Λαμία: Προβληματικό το έργο στέγασης του γκαράζ και των οχημάτων του Δήμου στο λατομείο Μεγ Βρύσης; (εικόνες)

lamianow
By lamianow Add a Comment
5 Min Read

Ένα ακόμα έργο που στοίχισε μέχρι στιγμής πάνω από 1,3 εκ ευρώ εμφανίζεται με ιδιαίτερη καθυστέρηση και στον αέρα∙ και δεν δυσκολεύονται στελέχη της δημοτικής αρχής να το χαρακτηρίζουν ως «προβληματικό».

Αναφέρομαι στο κτίριο του πολυσυνεργείου αυτοκινήτων/γκαράζ του δήμου στη θέση «Λατομείο Μεγάλης Βρύσης».  Να υποθέσω, την ίδια γνώμη έχουν και οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, που είχαν και έχουν την ευθύνη της επίβλεψης του έργου από την αρχική μελέτη ως τη δημοπράτηση και την κατασκευή.

-Advertisement-

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Άρθρο του Στέφανου Σταμέλλου*

Το αίτημα της απομάκρυνσης του όρχου των οχημάτων του Δήμου από την οδό Κύπρου είναι πολύ παλιό.  Αν δεν κάνω λάθος, είναι από την εποχή του Παπαδήμα, τριάντα χρόνια πίσω, και βέβαια εμφανίζεται στο Σχέδιο  Πόλης.

- Advertisement -

Στο μεταξύ:
√  Στα «Πεπραγμένα του Δήμου 2003 – 2005» εμφανίζεται η δωρεά 32.388 τ.μ. (Λατομείο) στο Δ.Δ. Μεγ. Βρύσης.   Βέβαια οι δωρητές ισχυρίστηκαν αργότερα ότι η δωρεά έγινε με τη δέσμευση του Δήμου να γίνουν στον χώρο του λατομείου μόνο πολιτιστικές υποδομές.
√ Στο προεκλογικό Πρόγραμμα του κ Κοτρωνιά το 2006 εμφανίζεται η πρόταση/δέσμευση για «Υπαίθριο Θέατρο στο λατομείο δωρεάς Στεργιοπούλου».
√ Στο ίδιο Πρόγραμμα εμφανίζεται η πρόταση/δέσμευση για τη δημιουργία νέου χώρου πρασίνου για τους πολίτες στην περιοχή Κύπρου με την μεταφορά του γκαράζ του Δήμου.
√ Στις 25/8/2009 δημοπρατείται το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΧΩΡΟΥ ΝΤΑΜΑΡΙΩΝ» με προϋπολογισμό: 2.480.000€ σύμφωνα με την αριθμ. 35/09 μελέτη της Δ/νσης Τεχν. Υπηρεσιών του Δήμου  και χρηματοδότηση από πιστώσεις του προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ» με ανάδοχο τελικά την εταιρεία ΘΡΙΑΣΕΙΟΣ ΑΤΕ και για ποσό 1.237.432,00 €. Η συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου ήταν έως την 16/5/2010. Η ανάδοχος εταιρεία λόγω προφανούς αδυναμίας εκτέλεσης του έργου, ζητάει την αντικατάστασή της από την εταιρεία ΕΥΡΩΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, η οποία και ανέλαβε τη συνέχιση του έργου. Μετά δε από επτά(7) Ανακεφαλαιωτικούς Πίνακες Εργασιών(ΑΠΕ), η εργολαβία έκλεισε με διάλυση στις 30/5/2014 & για συνολική δαπάνη 1.162.910,42 €. Το Δημοτικό Συμβούλιο με την 324/24.9.2014 απόφασή του, συγκρότησε την Επιτροπή Προσωρινής και Οριστικής παραλαβής του έργου.
√ Στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου του 2015 εμφανίζεται στα συνεχιζόμενα το έργο: «Κατασκευή διαμόρφωσης χώρου Νταμαριών(ΘΗΣΕΑΣ 201.600,87€ & ΣΑΤΑ 229.538,83€)» με προϋπολογισμό: 2.480.000€, Σύμβαση – Α.Π.Ε: 1.273.764,34€ και υπόλοιπο προς πιστοποίηση: 125.896,81€

√ Στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015 εμφανίζεται επίσης ως νέο έργο το: «Αποπεράτωση κτιρίου πολυσυνεργείου αυτοκινήτων» με προϋπολογισμό 300.000€ και πίστωση 150.000€, με χρηματοδότηση από τη ΣΑΤΑ/ΠΕ, το οποίο δεν προχώρησε ακόμη. Κι έπεται η συνέχεια…

-Advertisement-
=Advertisement=

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Στο μεταξύ άρχισαν οι φθορές και η απαξίωση του κτιρίου που παραλήφθηκε. Και οι λόγοι, που προβλήθηκαν από στελέχη του Δήμου σε προφορική ερώτησή μας για την τελική καθυστέρηση του έργου, είναι:
* Το κτίριο έχει κατασκευαστεί χαμηλότερα από τον περιβάλλοντα χώρο, άρα χρειάζονται νέες επεμβάσεις και εκσκαφές,
* ο βράχος που είναι πίσω από το κτίριο είναι επικίνδυνος, άρα δεν υπάρχει ασφάλεια, και
* δεν έχει προβλεφθεί για τα οχήματα κόμβος στο δρόμο, που είναι η ανατολική είσοδος της πόλης και φυσικά είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας.
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
Είναι αδιανόητο ένα τέτοιο έργο, με ένα τόσο μεγάλο κόστος κατασκευής, που αφορά σε ένα σοβαρό ζήτημα της πόλης, την στέγαση του γκαράζ του Δήμου, αλλά και στην ανάπλαση μιας ιδιαίτερα υποβαθμισμένης αστικής περιοχής στην οδό Κύπρου, να χαρακτηρίζεται ξαφνικά «προβληματικό». Και είναι δύσκολο να ερμηνεύσει κάποιος πώς ένα τέτοιο έργο μελετήθηκε τόσο πρόχειρα και κατασκευάστηκε μ’ αυτούς τους προβληματικούς όρους.  Ας αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους, αυτοί που μελετούσαν και προγραμμάτιζαν το έργο. Αναφέρομαι στην προηγούμενη δημοτική αρχή, αλλά και στη σημερινή, που τρία χρόνια τώρα δεν τολμούν να ενημερώσουν το δημοτικό συμβούλιο και τους δημότες.  Αναρωτιέμαι αν η εξόρυξη και η διακίνηση των αδρανών υλικών έχει τον στοιχειώδη νόμιμο έλεγχο των υπηρεσιών του Δήμου.

Ως πότε θα το λέμε: τα χρήματα των δημοτών δεν είναι για πέταμα! Στο τέλος τέλος, αν δεν τους «βγαίνει» η μεταφορά του γκαράζ και των οχημάτων στον «προβληματικό» αυτό χώρο, ας αποχαρακτηρίσουν το έργο και ας προσανατολιστούν για την εξασφάλιση άλλου χώρου. Και κυρίως να ενημερώσουν το Δημοτικό Συμβούλιο και τους δημότες για τις προθέσεις τους.  Τι φταίνε οι κάτοικοι της περιοχής της Κύπρου και μέχρι πότε το γκαράζ του Δήμου θα βρίσκεται στο κέντρο της πόλης;

Λαμία, 24.11.2017

http://www.e-ecology.gr
https://www.facebook.com/stefanos.stamellos

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpghttps://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpghttps://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *