Όταν τον Ιούνιο του 2019 γεννήθηκε η ιδέα της επαναφοράς του Ράλι Ακρόπολις στο WRC κανένας στην αρχή , δεν πίστευε τη μεγάλη απήχηση που θα είχε αυτή η προσπάθεια. Οι περισσότεροι είπαν στον υφυπουργό Αθλητισμού ότι θα χάσει τον καιρό του γιατί το Rally Acropolis έχει σβήσει από το χάρτη του WRC.
Ωστόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης άναψε το «πράσινο» φως στον Λευτέρη Αυγενάκη για να κάνει ότι ήταν δυνατόν προκειμένου να επιστρέψει ο αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στα ελληνικά χώματα.
Έτσι ξεκίνησε ένας μαραθώνιος επαφών. Η FIA τελικά έδωσε την έγκριση για να επιστρέψει το Ράλι Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι . Ο Λευτέρης Αυγενάκης στελέχωσε το επιτελείο του Ράλι Ακρόπολις από έμπειρους ανθρώπους που αγωνίσθηκαν σκληρά ,στο λίγο χρόνο που τους απέμενε μέχρι τη έναρξη του αγώνα.
Όλοι ήταν γνώστες του αθλήματος και το βασικότερο αγαπούσαν αυτό που ανέλαβαν να κάνουν.Ο Λευτέρης Αυγενάκης εξήγησε ότι ο στόχος ήταν ένας. Η επιτυχία. Το Ράλι Ακρόπολις έγινε. Το πείραμα πέτυχε. Οι ξένοι μας επιβράβευσαν και δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν το 2022 και το 2023. Η Ελλάδα κέρδισε δίκαια το χειροκρότημα της εθνικής και διεθνούς κοινότητας για την αρτιότητα του εγχειρήματος.
Πόσο όμως κόστισε αυτός ο αγώνας στη χώρα μας; Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας που είχε προσκληθεί στο Forum που αφορούσε το οικονομικό αποτύπωμα του Rally Acropolis ήταν σίγουρα ικανοποιημένος αφού το 70% των χρημάτων προήλθαν από χορηγίες. Ήταν η πρώτη φορά που στήθηκε τόσο οικονομικά αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στην Ελλάδα.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Τα 2.100.000 από τα 3.000.000 ευρώ που χρειάσθηκε για να στηθεί άριστα αυτός ο αγώνας δόθηκαν από χορηγούς. Στο Forum οι χορηγοί δήλωσαν ότι ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την προβολή του αγώνα και ότι θα είναι παρόντες και στο Rally Acropolis 2022.
Ο υφυπουργός ζήτησε πλήρη διαφάνεια και μάλιστα είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που δίνεται το οικονομικό αποτύπωμα του αγώνα. Το EKO Acropolis Rally FORUM 2021 αποτελεί τον επίσημο επίλογο σε μια χρονιά που αποτέλεσε σταθμό στα σχεδόν εβδομήντα χρόνια ιστορίας του αγώνα.
Στο συνέδριο που έγινε στο «Divani Apollon Καβούρι» από το Υφυπουργείο Αθλητισμού και την Motorsport Greece και διήρκεσε περισσότερο από έξι ώρες εκτός από το οικονομικό αποτύπωμα έγινε αναφορά στα οφέλη της χώρας από τον τουρισμό. Οι εικόνες από τον αγώνα έκαναν το γύρο του κόσμου. To Super Stage στο Σύνταγμα το είδε όλος ο πλανήτης. Τέλος έγινε αναφορά στη συνέχιση της προσπάθειας για την οδική ασφάλεια αλλά και για τον ποδηλατικό γύρο που θα γίνει σε όλη την Ελλάδα.
Τα συμπεράσματα
Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στη διεθνή προβολή της χώρας, στον τουρισμό, στην οικονομία, καθώς και ως προς το αθλητικό του μέρος, στην προώθηση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ψυχολογική ανάταση του κοινού, εκπονήθηκαν δύο έρευνες.
