Φόρους-«φωτιά» καλούνται να πληρώσουν το 2017 οι κάτοχοι εταιρικών αυτοκινήτων το 2017 καθώς το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή προβλέπει τη ριζική αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της παροχής σε είδος οχήματος.
Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου όποιο εταιρικό αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων από 12.000 ευρώ και άνω ο κάτοχός του θα πληρώνει φόρο! Να ξεκαθαρίσουμε πως η Αξία Λιανικής προ Φόρων 12.000 αφορά αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής λίγο πάνω από τις 15.500 ευρώ.
Πάντως το άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου αντικατέστησε την φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων που προέβλεπε πως το 80% του ετήσιου μισθώματος θα φορολογούνταν ως εισόδημα για τον χρήστη του εταιρικού αυτοκινήτου.
Ωστόσο στο άρθρο 100 διευκρινίζεται ότι το ποσοστό της φορολογίας θα αυξάνει ανάλογα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων του εταιρικού οχήματος αλλά και θα μειώνεται λόγω παλαιότητας.
Δηλαδή όσο πιο ακριβό είναι ένα εταιρικό αυτοκίνητο τόσο υψηλότερος θα είναι ο φόρος.
Ειδικότερα για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 0 έως 12.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 4%. Εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 12.000 ευρώ.
Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 12.001 έως 17.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 7%.
Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 17.001 έως 20.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 14%.
Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 20.001 έως 25.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 18%.
Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 25.001 ευρώ και άνω το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 22%.
Αντίθετα η αξία της παραχώρησης του εταιρικού οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
0-2 έτη καμία μείωση
3-5 έτη μείωση 10%
6-9 έτη μείωση 25%
Από 10 έτη και πάνω μείωση 50%.
Τώρα όσον αφορά στη μείωση της φορολογίας λόγω παλαιότητας να επισημάνουμε πως σχεδόν όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα με μακροχρόνια μίσθωση δεν μισθώνονται για πάνω από 3-5 χρόνια οπότε οι μειώσεις λόγω παλαιότητας στην πράξη δεν θα εφαρμοστούν…
Πάντως στο άρθρο 100 του νομοσχεδίου αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Ορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης οχήματος από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, με εξαίρεση τους φορείς γενικής κυβέρνησης, προς εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο, η οποία υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων αυξανομένης όσο αυξάνεται αυτή και μειούμενης όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος.
Η εξαίρεση των οχημάτων που παραχωρούνται με ΛΤΠφ έως 12.000 ευρώ, ωφελεί κυρίως τα χαμηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που τους έχουν παραχωρηθεί μικρής αξίας οχήματα. Είναι αυτονόητο ότι η διάταξη αυτή δεν καταλαμβάνει τα επαγγελματικά οχήματα.
Με αυτόν τον τρόπο υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης η επιβάρυνση του εργαζόμενου θα ανταποκρίνεται περισσότερο στο πραγματικό όφελος που λαμβάνει από τη χρήση του οχήματος σε ετήσια βάση».
(Πηγή: enikonomia.gr)