλοία, η δικηγορική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της ρυμούλκησης του δεξαμενόπλοιου από την Τουρκία στη χώρα μας δίνει τη δίκη της απάντηση.
«Εκδόθηκε η από 18.05.2022 προσωρινή διαταγή της κας Προέδρου Πρωτοδικών Χαλκίδας, με την οποία έχει ήδη απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου και η απαγόρευση μεταβολής της νομικής και πραγματικής κατάστασης αυτού, τουλάχιστον μέχρι την 19.10.2022» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην εκτενή απάντηση, στην οποία γίνεται σαφές ότι απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου, το οποίο θα μείνει αγκυροβολημένο στην Κάρυστο για τους επόμενους μήνες.
«Θεωρούμε αυτονόητη την ανάγκη προάσπισης των δικαιωμάτων των εντολέων μας έναντι οποιουδήποτε, στο μέτρο που τυχόν παραβιάζεται ή θα παραβιασθεί η εκδοθείσα προσωρινή διαταγή και βλάπτονται τα έννομα συμφέροντα αυτών» προστίθεται ακόμη στην απάντηση.
Σημειώνεται ότι αρχικά, το δεξαμενόπλοιο δεσμεύθηκε με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας έχουν τεθεί σε ισχύ οικονομικές κυρώσεις.
Το μόνο που δεν μας λένε είναι ποιος είναι ο εντολέας τους και τι τους χρωστούσε η εταιρεία που έχει το πλοίο για να ζητούν τη δέσμευση. Μυστικό είναι?