Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Λαμιέων στο Δημοτικό Συμβούλιο

Δήμητρα Γιωτίδου
By Δήμητρα Γιωτίδου Add a Comment
15 Min Read

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΛΑΜΙΕΩΝ για επίκαιρα θέματα  κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

-Advertisement-

Για  το  νομοσχέδιο

«Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις»

που αφορά τα ζητήματα της υγείας.

- Advertisement -

(Παράλληλο Πρόγραμμα).

Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει πολλά άρθρα για την υγεία και τοπική διοίκηση, και το ονομάζει για προπαγανδιστικούς λόγους Παράλληλο Πρόγραμμα, επιχειρεί να περάσει την αντίληψη ότι «παράλληλα» με τα αντιλαϊκά μέτρα – οδοστρωτήρα υλοποίησης του 3ου Μνημονίου προωθεί  και μέτρα που αντισταθμίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις του.

Ισχυρίζεται ότι αυτό αποτελεί απόδειξη της διαφορετικής της πολιτικής από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η  τοποθέτηση του Υπουργού Υγείας από αυτή την άποψη είναι χαρακτηριστική: « Η κοινωνία έχει ανάγκη μια αίσθηση ανακούφισης γιατί είναι ζορισμένη και δυσφορεί απέναντι στα μέτρα λιτότητας που εμπεριέχονται στη συμφωνία με τους δανειστές».

Αυτή είναι η επιδίωξη της Κυβέρνησης: Να δημιουργήσει την αίσθηση στα λαϊκά στρώματα και όχι να θεσμοθετήσει για να λειτουργούν κοινωνικές και υγειονομικές υπηρεσίες δημόσιες και δωρεάν για όλους. Να νομίζουν ότι έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και νοσηλεία,  ότι στο κλειστό ιατρείο του ΚΥ ή του ΠΕΔΥ υπάρχει γιατρός και ας υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις και κενά.

Η  Κυβέρνηση επαναφέρει ως αιτία των προβλημάτων στην υγεία, στην πρόνοια κλπ  το «νεοφιλελεύθερο» μοντέλο αφού με αυτό, όπως ισχυρίζεται, «υπήρχε συνεχής συρρίκνωση της δημόσιας περίθαλψης και του κοινωνικού κράτους».

Έτσι  επιχειρεί να κρύψει ότι οποιαδήποτε πολιτική διαχείρισης της καπιταλιστικής οικονομίας, την οποία και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπηρετεί, για το λαό έχει τον ίδιο αντιλαϊκό χαρακτήρα και αποτέλεσμα.  Άλλωστε, λαϊκά δικαιώματα και ανάγκες από τη μια και ανάπτυξη με επιχειρηματικούς ομίλους από την άλλη είναι σε πλήρη διάσταση.

Το αστικό κράτος και οι θεσμοί του εξυπηρετούν την ανάπτυξη των επιχειρηματικών ομιλών και αυτή την ανάγκη έρχονται να εξυπηρετήσουν και οι αναδιαρθρώσεις στην κρατική διοίκηση  που η κυβέρνηση τις ντύνει με τον μανδύα «της διαφάνειας», «της αξιοκρατίας» κλπ .

«Η σταδιακή ανάπτυξη  και ενίσχυση του δημόσιου τομέα» που προβάλλει η Κυβέρνηση γίνεται με τα κριτήρια της επιχειρηματικότητας και της εμπορευματοποίησης των κοινωνικών αναγκών 

Εμείς λέμε ότι «κοινωνικό κράτος» μπορεί να είναι μόνο το λαϊκό κράτος, με λαϊκή εξουσία γιατί μόνον τότε μπορεί και η υγεία, η πρόνοια  να αποτελεί καθολικό και δωρεάν κοινωνικό δικαίωμα και αγαθό.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ:

Κέντρα Κοινότητας Δήμων

Δίνει τη δυνατότητα να συστήσει και να λειτουργήσει κάθε Δήμος ένα «Κέντρο Κοινότητας».

Αυτά τα «Κέντρα Κοινότητας» μοιάζουν στο περιεχόμενο λειτουργίας τους με  τα κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών. Έχουν ως σκοπό να εφαρμόσουν πολιτικές κοινωνικής προστασίας τοπικά και να πληροφορούν και να διευκολύνουν την ένταξη ενός τμήματος του πληθυσμού στα παντός είδους κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες κοινωνικής ένταξης, κατάρτισης, κοινωνικής αλληλεγγύης κ.λπ. που εφαρμόζονται στα όρια του Δήμου από διάφορους φορείς(Δημόσιο, Δημοτικό, Ιδιωτικό, ΜΚΟ, Εκκλησία κλπ).

Θα απευθύνονται κατά προτεραιότητα σε όσους εντάσσονται στο πρόγραμμα «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα», σε άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, ΑμΕΑ, μετανάστες, Ρομά και γενικότερα στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

Πρόκειται για ένα οργανωτικό μέτρο το οποίο αποσκοπεί να συγκεντρώσει για να διαχειριστεί καλύτερα τα παντός τύπου και είδους προγράμματα που υλοποιούνται για διάφορα τμήματα του πληθυσμού που ζουν ή αντιμετωπίζουν ακραίες κοινωνικές καταστάσεις. Δεν έχει, φυσικά, στόχο να λύσει τα λαϊκά προβλήματα στο σύνολο των εργατικών-λαϊκών οικογενειών από την οικονομική κρίση.

Η κυβέρνηση προβάλλει σαν «κοινωνική προσφορά» το γεγονός ότι ουσιαστικά εκπαιδεύει ένα μεγάλο μέρος του λαού να ζει στις συνθήκες της ακραίας φτώχειας, φροντίζοντας οι εξαθλιωμένοι να βρίσκουν πιο εύκολα μέσα από τα «κέντρα κοινότητας» ορισμένες, υποτυπώδεις και ληξιπρόθεσμες, μέσω προγραμμάτων, παροχές και υπηρεσίες.

Πρόκειται για παροχές-εμπαιγμό, όπως συμβουλές για το πώς κάποιος θα βρει δουλειά, για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, όταν την ίδια στιγμή με την πολιτική της κυβέρνησης υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων, υπέρ της καπιταλιστικής οικονομίας, η ανεργία των νέων, η μακροχρόνια ανεργία παίρνουν  μαζικές και εκρηκτικές διαστάσεις και ταυτόχρονα μειώνονται τα επιδόματα.

Επιπλέον, τα «Κέντρα Κοινότητας» μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ρουσφετολογικός μηχανισμός, αφού θα τροφοδοτούν με φθηνό εργατικό δυναμικό την «τοπική αγορά εργασίας».

Επίσης προβλέπεται και η ανάπτυξη του «Δικτύου Εθελοντισμού», που στην ουσία υποκαθιστά όπως-όπως την κρατική ευθύνη για τη χρηματοδότηση σταθερών κρατικών δομών και την παροχή υπηρεσιών από μόνιμο, ειδικευμένο (π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί κλπ) και άλλο προσωπικό. Σε αυτή τη βάση δημιουργούνται ΜΚΟ που ξεκοκαλίζουν τα χρήματα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, αξιοποιώντας   τη διάθεση ανθρώπων για προσφορά με τζάμπα εργασία.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ:

Οδηγοί ασθενοφόρων Κέντρων Υγείας

Με την τροπολογία αυτή δίνεται η δυνατότητα στο προσωπικό των ΟΤΑ και του Πυροσβεστικού Σώματος να οδηγούν τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας της περιοχής τους,  όταν δεν έχουν προσωπικό ή το προσωπικό δεν επαρκεί για την πλήρη κάλυψη μεταφοράς ασθενών.

Θέτει ως προϋπόθεση να κατέχουν επαγγελματική άδεια οδήγησης και να έχουν πραγματοποιήσει ταχύρυθμη εκπαίδευση. Επίσης η διακομιδή των ασθενών θα γίνεται με τη συνοδεία υγειονομικού προσωπικού από το αντίστοιχο Κέντρο Υγείας.

