Τρία έργα τα οποία αναμένεται να μετατρέψουν την Λαμία σε συγκοινωνιακό κόμβο “τρέχουν” μετά τις τελευταίες εξελίξεις που υπάρχουν σε συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και μεταφορών αλλά και του Υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με τα όσα σημείωσε ο Υπουργός Οικονομικών και βουλευτής ΝΔ Φθιώτιδας, Χρήστος Σταϊκούρας σε πρόσφατη Σ.Τ, εγκαινιάστηκαν τα πρώτα 14 χιλιόμετρα στο νότιο τμήμα του Ε-65 ενώ θα ακυρωθούν οι διαγωνισμοί που μόνο καθυστέρηση έχουν φέρει, στην κατασκευή του οδικού Άξονα Λαμία-Καρπενήσι ώστε τα έργα να ωριμάσουν συντομότερα και να δημοπρατηθούν νωρίτερα. Τέλος τρέχουν οι εξελίξεις στην κατασκευή του δρόμου «Μπράλος – Άμφισσα», ως τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα «Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο» μετά την δημοπράτηση του έργου τον Φεβρουάριο όπου μειοδότησε η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΙΝΤΕΡΚΑΤ του ιδιοκτήτη του ΠΑΣ Λαμία Πανουργιά Παπαϊωάννου και του αδερφού του Μιχάλη, μαζί με την CMC και την ΤΕΚΑΛ
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα:
Εγκαινιάστηκαν τα πρώτα 14 χιλιόμετρα στο νότιο τμήμα του Ε-65.
Ένα έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών του Ελλαδικού χώρου, φέρνοντάς τες, με ασφάλεια και ταχύτητα, στον λοιπό χώρο.
Κατασκευή του Οδικού Άξονα «Λαμία – Καρπενήσι».
Αυτός ο οδικός άξονας αποτελείται από τα παρακάτω τμήματα:
- Σταυρός – Καστρί, μήκους 18 χλμ, για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε δημοπρατήσει μελέτη προϋπολογισμού 2,6 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2020, ο οποίος – μέχρι σήμερα – δεν έχει καταλήξει σε ανάδοχο μελετητή.
- Καστρί – Μακρακώμη, μήκους 10 χλμ, το οποίο έχει κατασκευασθεί.
- Μακρακώμη – Νεοχωράκι, μήκους 14 χλμ, για το οποίο δεν υπάρχει καμία μελέτη.
- Νεοχωράκι – Ανατολικό Στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού, μήκους 19 χλμ, για το οποίο ήταν σε εξέλιξη ένας διαγωνισμός μελέτης προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ από το 2016, με διάφορες εμπλοκές στις διαγωνιστικές διαδικασίες.
Ο νέος σχεδιασμός του Υπουργείου περιλαμβάνει την ακύρωση των διαγωνισμών που μόνο καθυστέρηση έχουν φέρει, και την προώθηση των έργων με το σύστημα Μελέτη – Κατασκευή, προκειμένου τα έργα να ωριμάσουν συντομότερα και να δημοπρατηθούν νωρίτερα.
Ξεκινά με το έργο Νεοχωράκι – Ανατολικό Στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού, αφού στο πλαίσιο του διαγωνισμού είχε εκπονηθεί προκαταρκτική μελέτη από τους συμμετέχοντες. Το Υπουργείο θα αναθέσει την ωρίμανσή του μέσω της Συμφωνίας – Πλαίσιο που πρόσφατα σύναψε, με στόχο – εντός του 2022 – να κατατεθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το εν λόγω τμήμα, ώστε να είναι δυνατή η δημοπράτησή του στο τέλος του έτους, ή το αργότερο στις αρχές του επόμενου. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για τα επόμενα τμήματα, με πρώτο το τμήμα Σταυρός – Καστρί, προκειμένου να ωριμάσουν σε υπο-διπλάσιο χρόνο από εκείνον που θα απαιτούνταν διαφορετικά.
Κατασκευή του δρόμου «Μπράλος – Άμφισσα», ως τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα «Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο».
Το έργο εντάχθηκε από την Κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών – Μεταφορών 2021-2027, το οποίο υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με χρηματοδότηση ύψους 285 εκατ. ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2022. Σημειώνεται ότι με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, Δεκεμβρίου του 2021, ακίνητα του έργου υπάγονται στον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων και παρέχεται εξουσιοδότηση στα αρμόδια όργανα για την κήρυξη απαλλοτριώσεων.