Η πρώτη από την Κάπα Research, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των υπηρεσιών έρευνας αγοράς, στρατηγικής, επικοινωνίας και επιχειρησιακού σχεδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η δεύτερη από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, μέσω του Εργαστηρίου Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής. Στην ομιλία του ο υφυπουργός Λευτέρης Αυγενάκης είπε μεταξύ άλλων:
« Δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωση, από την αποτίμηση και τον απολογισμό του δικού μας έργου ή, πιο σωστά, του μέχρι σήμερα έργου μας. Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, προκειμένου να συζητήσουμε για το αποτύπωμα του φετινού αγώνα, αλλά και για να σκιαγραφήσουμε το μέλλον του.
Ποιος μπορούσε να πιστέψει ότι η αξία της τηλεοπτικής προβολής, μόνο από το κανάλι της COSMOTE TV, θα αποτιμάτο σε 3,8 εκατ. ευρώ και ότι αθροιστικά το κοινό του Ράλι Ακρόπολις παγκοσμίως αριθμεί 48 εκατ. τηλεθεατές; Η πολιτική́ απόφαση για την επανένταξη του αγώνα στο πρόγραμμα του WRC αποτελεί μια σωστή στρατηγική κίνηση που επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλούς και διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους της πολιτείας».
Την αξία προβολής και του οικονομικού αποτυπώματος του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις ανέπτυξε κατά την παρουσίασή του ο κ. Παναγιώτης Αλεξόπουλος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, και οι κ. Εμμανουήλ Χουστουλάκης και Χρήστος Κουτρουμανίδης, μέλη της ερευνητικής ομάδας, η οποία κατέληξε στο ότι το συνολικό εκτιμώμενο οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης στις τοπικές κοινωνίες και στην εθνική οικονομία σε επίπεδο δαπάνης των συμμετεχόντων στη διοργάνωση, φιλάθλων και στελεχών, είναι 20 εκατομμύρια ευρώ .
Η σχεδόν 0,0002 του ΑΕΠ της Ελλάδας, ποσό το οποίο αυξάνεται σε 35 εκατ. ευρώ με το συνυπολογισμό της αξίας προβολής της διοργάνωσης σε εθνικό επίπεδο.
Ο κ. Αλέξης Ρουτζούνης, διευθυντής ερευνών της Κάπα Research, παρουσιάζοντας τα στοιχεία της σχετικής έρευνας κατέληξε στο ότι η απήχηση του Ράλι Ακρόπολις, ενός διαχρονικού θεσμού με αρκετά υψηλή αναγνωρισιμότητα, ξεπερνά κατά πολύ το κοινό του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα.
Οι πολίτες με πλειοψηφικά νούμερα εκφράζουν ικανοποίηση για την επιστροφή του αγώνα στο WRC, αναγνωρίζουν τις προσπάθειες της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων προς την κατεύθυνση αυτή και εξαίρουν τη φετινή διοργάνωση ως ιδιαιτέρως επιτυχημένη.
Το γεγονός ότι «ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αναδείχθηκε σε τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο, ενώ 9 στους 10 Έλληνες υποστηρίζουν την ανάληψη διεθνών αθλητικών διοργανώσεων από τη χώρα μας» σχολίασε ο κ. Αυγενάκης.
Την απήχηση του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις σε διεθνές επίπεδο ανέπτυξε ο κ. Simon Larkin, επικεφαλής ανάπτυξης των κατά τόπους γύρων του WRC για λογαριασμό του Promoter του θεσμού.
Στην πορεία του συνεδρίου, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, αναφέρθηκε αναλυτικά στο κόστος του αγώνα, που ανήλθε στα 3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ εξασφαλίστηκαν από χορηγίες και συμμετοχές, ενώ το Δημόσιο συμμετείχε με περίπου 900 χιλιάδες ευρώ.
Ο ίδιος ευχήθηκε «η πρακτική και η προσέγγιση που ακολουθήσαμε να αποτελέσει το παράδειγμα στο μέλλον για ανάλογες αθλητικές διοργανώσεις μεγάλης εμβέλειας».
Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε:
«Η επιτυχία του αγώνα οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην πολυεπίπεδη, άμεση και έμμεση σύμπραξη και την εξαιρετική συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Το Κράτος χρηματοδότησε, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών και ταμειακών δυνατοτήτων του, ανάγκες του αγώνα. Και δεσμεύομαι, ως Υπουργός Οικονομικών, ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τέτοιες προσπάθειες, με γνώμονα πάντα την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ανταποδοτικότητα».
Κατά τη ροή του συνεδρίου αναπτύχθηκαν θέματα μείζονος σημασίας, όπως είναι ο ρόλος του εθελοντισμού στην επιτυχία αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας, για τον οποίο έκανε λόγο ο κ. Γιάννης Οικονόμου, Yφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, η κ. Ντενίζ Παναγοπούλου, υπεύθυνη Εθελοντών της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, και ο Δρ Αντώνης Αυγερινός, Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που βρέθηκε δίπλα σε κάθε κάλεσμα της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα.
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, εξέφρασε την πεποίθησή του για το ότι «αθλητισμός και περιβάλλον πρέπει να γίνουν “ένα”», παίρνοντας σαν παράδειγμα την πρόσφατη περιβαλλοντική πιστοποίηση του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Αντίστοιχα, σε συνέχεια άλλων δράσεων Οδικής Ασφάλειας που ξεκίνησαν να πραγματοποιούνται ήδη από το καλοκαίρι και θα συνεχιστούν μέχρι και το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2022, ανακοινώθηκε η έναρξη μιας καμπάνιας στα πρότυπα της διεθνούς εκστρατείας της FIA, #3500Lives, που στόχο έχει να μηδενίσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Την καμπάνια στηρίζουν η ελληνική αθλητική κοινότητα και καταξιωμένες προσωπικότητες των Τεχνών.
‘
Ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας της Κάπα Research έρχεται να δώσει το έναυσμα για την επόμενη μέρα του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Θετικά (87%) τοποθετείται η κοινή γνώμη απέναντι στην ανάληψη της διοργάνωσης διεθνών αθλητικών γεγονότων από τη χώρα μας, ενώ παράλληλα στηρίζει (70%) την αξιοποίηση εμβληματικών και κεντρικών σημείων των ελληνικών πόλεων σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με στόχο τη διεθνή προβολή τους.
Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ.κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργος Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής, Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Άννα Καλογεροπούλου, Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Θύμιος Καραΐσκος, Δήμαρχος Λαμιέων, Γιώργος Γκιώνης, Δήμαρχος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, Στέλλα Αργυρίου, Ψυχολόγος, Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, Andrew Wheatley, WRC Category Manager FIA. Τους χορηγούς του αγώνα εκπροσώπησαν οι κ.κ. Χριστίνα Μηλιαράκη (ΕΚΟ), Λιάνα Μόσχου (COSMOTE), Ιωάννης Σιδέρης (Πλαστικά Θράκης), Κώστας Σταματάκης (Κωτσόβολος), και ο κ. Ηλίας Καραΐσκος (Toyota Ελλάς).
zougla.gr
ΛΕΝΕ ΛΕΝΕ ΠΟΣΑ ΣΤΟΙΧΗΣΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ (ΕΡΓΑΤΕΣ) ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΝΕ ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΜΠΡΑΒΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΘΗ ΑΚΟΜΑ3 ΜΗΝΕΣ.
ΤΡΕΧΑΝΕ ΑΠΟ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜςΧΡΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ (η ΤΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ)
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΡΙΤΕΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΔΕΙΚΩΝ Α Π Λ Η Ρ Ω Τ Ο Ι 4 ΜΕΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΑΠ ΤΟΝ ΑΥΓΕΝΑΚΗ ΚΑΙ ΚΑΥΧΙΕΤΕ ΕΛΕΟΣ Κε ΑΥΓΕΝΑΚΗ ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ 22 ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΑΡΑΠΟΝΟΥΝΤΑΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΤΑΞΑΤΕ ΝΕΡΑ ΚΑΙ ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΞΕΡΟΣΤΑΛΙΑΖΑΝ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ
Τα χρήματα που αναφέρεις είναι χρήματα που πληρώσαμε για να πάμε στις ειδικές, για να φαμε και να πιουμε κατι. Μπορει να τα θεωρεί και αυτα χορηγιες! Του χρονου θα ειμαστε και εθελοντες αλλα και χορηγοι εις γνώση μας. Φέτος δεν το ξέραμε!