Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται πλέον η κατασκευή του νοτίου τμήματος του Ε65, του μόνου μεγάλου δημόσιου έργου που ξεκίνησε αυτή την περίοδο. Μισό έτος μετά την έναρξη των εργασιών, έχει κατασκευαστεί περίπου 10% του αυτοκινητόδρομου Λαμίας – Ξυνιάδας – Τρικάλων, με αποτέλεσμα η συνολική πρόοδος του έργου να πλησιάζει το 40%. Να σημειωθεί ότι πιθανότατα το οδικό τμήμα θα παραδοθεί ολόκληρο το 2021 και όχι τμηματικά, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρείχε στην «Κ» η κοινοπραξία Κεντρική Οδός (στην οποία έχει παραχωρηθεί ο Ε65, μαζί με το πέταλο του Μαλιακού), οι εργασίες πραγματοποιούνται σήμερα παράλληλα σε όλα τα μέτωπα. Τα τρία εργοτάξια βρίσκονται στο Λιανοκλάδι (για τα πρώτα 15 χλμ. του έργου), στη Στύρφακα (από το 15ο χλμ. έως τη νότια είσοδο της σήραγγας Οθρυος) και στην Ανάβρα (το υπόλοιπο μέχρι την Ξυνιάδα).
Το νότιο τμήμα θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με διάζωμα στη μέση.
Το έργο θεωρείται γενικά εύκολο από τεχνικής άποψης, εκτός από δύο σημεία: τη σήραγγα Οθρυος και στο οδικό τμήμα που οδηγεί σε αυτήν (περιοχή Στύρφακας). Η δίδυμη (δύο χωριστών κλάδων) σήραγγα έχει μήκος 2.983 μ. (από το 26ο έως το 29ο χλμ.) και είχε διανοιχθεί πριν «παγώσουν» οι εργασίες το 2010 κατά 500 μ. από κάθε πλευρά. Το έργο είναι μάλλον απαιτητικό, λόγω του «χαλαρού» εδάφους της περιοχής. Απαιτητικό είναι και το τελευταίο κομμάτι μέχρι τη σήραγγα λόγω του αναγλύφου.
Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα ενώσει την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης με το ήδη εν λειτουργία (από τον Δεκέμβριο του 2017) τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων (μέση ετήσια κυκλοφορία 3.822 οχήματα για το 2019). Τα έργα για την κατασκευή ολόκληρου του αυτοκινητόδρομου Λαμίας – Εγνατίας είχαν ξεκινήσει το 2008, αλλά σταμάτησαν το 2010, όταν η πρόοδος του έργου είχε φθάσει περίπου στο 30%. Η απόφαση να κατασκευαστεί μόνο το μεσαίο «τυφλό» τμήμα ελήφθη το 2013, κατά την επανεκκίνηση των έργων παραχώρησης. Μετά την επανεκκίνηση και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί ποσοστό 10,45% από το εναπομείναν, δηλαδή η συνολική πρόοδος φθάνει το 37,3% (έως τα τέλη Μαΐου). Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι 3 έτη και τελικά φαίνεται ότι προκρίνεται η ιδέα να μην παραδοθούν στο τέλος του έτους τα πρώτα 12 χλμ. (δηλαδή έως τον κόμβο Καρπενησίου), όπως είχε αρχικά αποφασιστεί, αλλά ολόκληρο το έργο το 2021.
Το έργο θα έχει έναν νέο σταθμό διοδίων μετά τον κόμβο Καρπενησίου στο 17ο χιλιόμετρο.
Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με διάζωμα στη μέση (νησίδα με φύτευση στα πρώτα 19 χλμ. και στηθαίο ασφαλείας τύπου jersey στο υπόλοιπο). Θα περιλαμβάνει τέσσερις κόμβους: στην εθνική οδό, στη Λαμία (5,9 χλμ.) με ημικόμβο στην Ανθήλη, στο ύψος του Καρπενησίου (14,1 χλμ.) και στην Ξυνιάδα (32 χλμ.). Επίσης θα έχει νέο σταθμό διοδίων μετά τον κόμβο Καρπενησίου (17ο χλμ.) και λίγο νωρίτερα (στο 12,4ο χλμ.) έναν αμφίπλευρο σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.
Από τεχνικής άποψης, το έργο περιλαμβάνει επτά γέφυρες διπλού κλάδου, όλες στα τελευταία 12 χλμ. του έργου, όπου το ανάγλυφο είναι ορεινό. Η μεγαλύτερη από τις γέφυρες θα έχει μήκος 310 μ. και θα βρίσκεται στο 26ο χλμ.
Οσον αφορά στο κόστος, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 300 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. Σύμφωνα με την Κεντρική Οδό, στο έργο είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες ύψους 120 εκατ. ευρώ έως το 2010. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό, η οποία θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του, με το κόστος να καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων.
Έντυπη έκδοση, εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