120 δόσεις: Πώς γίνεται η αίτηση – Πότε ανοίγει η πλατφόρμα

LamiaNow News
By LamiaNow News Add a Comment
8 Min Read
Βήμα προς βήμα η ένταξη στη ρύθμιση και όλα όσα προβλέπει το πολυνομοσχέδιο

Το πολυνομοσχέδιο για τη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων ψηφίστηκε το μεσημέρι της Τετάρτης (15/5) από όλα τα κόμματα εκτός από το ΚΚΕ και την Ένωση Κεντρώων που τοποθετήθηκαν με «παρών». Μέχρι την Παρασκευή 17 Μαΐου αναμένεται να ανοίξουν οι ηλεκτρονικές εφαρμογές για τη ρύθμιση των 120 δόσεων, ενώ η εφαρμογή για τη ρύθμιση χρεών προς τα Ταμεία θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου. Όσον αφορά στα χρέη προς την Εφορία, θα μείνει ανοιχτή μέχρι τις 28 Ιουνίου αλλά δεν αποκλείεται να δοθεί και μικρή παράταση.

-Advertisement-

Πώς θα κάνετε την αίτηση για τη ρύθμιση των 120 δόσεων

Με τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ του, ο οφειλέτης θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ για να εξακιρβώσει το ύψος του χρέους του. Κατόπιν, θα ενημερώνεται για το διπλό «κούρεμα» της βασικής οφειλής κατά περίπου 55% και των προσαυξήσεων κατά 85%.

Στην επόμενη σελίδα, θα βλέπει το τελικό ποσό που θα πρέπει να πληρώσει το οποίο θα είναι μειωμένο κατά στο 68% με 70% και τον αριθμό των δόσεων μέσα στις οποίες μπορεί να εξοφλήσει την οφειλή του και φυσικά το ύψος της μηνιαίας δόσης.

Εφόσον ο οφειλέτης αποδεχθεί το ύψος της νέας μειωμένης οφειλής, θα προχωρήσει ηλεκτρονικά στην αποδοχή της νέας ρύθμισης της οφειλής του. Η ρύθμιση θα ενεργοποιηθεί με την πληρωμή της πρώτης δόσης και θα παραμείνει σε ισχύ όσο οφειλέτης είναι συνεπής.

Βήμα προς βήμα η ένταξη στη ρύθμιση

Μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ θα γίνεται η ένταξη στη ρύθμιση των χρεών προς την εφορία. Με τους κωδικούς του taxis, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να μπει στον κόμβο, θα επιλέγει ρυθμίσεις οφειλών και εκεί θα βρίσκει και τη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων. Στην οθόνη που θα ανοίγει θα ενημερώνεται για το ύψος της οφειλής του και τις προσαυξήσεις με τις οποίες βαρύνεται αυτή η οφειλή.

Θα απαντά επιλέγοντας τα αντίστοιχα εικονίδια εάν είναι σε άλλη ρύθμιση ή όχι, το σύστημα αυτομάτως θα εμφανίζει το ύψος του εισοδήματος που είχε δηλώσει στην περυσινή του φορολογική δήλωση καθώς και τον αριθμό των προστατευμένων τέκνων.

Στη συνέχεια και εφόσον το εισόδημα υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ, θα υπολογίζεται η φοροδοτική του ικανότητα. Με βάση το στοιχείο αυτό και με δεδομένο ότι η ελάχιστη μηνιαία δόση καθορίστηκε σε 30 ευρώ και ο αριθμός των δόσεων ξεκινά από τις 18 και φθάνει τις 120, θα διαμορφώνεται ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων που θα κερδίζει ο φορολογούμενος. Συγκεκριμένα, θα πληροφορείται τον αριθμό των δόσεων και την ελάχιστη δόση που θα πρέπει να καταβάλει κάθε μήνα.

Με την ολοκλήρωση της αίτησης, θα αναρτάται ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων και εκδίδεται η Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής με βάση την οποία θα πρέπει να καταβληθεί εντός τριών εργάσιμων ημερών η πρώτη δόση της ρύθμισης.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Το πολυνομοσχέδιο επιχειρεί να φέρει τα πάνω κάτω στην ταλαιπωρηµένη αγορά εργασίας, ενισχύοντας το «οπλοστάσιο» των εργαζοµένων µε δέσµη εργατικών ρυθµίσεων. Αναλυτικά, µε σειρά διατάξεων το νοµοσχέδιο:

  • βάζει φρένο στην υποδηλωµένη εργασία που εµφανίζεται ψευδώς δηλωµένη ως µερική ή εκ περιτροπής αλλά στην πραγµατικότητα είναι πλήρους ωραρίου,
  • µπλοκάρει τις αναιτιολόγητες απολύσεις,
  • εισάγει αυτόµατη ρήτρα που οδηγεί στην τεκµαιρόµενη πλήρη απασχόληση του µισθωτού, αν δεν τηρηθεί η έγγραφη διαδικασία και η 8ήµερη προθεσµία που προβλέπονται για τη νόµιµη µετατροπή µιας σύµβασης σε καθεστώς µερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης. Ιδιαίτερη σηµασία έχει η ρύθµιση για την αντιµετώπιση της υποδηλωµένης εργασίας, που βασίζεται στην κατάχρηση των ευέλικτων µορφών απασχόλησης.

Το φαινόµενο αυτό, που για παράδειγµα είναι διαδεδοµένο σε κλάδους όπως ο επισιτισµός και ο τουρισµός, θα αντιµετωπίζεται πλέον µε αυξηµένες κυρώσεις. Την ίδια στιγµή έρχεται σειρά διατάξεων για την ενίσχυση της αποτελεσµατικότητας των ελέγχων του Σώµατος Επιθεώρησης Εργασίας:

  • Στην κατηγοριοποίηση των παραβάσεων της εργατικής νοµοθεσίας που επισύρουν διοικητικές κυρώσεις και πρόστιµα προστίθεται το κριτήριο του «καθεστώτος απασχόλησης», το οποίο αφορά την πρόσληψη εργαζοµένων µε ευέλικτες µορφές απασχόλησης, όπως η µερική ή η εκ περιτροπής εργασία. Στόχος είναι να δηµιουργηθεί αντικίνητρο στην κατάχρηση ευέλικτων µορφών απασχόλησης που κρύβουν περιπτώσεις υποδηλωµένης εργασίας και το φαινόµενο να αντιµετωπιστεί πιο αποτελεσµατικά. Στο πλαίσιο της εν λόγω διάταξης αναµένεται να αυστηροποιηθεί το ισχύον σήµερα πλαίσιο προστίµων για την υποδηλωµένη και ψευδώς δηλωµένη µερική απασχόληση. Πρόκειται για περιπτώσεις εργαζοµένων που απασχολούνται για παράδειγµα µε πλήρες 8ωρο αλλά δηλώνονται για 4ωρο ή και ακόµη λιγότερες ώρες. Τα κριτήρια Με τη νέα υπουργική απόφαση, την οποία προβλέπει η διάταξη θα εξειδικεύονται τα κριτήρια, ώστε να υπάρχει αυστηρή µεταχείριση των εν λόγω περιπτώσεων. Παράλληλα, διατηρούνται τα ήδη υφιστάµενα κριτήρια, δηλαδή η σοβαρότητα της παράβασης, η τυχόν επαναλαµβανόµενη µη συµµόρφωση στις υποδείξεις των αρµόδιων οργάνων, οι παρόµοιες παραβάσεις για τις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις στο παρελθόν, ο βαθµός υπαιτιότητας, ο αριθµός των εργαζοµένων, το µέγεθος της επιχείρησης, ο αριθµός των εργαζοµένων που θίγονται κ.ά.
  • Εξαιρούνται µε ρητή διάταξη νόµου οι ελεγκτές του ΣΕΠΕ και του υπουργείου Εργασίας από την αυτόφωρη διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η προστασία τους από αβάσιµες και προσχηµατικές εγκλήσεις σε βάρος τους και η διασφάλιση της απρόσκοπτης άσκησης των αρµοδιοτήτων τους, καθώς παρατηρούνται φαινόµενα καταχρηστικής κίνησης της ποινικής διαδικασίας σε βάρος Επιθεωρητών Εργασίας, µε κύριο σκοπό τον εκφοβισµό τους. Αντίστοιχες διατάξεις υπάρχουν ήδη για τους «ράµπο» της Εφορίας (υπάλληλοι της ΑΑΔΕ), όπως επίσης για την προστασία των δικαστικών επιµελητών, των αστυνοµικών, λιµενικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων και των δασικών υπαλλήλων κ.ά.
  • Ενισχύεται το υφιστάµενο πλαίσιο ποινικών ευθυνών όσων παρεµποδίζουν τους ελέγχους του ΣΕΠΕ, ώστε να καλύπτονται όχι µόνο η παρεµπόδιση εισόδου των ελεγκτικών οργάνων και η άρνηση παροχής ή η παροχή ψευδών πληροφοριών και στοιχείων, αλλά και όλες οι συµπεριφορές που συνιστούν παρεµπόδιση του ελεγκτικού έργου, όπως για παράδειγµα η παρεµπόδιση κατά τη διάρκεια του ελέγχου. Ετσι µε τη νέα διάταξη προβλέπεται πως εργοδότης, διευθυντής επιχείρησης, εκπρόσωπος ή οποιοσδήποτε τρίτος παρεµποδίζει την είσοδο σε υπάλληλο του ΣΕΠΕ ή του υπουργείου Εργασίας, που διενεργεί ή συµµετέχει σε έλεγχο εφαρµογής της εργατικής νοµοθεσίας ή παρεµποδίζει ή διακόπτει µε οποιονδήποτε τρόπο τη διενέργεια του ελέγχου ή αρνείται να παράσχει στοιχεία και πληροφορίες ή παρέχει ψευδή στοιχεία και πληροφορίες, τιµωρείται µε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 1 έτους ή µε χρηµατική ποινή τουλάχιστον 900 ευρώ ή και µε τις δύο αυτές ποινές.

ethnos

Share This Article
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *