Δύσκολη είναι η πορεια του «μεγάλου» πλέον Σκλαβενίτη καθώς σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, εκτός αρχικού στόχου διαμορφώνονται επί του παρόντος οι πωλήσεις της εταιρείας. Οι «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», στις οποίες μεταβιβάστηκε το δίκτυο της «Μαρινόπουλος», θεωρεί πως μια τέτοια εικόνα είναι αναμενόμενη, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά.
Την ίδια ώρα, πάντως, οι ταμειακές ροές είναι ικανοποιητικές βάσει των προβλέψεων που είχαν καταρτισθεί τον Φεβρουάριο, ενώ δεν έχουν απαιτηθεί ούτε θεωρείται ότι θα απαιτηθούν πρόσθετα κεφάλαια είτε από την οικογένεια Σκλαβενίτη είτε από τις τράπεζες.
Ο όμιλος Σκλαβενίτη, ωστόσο, σχεδιάζει μια σειρά κινήσεων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των πωλήσεων αλλά και του περιορισμού του λειτουργικού κόστους.
Σύμφωνα, λοιπόν, με ασφαλείς πηγές από την εταιρεία, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε σε αυτή τη χρονική στιγμή οι πωλήσεις της εταιρείας «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» να ανέρχονται μηνιαίως σε 80 εκατ. ευρώ, βρίσκονται στο επίπεδο των 70 εκατ. ευρώ.
Η απόκλιση αυτή θεωρείται εντός των αντοχών του ομίλου, καθώς μάλιστα συνολικά το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων βρίσκεται από πλευράς τζίρου σε κατάσταση στασιμότητας.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στην «Καθημερινή» ότι σε 3-4 μήνες αναμένεται η κατάσταση να έχει εξομαλυνθεί πλήρως.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του επιχειρηματικού σχεδίου, το οποίο περιλαμβανόταν στην αίτηση για τη συμφωνία εξυγίανσης της «Μαρινόπουλος», προβλεπόταν ότι οι πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο έτος μετά την ημερομηνία επικύρωσης της συμφωνίας (η δικαστική απόφαση επικύρωσης της συμφωνίας δημοσιεύθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2017) θα ανέρχονται σε 1,029 δισ. ευρώ.
Το πρόβλημα, βεβαίως, είναι πιο μεγάλο εκτός Αττικής και ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα. Κι αυτό διότι μπορεί το σήμα «Σκλαβενίτης» να είναι από τα πλέον δημοφιλή στην Αθήνα, όμως στη Βόρεια Ελλάδα είναι εν πολλοίς άγνωστο.
Επιπλέον, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οι πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς στη Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για συρρίκνωση του τζίρου έως και 6% τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη.
Ετσι, από την περασμένη Τρίτη ξεκίνησε η διαφημιστική εκστρατεία της εταιρείας, όχι υπό τη μορφή φυλλαδίων με προσφορές, αλλά με στόχο να γίνει γνωστή η επωνυμία, το σήμα «Σκλαβενίτης», στο καταναλωτικό κοινό. Η διαφημιστική καμπάνια περιλαμβάνει διαφημίσεις σε λεωφορεία, καθώς και ραδιοφωνικά μηνύματα και θα είναι κυλιόμενη.
Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι ριζικές ανακαινίσεις καταστημάτων, με τις σχετικές επενδύσεις από τον όμιλο «Σκλαβενίτης» να ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ. Από τα 400.000 τ.μ. του δικτύου της «Μαρινόπουλος» έχουν ανακαινισθεί τα 250.000 τ.μ.
Πάντως, δεν πρόκειται να ανακαινισθούν όλα, καθώς ο όμιλος Σκλαβενίτη διερευνά το ενδεχόμενο να κλείσει ή να αξιοποιήσει διαφορετικά περίπου 20 καταστήματα.
Πρόκειται για καταστήματα που βρίσκονται πολύ κοντά σε άλλα σημεία πώλησης του παλιού και του νέου δικτύου της «Σκλαβενίτης», όπως είναι για παράδειγμα το κατάστημα που βρίσκεται επί της οδού Χειμάρρας στο Μαρούσι.
Στην κατεύθυνση της βελτίωσης της λειτουργίας, πέραν της συγχώνευσης της «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης» με την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η οποία θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2018, σχεδιάζεται ακόμη η ενίσχυση των logistics αλλά και των λοιπών υπηρεσιών του ομίλου (back office).
πηγη-«Καθημερινή»
kathimerini.gr/934135/article/oikonomia/epixeirhseis/katw-apo-ton-stoxo-oi-pwlhseis-ths-alysidas-soyper-market-sklavenith