Πανελλαδικές 2020: Με Αγγλικά η πρεμιέρα» για τα Ειδικά Μαθήματα

9 Min Read

Με αγγλικά ξεκινούν σήμερα οι Πανελλήνιες Εξετάσεις για τα ειδικά μαθήματα. Συγκεκριμένα, οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων και των μουσικών μαθημάτων για εισαγωγή υποψηφίων σε Τμήματα στα οποία απαιτείται η εξέτασή τους θα πραγματοποιηθούν από σήμερα έως τις 13 Ιουλίου.

-Advertisement-

Όσον αφορά το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Υγειονομικών Εξετάσεων και της Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αυτό ορίστηκε από τις 29 Ιουνίου έως και τις 10 Ιουλίου.

Αναλυτικότερα, οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν σήμερα με την εξέταση των Αγγλικών και θα συνεχιστούν στις 2 και 3 Ιουλίου για το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο, αντίστοιχα.

Η πρώτη εβδομάδα εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθεί με την εξέταση των Ιταλικών στις 4 Ιουλίου. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις στα Γερμανικά (6/7), τα Γαλλικά (7/7) και τα Ισπανικά (8/7).

- Advertisement -

Οι υπόλοιπες ημέρες θα είναι αφιερωμένες στην εξέταση των μουσικών ειδικών μαθημάτων: Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Δεξιοτήτων (10/7), Μουσική Αντίληψη και Γνώση (11/7) και Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία (13/7).Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες. Για το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο είναι έξι (6) ώρες.

Η εξέταση του ειδικού μαθήματος «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων» είναι κατά προσέγγιση είκοσι (20) λεπτά, ενώ για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί από 2 μέχρι 6 λεπτά για κάθε υποψήφιο.

Όσον αφορά στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Αντίληψης έχει διάρκεια 30 λεπτών, ενώ η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης έχει διάρκεια 2 ωρών.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης:- Μέχρι τις 08:00 για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08:30 (Σχέδια, Ιταλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Μουσική Εκτέλεση και Αρμονία).- Μέχρι τις 09:30 για το μάθημα των Αγγλικών, που έχει ώρα εξέτασης 10:00.- Μέχρι τις 17:00 για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 17:30 (Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων και Μουσική Αντίληψη και Γνώση).Τέλος, ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδημαϊκού έτους 2020-21 ορίστηκε το διάστημα από την Δευτέρα 29-6-2020 μέχρι και την Παρασκευή 10-7-2020.

Συμπλήρωση Μηχανογραφικών Οδηγίες

Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων και λήγουν την Παρασκευή 17 Ιουλίου. Οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών αναμένεται να ανακοινωθούν στις 10 Ιουλίου.

Πιο συγκεκριμένα οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr , να μελετούν το Μ.Δ. και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση).

Μετά την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, και σε ημερομηνία που θα γνωστοποιηθεί, όλοι οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) ως και την Παρασκευή 17 Ιουλίου. Μετά την οριστικοποίηση, το μηχανογραφικό καταχωρίζεται στη βάση του Υπουργείου Παιδείας και καμία τροποποίηση από τους υποψηφίους δεν είναι πλέον δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.

Η Νεοελληνική Γλώσσα «ρυθμίζει» τις βάσεις

Σύμφωνα με στοιχεία από βαθμολογικά κέντρα στην Νεοελληνική Γλώσσα έχουμε συσσώρευση χαμηλών βαθμολογιών, σε μαθηματικά , φυσική και βιολογία παρατηρείται έλλειψη μεσαίων βαθμολογιών από το 13-16 και τάση για χαμηλές ή αντίθετα καλές βαθμολογίες καθώς κάμψη στις βαθμολογίες των Ανθρωπιστικών Σπουδών με πτωτική τάση σε σχολές , όπως η Νομική και η Ψυχολογία.

Όπως λένε βαθμολογητές στο «protothema.gr» κύριο χαρακτηριστικό των περισσοτέρων μαθημάτων είναι η συσσώρευση γραπτών σε χαμηλές βαθμολογίες ενώ αντίθετα υπάρχουν αρκετά καλές βαθμολογίες υποψηφίων οι οποίοι προφανώς ενδιαφέρονται για τις περιζήτητες σχολές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όσων ασχολούνται χρόνια με την πορεία των βάσεων αναμένεται άνοδος των βάσεων στις περιζήτητες σχολές και αντίστοιχη πτώση στα τμήματα μεσαίας και χαμηλής ζήτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από βαθμολογικά κέντρα , από στοιχεία που αφορούν σε μεγάλο αριθμό γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας υπάρχει συσσώρευση βαθμολογιών μεταξύ του 11-14 και εμφανής έλλειψη βαθμολογιών πάνω από 16. Ο συνδυασμός της Νεοελληνικής Γλώσσας με την Λογοτεχνία φαίνεται ότι δυσκόλεψε τους υποψηφίους.