Και μόνο ότι η Κυβέρνηση τόλμησε να φέρει μια τέτοια τροπολογία αποτελεί πρόκληση προς το λαό των απομακρυσμένων περιοχών και των νησιών, άκρως επικίνδυνη για την ίδια τους τη ζωή.

Οι οδηγοί των ασθενοφόρων είναι διασώστες εκπαιδευμένοι από τη σχολή του ΕΚΑΒ για να χειρίζονται έγκαιρα και με ασφάλεια επείγοντα περιστατικά στον τόπο που αυτά συμβαίνουν και κατά τη μεταφορά τους στη μονάδα υγείας. Αυτό δε μπορεί να υποκατασταθεί από οποιονδήποτε με το κριτήριο ότι έχει επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης και κάποια ταχύρυθμη εκπαίδευση. Ένας τραυματίας σε τροχαίο, μια αιμορραγία, ένα έμφραγμα κλπ., δεν έχει ανάγκη από διπλωματούχο «νταλικιέρη», αλλά από εξειδικευμένο προσωπικό επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας. Οι ασθενείς αυτοί δεν είναι «προϊόντα» που θα μεταφερθούν στη λαϊκή αγορά, γιατί η τροπολογία του Υπουργού τέτοια αξία τους δίνει.

Εκτός απ’ αυτό. Ποιο  ακριβώς είναι το προσωπικό των ΟΤΑ και της πυροσβεστικής που «περισσεύει» για να είναι σε ετοιμότητα όλο το 24ωρο για να κάνει αυτές τις μεταφορές; Τι ακριβώς θα κάνει ο πυροσβέστης όταν θα πρέπει να επέμβει σε φωτιά, πλημμύρα, σεισμό, σε άλλες αποστολές που και αυτές σχετίζονται με την ανθρώπινη ζωή και για τις οποίες έχει εκπαιδευτεί και την ίδια ώρα θα κληθεί να αντιμετωπίσει βαριά ασθενή ή τραυματία;

Ποιος ακριβώς υγειονομικός θα συνοδεύει τον ασθενή, όπως λέει η τροπολογία; Ο γιατρός του ΚΥ που, όταν φεύγει για διακομιδή, αφήνει πίσω του ακάλυπτη την περιοχή, γιατί δεν υπάρχει άλλος ή αν έχει ταυτόχρονα δυο έκτακτα περιστατικά τι ακριβώς προτείνει ο Υπουργός να κάνει; Ποιον να επιλέξει να αντιμετωπίσει και ποιον να αφήσει στην τύχη του;

Η τροπολογία της Κυβέρνησης έχει και άλλη μια βρωμιά! Ενώ συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, δηλαδή ΚΥ που δεν υπάρχουν ή υπολειτουργούν, υγειονομικοί δεν υπάρχουν ή είναι μετρημένοι στα δάκτυλα, ασθενοφόρα και διασώστες δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να στρέφονται κατά των εργαζομένων στους ΟΤΑ και κατά των πυροσβεστών, επειδή δε θα έχουν λύση στις επείγουσες ανάγκες μεταφοράς ασθενών.

Αυτή η τροπολογία είναι για πέταμα. Η Κυβέρνηση και ο Υπουργός που την κατέθεσαν πουλάνε στο λαό «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» ότι δήθεν θα λύσουν το πρόβλημα.

Άμεσα τώρα να γίνουν μαζικές προσλήψεις διασωστών, να εξοπλιστεί το ΕΚΑΒ με όλα τα σύγχρονα μέσα, να αναπτυχθεί σε πανελλαδικό επίπεδο και να καλύπτει τις ανάγκες όλο το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο, να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στον τομέα αυτόν.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ:

για  –Κάλυψη έκτακτων λειτουργικών αναγκών των Δημόσιων Δομών Υγείας από τους ΟΤΑ Α και Β Βαθμού και Νομικών Προσώπων αυτών.

