Τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, ισάριθμες κατευθύνσεις, σε ποσοστό 90% προσμετράται ο μέσος όρος των βαθμών στα εξεταζόμενα πανελλαδικά μαθήματα, είναι ορισμένες από τις αλλαγές που περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που φέρνει το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» προβλέπει επίσης και τη δημιουργία τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης.
Αναβιώνουν οι δέσμες: Τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις
Με το νέο σύστημα μειώνονται στην Γ’ Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας και οι απολυτήριες και οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνονται σε τέσσερα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα και στα τρία μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού).
Η Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού, συνολικά 32 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και 25 για τα εσπερινά.
Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τέσσερις Ομάδες (Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού): Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Τι ισχύει για τη βαθμολογία εισαγωγής:
α) προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, σύμφωνα με το άρθρο 4Α, και σε ποσοστό 10% ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ΄ Τάξης ΓΕ.Λ.. Κατ’ εξαίρεση, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των 4 πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.
Β) στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σ’ αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στη βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί σύμφωνα με την περίπτ. α΄, η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.
Επιστημονικά πεδία
1. α) Τα Τμήματα των Ιδρυμάτων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 4 κατατάσσονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σε τέσσερα επιστημονικά πεδία, που ορίζονται ως εξής:
1ο επιστημονικό πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες
2ο επιστημονικό πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες
3ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής
4ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής.
Ως επιστημονικό πεδίο νοείται ένα σύνολο ομοειδών ή συγγενών γνωστικών αντικειμένων, που θεραπεύονται από αντίστοιχα τμήματα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
β) Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής, ως εξής:
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις σχολές και στα τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και η Κοινωνιολογία.
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις σχολές και στα τμήματα του 2ου επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά.
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών υγείας έχουν πρόσβαση στις σχολές και στα τμήματα του 3ου επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις σχολές και στα τμήματα του 4ου επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.
Γαβρόγλου: Αλλάζει η φιλοσοφία του λυκείου
Να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια κάλεσε την ΟΛΜΕ ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στο ραδιόφωνο του News 24/7.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Ολοκληρώνουμε τη μεγάλη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια για τη νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων μας και τον νέο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Τελειώνει ένας δυϊσμός στην ανώτατη εκπαίδευση και αλλάζει η φιλοσοφία του λυκείου. Όταν φωνάξαμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, δυστυχώς δεν είχαν να προτείνουν κάτι συγκεκριμένο. Εδώ και δύο χρόνια έχουμε το ίδιο πρόβλημα με τα συνδικαλιστικά όργανα. Όταν ψηφίσαμε τον νόμο για τα κριτήρια διορισμού των εκπαιδευτικών, τους ζητήσαμε προτάσεις. Απάντηση δεν ήρθε ποτέ».
πηγη-zougla.gr