«Σημαντική θα είναι η επίπτωση των βαθμολογιών της Νεοελληνικής γλώσσας σε όλα τα πεδία» λέει ο Γιάννης Βαφειαδάκης πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος . Ο κ. Βαφειαδάκης εκτιμά ότι το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θα παίξει τον ρόλο που έπαιζαν τα μαθήματα με συντελεστή βαρύτητας που καταργήθηκε για εφέτος, , προκειμένου να ξεχωρίσουν οι καλά διαβασμένοι. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΕΦΕ τα θέματα που επιλέχθηκαν εφέτος ήταν πολύ καλά, στο σύνολό τους και βοήθησαν τους μαθητές να δείξουν τι γνωρίζουν ενώ οι ερωτήσεις να ξεχωρίσουν οι καλά διαβασμένοι μαθητές.

Χαρακτηρίζει την έλλειψη μεσαίων βαθμολογιών επίπτωση από τον κορωνοιό, όπου οι καλοί μαθητές προετοιμάστηκαν και οι μέτριοι επηρεάστηκαν από την κατάσταση. «Γκρέμισμα» σχολών στην επαρχία, κυρίως στο 1ο επιστημονικό πεδίο , αναμένει ο κ. Βαφειαδάκης, ο οποίος κάνει λόγο για σχολές με ενδιαφέροντα γνωστικά αντικείμενα, που αναμένεται να έχουν χαμηλές βάσεις καθώς οι περισσότεροι γονείς θα προτιμήσουν σχολές κοντά στον τόπο κατοικίας τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Κοινό χαρακτηριστικό στα Μαθηματικά, τη Βιολογία και τη Φυσική, σύμφωνα με στοιχεία από βαθμολογητές, είναι ότι θα λείψουν οι βαθμολογίες από 13 έως 16.

Σε ότι αφορά στα Μαθηματικά, σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν λίγο καλύτερες βαθμολογίες από τις περσινές χαμηλές βαθμολογίες. Και σε αυτό το μάθημα λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες και ελάχιστα είναι τα άριστα γραπτά. Η ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στην Βιολογία, με έλλειψη δηλαδή μεσαίων βαθμολογιών, ωστόσο, όπως προκύπτει η βαθμολογία στη βιολογία καθυστέρησε να ξεκινήσει, λόγω κάποιων διευκρινιστικών οδηγιών που δόθηκαν.

Από τα έως τώρα στοιχεία προκύπτει μία μικρή κάμψη στην πορεία των βάσεων των Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο 1ο επιστημονικό πεδίο. Aπό την εικόνα από τα βαθμολογικά κέντρα αναμένεται μικρή πτώση στις υψηλόβαθμες σχολές, όπως η Νομική και η Ψυχολογία και έντονη πτώση στις χαμηλόβαθμες σχολές.

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται στασιμότητα στις περιζητήτες υψηλόβαθμες σχολές ενώ όπως εκτιμά ο κ. Βαφειδάκης αναμένεται πτώση στις σχολές από 15,5 και κάτω. Ο καθηγητής εκτιμά ότι η επίπτωση του κορωνοιού και της απομάκρυνσης από την μελέτη είναι ορατή σε αυτό το πεδίο. Σε ότι αφορά στις υψηλόβαθμες σχολές του 3ου πεδίου μέχρι στιγμής εκτιμάται ότι θα υπάρχει στασιμότητα στην πορεία των βάσεων. Βασικό συστατικό βέβαια είναι και η συνεκτίμηση των γραπτών της Χημείας που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι την περασμένη Παρασκευή. Σε ότι αφορά στην βαθμολογία, από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι οι βαθμολογίες είναι χειρότερες από τις αντίστοιχες περσινές . Με τη βάση την εικόνα των γραπτών εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρχει πτωτική τάση και στις Ιατρικές σχολές ενώ ότι στις σχολές από 16 και κάτω προβλέπεται ότι θα υπάρχει πτώση των βάσεων. Στις οικονομικές σχολές αναμένεται να έχουμε αυξομειώσεις.

πηγή: protothema.gr

Share This Article
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *