Μία ομάδα πολιτικών στην Ολλανδία υπέβαλε πρόσφατα πρόταση για την πλήρη απαγόρευση όλων των νέων μοντέλων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αρχής γενομένης από το 2025.
Εκτός από την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα οχήματα, η πρόταση προβλέπει επίσης σημαντικές επενδύσεις στην αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης, κυρίως ως μέσο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων κυκλοφοριακής συμφόρησης που αντιμετωπίζουν ορισμένες περιοχές της χώρας.
Η πρόταση υποβλήθηκε από το Εργατικό κόμμα της χώρας PvdA, και φέρεται να έχει ήδη εγκριθεί από την πλειοψηφία της Κάτω Βουλής.
Εάν η πρόταση περάσει, θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση όλων των οχημάτων με τέτοιους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών οχημάτων.
Όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ή αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Το Λαϊκό Κόμμα για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία (VDD) χαρακτήρισε την πρόταση του Εργατικού κόμματος «υπερβολικά φιλόδοξη και μη ρεαλιστική», τονίζοντας πως το 2025 μόλις το 15% όλων των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ολλανδία θα είναι ηλεκτρικά, και η υπέρβαση αυτού του ποσοστού σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Η κίνηση έχει επικριθεί και από μέλη του Εργατικού κόμματος, είτε επειδή δεν ενημερώθηκαν εκ των προτέρων, είτε επειδή πιστεύουν πως η απαγόρευση κινδυνεύει να αποξενώσει μεγάλες ομάδες ψηφοφόρων.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Εργατικών, Γιαν Φος, απάντησε στις αντιδράσεις επισημαίνοντας ότι η κίνηση αποτελεί απλά ένα όραμα για ένα μέλλον χωρίς εκπομπές καυσαερίων, και ότι δε θα γίνει πραγματικότητα στο άμεσο μέλλον, αν και ο ίδιος είναι υπέρμαχος της άμεσης απεξάρτησης της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα.
Με την πρόσφατη κυκλοφορία νέων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων και ένα ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο γρήγορης φόρτισης στη χώρα, η Ολλανδία, ακόμα και αν δεν είναι έτοιμη για την πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βρίσκεται ίσως στην πιο κατάλληλη θέση για ένα τέτοιο εγχείρημα, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.