Κορονοϊός, έλεγχοι, διαβατήρια, covid tests, καταιγίδες και καύσωνες. Για τους κοινούς θνητούς είναι αξεπέραστα εμπόδια αλλά και δικαιολογίες έστω και για μία μονοήμερη εκδρομή. Για τον Κωνσταντίνο Μητσάκη είναι απλά η καθημερινότητα στα ατελείωτα ταξίδια του. Έχοντας γράψει περισσότερο από 1,6 εκ. χιλιόμετρα στα κοντέρ των μοτοσυκλετών του ο καθηγητής φυσικής αγωγής στο γυμνάσιο Χαϊδαρίου σηκώνει και πάλι το σταντ, κατεβάζει τη ζελατίνα στο κράνος του και ανοίγει το γκάζι για μία νέα μεγάλη περιπέτεια.
Με θέα την Αλάσκα…
Μετά το ταξίδι που έκανε στην Καππαδοκία και την Ινδία με.. παπάκι αλλά και το ταξίδι στο ιρακινό κουρδιστάν, τα ξημερώματα της Δευτέρας 28 Ιουνίου ξεκινάει για άλλο ένα ακόμα μεγάλο και… ανατρεπτικό ταξίδι.
Και αυτή τη φορά δεν θα καβαλάει κάποιο μηχανικό θηρίο με τετραψήφιο αριθμό κυβικών αλλά ένα απλό σκούτερ SYM HD 300. Προορισμός του δεν είναι η άλλη άκρη της πόλης, αλλά η άλλη άκρη της Ευρώπης όπου “απέναντι” είναι η Αλάσκα.
Εκεί που το ηλιοβασίλεμα είναι μετά τα μεσάνυχτα…
Προορισμός του είναι το βορειότερο ακρωτήρι της Ευρώπης το διάσημο Νορντκάπ (Nordkapp) της Νορβηγίας. Ο αυτοκινητόδρομος Ε69 είναι ο βορειότερος δημόσιος δρόμος στην Ευρώπη. Καταλήγει σε απότομο βράχος του Βορείου Ακρωτηρίου 2.102 χιλιόμετρα από τον βόρειο πόλο. Καταλαμβάνει τη βόρεια ακτή της νήσου Μαγκερόγια στη βόρεια Νορβηγία και καταλήγει σε ένα απόκρημνο βράχο που με καλές καιρικές συνθήκες ο ήλιος δύει μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα).
14 χώρες για το Νορντκάπ
Αναμένεται να καλύψει περίπου 12.500 χιλιόμετρα σε περίπου 20-25 ημέρες. Θα διασχίσει τον εθνικό χώρο 14 κρατών. Κατά σειρά: Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Πολωνία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία, Φιλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία και επιστροφή Ελλάδα.
Κι αν αναρωτιέστε γιατί επέλεξε ένα σκούτερ και όχι τη σιγουριά μιας μηχανής μεγάλου κυβισμού αλλά και το πως προετοιμάζει το ταξίδι του, ποια θα είναι η αυτονομία του σε βενζίνη και ποιοι θα είναι οι ρυθμοί οδήγησης δεν έχετε παρά να διαβάσετε την απάντηση του:
«Δεν κάνει η μηχανή τον ταξιδευτή»
“Πολλοί έχουν μοτοσυκλέτες και αξεσουάρ χιλιάδων ευρώ και τα διόδια των Τεμπών δεν τα έχουν περάσει. Φορτώνουν προβόλια και βαλίτσες αλλά χιλιόμετρα δεν έχουν κάνει. Παλικάρια “ξεκολλάτε”, το ταξίδι δεν το κάνει το όχημα, αλλά ο οδηγός. Στην Καππαδοκία με παπί… και στη Νορβηγία με σκούτερ. Γιατί όχι; Σήμερα τρέχω για τις τελευταίες προετοιμασίες του ταξιδιού. Με ενδιαφέρει κυρίως το λειτουργικό κομμάτι του σκούτερ. Πολλοί έχουν εκπλαγεί με την επιλογή μου αλλά θέλω να αποδείξω και πάλι πως για να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι δεν χρειάζεται να έχεις μία μοτοσυκλέτα μεγάλων κυβικών αλλά ένα αξιόπιστο δίτροχο, καλή προετοιμασία και σωστή ψυχολογία ακόμα κι αν είσαι μόνος σου”.
Ο προγραμματισμός είναι το παν
Σχετικά με τα χιλιόμετρα που θα καλύψει είπε και για τους περίπου 50 ανεφοδιασμούς βενζίνης είπε: “Θα καλύψω περίπου 12.500 χιλιόμετρα. Θα ταξιδεύω περίπου 12-14 ώρες την ημέρα. Υπάρχουν και ώρες ξενάγησης και καταγραφής με βίντεο και φωτογραφήσεις. Η αυτονομία του σκούτερ είναι περίπου 250-280 χιλιόμετρα. Επίσης έχω προγραμματίσει να κάνω δύο αλλαγές λαδιών. Μία στο Ταλίν κατά την άνοδο και μία στη Γερμανία κατά την κάθοδο. Στη Φινλανδία και στη Νορβηγία υπάρχουν αεροκατοικημένες περιοχές. Ο προγραμματισμός είναι απαραίτητο συστατικό της επιτυχίας του ταξιδιού¨.
Παραλίγο να παγώσουν με τον υιό του
Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης θα ταξιδέψει στο διάσημο ακρωτήριο Nordkapp της Νορβηγίας για δεύτερη φορά. Την πρώτη φορά το 2019 είχε ταξιδέψει μαζί με τον 13χρονο τότε γιο του Γιώργο έχοντας βιώσει μία επώδυνη εμπειρία. Στα τελευταία χιλιόμετρα προς το ακρωτήρι αντιμετώπισαν δριμύ ψύχος που παραλίγο να τους κοκαλώσει πάνω στη μηχανή τους. Το ακρωτήριο Nordkapp είναι από τα πιο παγωμένα σημεία της γηραιάς ηπείρου. Είναι χαρακτηριστικό πως σήμερα (26/6) που στην Ελλάδα το θερμόμετρο δείχνει 43 βαθμούς Κελσίου στο ακρωτήριο η θερμοκρασία είναι μόλις 3 βαθμοί Κελσίου και λόγω υγρασίας η αίσθηση ψύχους είναι πολύ χαμηλότερη.
«Στην ίδια σέλα της ζωής»
“Πράγματι είναι ένα σημείο πολύ διαφορετικό από αυτά που έχουμε στην Ελλάδα. Τα ειδυλλιακά σκανδιναβικά τοπία, τον Βόρειο Παγωμένο Ωκεανό, τους απρόβλεπτους ταράνδους και τον Αρκτικό Κύκλο της Λαπωνίας, η οδική προσέγγιση του βορειότερου χερσαίου ακρωτηρίου της Ευρώπης αντιπροσωπεύει αναμφίβολα μια συναρπαστική περιπέτεια δρόμου. Το 2019 πατέρας και υιός ήμασταν ταξιδευτές στην ίδια σέλα της ζωής; Εμπειρία ανεκτίμητη”.
Ελεύθερα για τους εμβολιασμένους από 1 Ιουλίου
Όπως μας είπε αυτή τη φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά καθώς υπάρχει η πανδημία και για αυτό άλλωστε σχεδίασε με κάθε λεπτομέρεια το ταξίδι του: “Περίμενα να τελειώσουν τα σχολεία για να έχω άδεια. Όλο το χρόνο μαζεύω χρόνο και χρήμα για τα απαραίτητα του επόμενου ταξιδιού. Επίσης από 1η Ιουλίου σε όλη την Ευρώπη υπάρχει η ελεύθερη διέλευση των ατόμων που είναι εμβολιασμένοι με δύο εμβόλια, επομένως στα σύνορα δεν θα χάνω χρόνο και κυρίως χρήμα καθώς τα τεστ pcr είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα. Επίσης όσο προχωράω προς βόρεια θα είναι όλο και μεγαλύτερη η ημέρα οπότε όταν θα μπω στη Νορβηγία θα υπάρχει φως μέχρι και μία ώρα πριν τα μεσάνυχτα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το συναντήσω εδώ στην Ελλάδα καθώς θα ξεκινήσω με πολύ υψηλές θερμοκρασίες και μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα υπάρχει πολύ ζέστη. Μετά θα πέφτουν οι θερμοκρασίες”.
Συγγραφέας με drone
Βασική αποστολή του ταξιδιού του Κώστα Μητσάκη είναι οι φωτογραφήσεις και οι βιντεοσκοπήσεις με drone. Συλλέγει πλούσιο υλικό για το προσωπικό του αρχείο πολλές ώρες μέσα στην ημέρα τις αφιερώνει σε καταγραφή ιστορικών μνημείων, ανεξερεύνητων μονοπατιών και προσωπικών ιστοριών που τον κάνουν πραγματικά έναν σύγχρονο βεδουίνο της ασφάλτου. Έχει ήδη εκδώσει σειρά πέντε ταξιδιωτικών οδηγών με περιγραφές και εμπειρίες του από τα ταξίδια με μοτοσυκλέτες πολλά από τα οποία έγιναν με τη σύζυγο του Όλγα και τον υιό του Γιώργο. Ενημερώνει καθημερινά τον λογαριασμό τους στο facebook που έχει χιλιάδες πιστούς φίλους.
To στρώσιμο και το «ευχαριστώ»
Ο Γιώργος Μητσάκης μετά από 1,6 εκ. χιλιόμετρα τα τελευταία 30 χρόνια έχει την καθολική αναγνώριση των ανθρώπων της αγοράς των δικύκλων που παρά την κρίση και τα προβλήματα τον υποστηρίζουν στο μέτρο του δυνατού “Eυχαριστώ την SYM – Γκοργκόλης Α.E. για την παραχώρηση του σκούτερ, τα λιπαντικά μοτοσυκλετών IPONE, την DAINSE για την ένδυση υπόδηση, τα κράνη AGV, το κατάστημα φωτογραφικών ειδών Photoagora.gr. Το στρώσιμο του σκούτερ έγινε πριν λίγες ημέρες στην Πελοπόννησο.
Είδε τους βομβαρδισμούς των Τούρκων
Ο Μητσάκης στις 25 Απριλίου ξεκίνησε άλλο ένα ταξίδι που έγραψε τη δική του ιστορία καθώς εν μέσω της πανδημίας και ενώ όλοι ήμασταν κλεισμένοι στην καραντίνα, ξεκίνησε με μία Yamaha Tracer 700 και ταξίδεψε μέχρι το ιρακινό κουρδιστάν στο Ερμπίλ και τη Σουλεϊμανίγια κάνοντας πραγματικότητα ένα ακόμα μεγάλο του όνειρο. Μάλιστα έγινε μάρτυρας και των αεροπορικών επιχειρήσεων των Τούρκων σε βάρος των Κούρδων του Ιράκ.
Τα έχει δει όλα…
Ένα ακόμα ταξίδι που εξέπληξε τους πάντες ήταν το ταξίδι στην Καππαδοκία με ένα παπάκι Yamaha Crypton X-135. Στα 30 και πλέον χρόνια των περιπλανήσεων του έχει ταξιδέψει όλη την Ευρώπη, από την Ελλάδα στην Κίνα, την Ταϊλάνδη και το Βλαδιβοστόκ, από την Ελλάδα στη Μογγολία και τη Σιβηρία, από τη Γη του Πυρός στην Αργεντινή στην Αλάσκα, το γύρο της Αυστραλίας και έχει διασχίσει την Κίνα, την Ινδία αλλά και όλη την Αφρική.
«Εκεί είναι η ζωή του δίτροχου ταξιδευτή»
“Μέσα από το ταξίδι της ατέρμονης ευθείας, ο δίτροχος ταξιδευτής, ολομόναχος στο μεγάλο ταξίδι της ζωής, καλείται να επαναπροσδιορίσει –αυστηρά για τον εαυτό του– τις έννοιες της ελευθερίας, της απόδρασης και της απόλυτης περιπέτειας… Άφήνει τον χρόνο να αργοκυλά μέχρι την επόμενη στροφή, καλλιεργώντας παράλληλα την ετοιμότητα της ανυπόμονης ψυχής του. Μέσα από το ταξίδι της ατέρμονης ευθείας, μαθαίνει να συνομιλεί καθημερινά περισσότερο με τον εαυτό του και την περιρρέουσα φύση και λιγότερο με τους ανθρώπους. Βιώνει μια διαδικασία εσωτερικής αναζήτησης και αυτοπραγμάτωσης, αντιπαλεύει με τον συμβιβασμό και ακούει περισσότερο την φωνή της καρδιάς κι όχι της λογικής. Το ταξίδι της ατέρμονης ευθείας… Στην Τουρκία, στην Αίγυπτο, στην Σιβηρία, στην Βολιβία, στην Βραζιλία. Εκεί όπου το ίχνος του δρόμου θυμίζει έντονα το «καρδιογράφημα» ενός νεκρού…Εκεί είναι η ζωή του δίτροχου ταξιδευτή”, λέει ο Κώστας Μητσάκης.