Αυτή τη φορά δίνει τη δυνατότητα σε ΟΤΑ α και β βαθμού, καθώς και στα νομικά πρόσωπα αυτών να χρηματοδοτούν μέσω των προϋπολογισμών τους τα δημόσια νοσοκομεία, τις δημόσιες μονάδες ψυχικής υγείας, τις μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που βρίσκονται εντός των διοικητικών τους ορίων για την κάλυψη άμεσων και απαραίτητων αναγκών τους.

Το θράσος δεν έχει όρια.

Η κυβέρνηση, αφού με την πολιτική της, της δραστικής κρατικής υποχρηματοδότησης έχει οδηγήσει τις κρατικές μονάδες υγείας στα όρια της διάλυσης, δίνει τη δυνατότητα (!!!) Δήμους να χρηματοδοτούν τα νοσοκομεία.

Αλήθεια, σε ποιους Δήμους αναφέρεται; Σε αυτούς που επίσης υποχρηματοδοτεί; Ποιοι Δήμοι είναι αυτοί που τους περισσεύουν κιόλας χρήματα ώστε να χρηματοδοτήσουν τα νοσοκομεία;

Και το κυριότερο, από πού θα βρουν οι Δήμοι χρήματα για να συνδράμουν στη χρηματοδότηση των μονάδων υγείας της περιοχής τους;

Κατά τη γνώμη μας αυτό ακριβώς το σημείο είναι και το πιο επικίνδυνο της συγκεκριμένης τροπολογίας.

Αντί το κράτος να αναλάβει την πλήρη και αποκλειστική χρηματοδότηση των κρατικών νοσοκομείων, ΚΥ, και λοιπών μονάδων υγείας, με αυτήν την τροπολογία ανοίγεται περαιτέρω ο δρόμος για μετάθεση της ευθύνης λειτουργίας τους  στους Δήμους, οι οποίοι και αυτοί με τη σειρά τους έχουν έσοδα –μεταξύ άλλων –και από  τα τέλη, τους φόρους των εργαζομένων.

 Δηλαδή ανοίγει το δρόμο για χρηματοδότηση των κρατικών μονάδων υγείας και των παρεχόμεων υπηρεσιών με άλλο τρόπο, πάλι από τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Πρόκειται για κατάπτυστη τροπολογία.

Το κράτος να αναλάβει πλήρως και αποκλειστικά την επαρκή και αναγκαία χρηματοδότηση των κρατικών μονάδων υγείας, την παροχή υπηρεσιών υγείας προς όλους όσους τις έχουν ανάγκη απολύτως δωρεάν.

Τροπολογία:

για  προσωπικό ανταποδοτικών υπηρεσιών στους Δήμους

Η κυβέρνηση ΠΑΟΚ με το πρώτο μνημόνιο είχε απαγορεύσει μέχρι το τέλος του 2016 συνολικά τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού των κατωτέρων βαθμίδων εργατοϋπαλλήλων  για  όλες τις υπηρεσίες των δήμων.

Το προσωπικό αυτό είναι το πλέον αναγκαίο  για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών και λειτουργιών στους δήμους .

Με  ρύθμιση που πέρασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ  εξαιρεί από την απαγόρευση μόνο το προσωπικό των ανταποδοτικών υπηρεσιών  και με  σαφή πρόβλεψη ότι θα καλύπτεται το κόστος από τους προϋπολογισμούς των ανταποδοτικών υπηρεσιών

Ο υπουργός εσωτερικών  ισχυρίστηκε μάλιστα ότι με  αυτή την ρύθμιση  η κυβέρνηση  δίνει απάντηση  σε όσους διέδιδαν ότι η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών  καθαριότητας.

Η ρύθμιση της Κυβέρνησης  ήταν  και αίτημα της   ΚΕΔΕ και της  ΠΟΕ-ΟΤΑ .

Εκ πρώτης όψεως το μέτρο  φαίνεται να δίνει μια ανάσα για δήμους  που έχουν και  τα χρηματοδοτικά περιθώρια. Από την άλλη είναι καθαρό ότι θα  πιέζει για την παραπέρα αύξηση των ανταποδοτικών τελών.

Συνολικά η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ και με την συγκεκριμένη  ρύθμιση   μεταφέρει το βάρος  της χρηματοδότησης των δήμων στις πλάτες  των δημοτών, διευρύνει  την ανταπόδοση και κρατά ορθάνοιχτο  το δρόμο  για  τις ιδιωτικοποιήσεις και  την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων.  

*******************

 

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΦοΔΣΑ Α.Ε

 

Παρακολουθούμε με προσοχή τις εξελίξεις.

 

Ξέραμε πολύ καλά και στο συγκεκριμένο θέμα επιβεβαιωνόμαστε ακόμη μια φορά πόσο αντιλαϊκό στοιχείο και πόση ανευθυνότητα χαρακτηρίζουν την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

 

Ακόμη και σε ζητήματα διαχείρισης, όπως αυτό της χρησιμότητας και της νομιμότητας του Περιφερειακού ΦοΔΣΑ Α.Ε., παίζουν σε πολλά ταμπλό, προκειμένου να διατηρήσουν κάθε είδους επαφή και προοπτική συνεργασίας με παράγοντες της δημόσιας και τοπικής διοίκησης.

 

Εδώ βρίσκεται και η αιτία των αντιφάσεων μεταξύ Υπουργού και Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που συντηρεί ακόμα τον δήθεν Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Α.Ε. και επιτρέπει σε αυτούς που τον κατευθύνουν να κάνουν ό,τι θέλουν κόντρα στα συμφέροντα του λαού και των  Δήμων.

 

Σε αυτή τη βάση συνεχίζεται η δραστηριότητα της Διοίκησης του ΦοΔΣΑ, που έχει ήδη δημιουργήσει σοβαρές περιπλοκές και αναμένεται να δημιουργήσει και άλλες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ενώ η αποκεντρωμένη Διοίκηση χαρακτηρίζει τον ΦοΔΣΑ μη νόμιμο, το Υπουργείο Εσωτερικών του επιτρέπει να παρακρατά τις εισφορές των Δήμων από τους ΚΑΠ.

 

Κυβερνητικός παράγων δήλωσε πως την παρούσα εβδομάδα θα ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο για την διαχείριση των απορριμμάτων, που θα βάλει τέλος στην εκκρεμότητα.

 

Δεν πιστεύουμε πως η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να λύσει φιλολαϊκά το πρόβλημα και δεν εκτιμάμε πως θέλει να συγκρουστεί με παράγοντες που είναι φορείς της ιδιωτικοποίησης, όπως η ίδια.

 

Είμαστε σε ετοιμότητα προκειμένου να διασφαλίσουμε :

 

Αναίρεση των διαδικασιών που οδήγησαν στον Περιφερειακό ΦοΣΔΑ Α.Ε και φυσικά των αποτελεσμάτων που δημιουργήθηκαν.

Να λειτουργήσει ο Περιφερειακός ΦοΣΔΑ σαν Σύνδεσμος όλων των Δήμων ( ΝΠΔΔ), που ποτέ δεν καταργήθηκε.

Καμιά λογική Ιδιωτικοποίησης και ιδιωτικό-οικονομικών κριτηρίων.

Το Περιφερειακό Σχέδιο αλλά και τα τοπικά σχέδια διαχείρισης των απορριμμάτων μπορούν και πρέπει να διαμορφωθούν από κάθε Δήμο ή ομάδα Δήμων, με τα πιο σύγχρονα επιστημονικά κριτήρια, που θα παίρνουν υπόψη τους :

  • Την κάλυψη των συγκεκριμένων λαϊκών αναγκών.
  • Τον αποκλεισμό της όποιας οικονομικής επιβάρυνσης των εργατικών λαϊκών οικογενειών.
  • Την προστασία του περιβάλλοντος.

Η κυβέρνηση θα πρέπει να χρηματοδοτήσει  έγκαιρα και πλήρως όλα τα αναγκαία έργα, χωρίς την ανάμιξη επιχειρηματιών, ΣΔΙΤ και Α.Ε., αξιοποιώντας με διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες και τις δήθεν κοινοτικές επιδοτήσεις.

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *