Φύλακας σε έκθεση έργων τέχνης ζωγράφισε… ματάκια σε απρόσωπες φιγούρες πολύτιμου πίνακα!

Lamianow.gr By Lamianow.gr
3 Min Read

Ο πίνακας της Άννα Λεπόρσκαγια εστάλη για αποκατάσταση μετά τον βανδαλισμό του με στιλό

Ένας αβάν-γκαρντ πίνακας μεγάλης αξίας χρειάστηκε να σταλεί για αποκατάσταση μετά τον βανδαλισμό του από έναν φύλακα, ο οποίος – άγνωστο για ποιο λόγο – αποφάσισε να κάνει την δική του… «εικαστική παρέμβαση» στο έργο τέχνης χρησιμοποιώντας ένα στιλό!

Σύμφωνα με την Guardian, το περιστατικό συνέβη την περίοδο που ο πίνακας «Τρεις φιγούρες» της Άννα Λεπόρσκαγια βρισκόταν στο πολιτιστικό κέντρο Μπόρις Γιέλτσιν στην Αικατερινούπολη, στο πλαίσιο μιας έκθεση αφηρημένης τέχνης. Ο Αλεξάντερ Ντροζντόφ, διευθυντής του κέντρου, δεν αποκάλυψε στα ΜΜΕ το όνομα του φύλακα ο οποίος – ενδεχομένως επειδή βαριόταν – ζωγράφισε στρογγυλά ματάκια στις απρόσωπες ανθρώπινες φιγούρες του πίνακα.

Οι μόνες πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές για τον σεκιουριτά είναι πως εργαζόταν για ιδιωτική εταιρεία, πως διέπραξε τον βανδαλισμό την πρώτη κιόλας μέρα που έπιασε δουλειά στο κέντρο και πως τελικά απολύθηκε. Η έφορος της έκθεσης, Άνα Ρεσέτκινα διευκρίνισε πως το όργανο του βανδαλισμού ήταν ένα στιλό με τη φίρμα του Κέντρου Γιέλτσιν και πως τα κίνητρα του δράστη παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα.

«Το μελάνι εισχώρησε ελαφρά στην στρώση του χρώματος, αφού το λευκό (διοξείδιο) του τιτανίου που χρησιμοποιήθηκε για τα πρόσωπα δεν καλύπτεται με βερνίκι, όπως συνηθιζόταν στα αφηρημένα έργα εκείνης της περιόδου» έγραψε ο Ιβάν Πετρόβ στο Art Newspaper που μετέδωσε πρώτο την είδηση. «Ευτυχώς ζωγράφισε πάνω στο έργο με στιλό που δεν εφάρμοζε μεγάλη πίεση, έτσι δεν επηρεάστηκαν οι πινελιές στο σύνολό τους» συμπλήρωσε ο Πετρόβ.

Ο βανδαλισμός έγινε αντιληπτός για πρώτη φορά στις 7 Δεκεμβρίου από δύο επισκέπτες που ειδοποίησαν αμέσως έναν υπάλληλο της γκαλερί. Το έργο τέχνης αφαιρέθηκε από την έκθεση και επεστράφη στην Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα (το μόνιμο σπίτι του) για εργασίες αποκατάστασης.

Ο πίνακας «Τρεις φιγούρες» δημιουργήθηκε την περίοδο 1932-1934 και είναι ασφαλισμένος για 75 εκατ. ρούβλια (Σχεδόν 1,3 εκατ. δολάρια). Ειδικοί στις εργασίες αποκατάστασης στην Τρετιακόφ εκτιμούν ότι το κόστος των εργασιών αποκατάστασης θα κυμανθεί περίπου στα 4.600 δολάρια.

Το Κέντρο Γιέλτσιν κατήγγειλε τον βανδαλισμό στην αστυνομία στις 20 Δεκεμβρίου, και το υπουργείο Εσωτερικών της Αικατερινούπολης δεν θέλησε αρχικά να ασκήσει δίωξη, επειδή η ζημιά «δεν ήταν σημαντική». Αργότερα, το υπουργείο Πολιτισμού υπέβαλε παράπονο στη Γενική Εισαγγελία για την «αδράνεια» των Αρχών και την περασμένη εβδομάδα η τοπική αστυνομία ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα.

Εάν βρεθεί ένοχος, ο ύποπτος κινδυνεύει με επιβολή προστίμου ή με ποινή κάθειρξης έως και 3 μηνών.

protothema.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
1 Comment
  • Ας κινηθεί νομικά η ασφαλιστική εταιρεία εναντίον και της εταιρείας φύλαξης που τον είχε προσλάβει και εναντίον του μουσείου το οποίο επέλεξε την συγκεκριμένη εταιρεία φύλαξης. Το αναφέρω διότι φέρει μερίδιο ευθύνης ο εργοδότης για την επιλογή του προσωπικού και την τοποθέτηση σε κρίσιμες θέσεις. Επίσης φέρει μερίδιο ευθύνης το μουσείο στην αξιολόγηση της εταιρείας στην οποία επιλέγει να αναθέσει το έργο της φύλαξης του χώρου και των εκθεμάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *