Οι σήραγγες θα αποτελούνται από μεγάλους σωλήνες στα 35 μέτρα βάθος και καθεμία από αυτές θα είναι αρκετά μεγάλη, ώστε να καλύπτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Η κατακόρυφη θέση των σωλήνων θα ελέγχεται από μια σειρά από προβλήτες που θα επιπλέουν στην επιφάνεια της θάλασσας, ενώ ο σχεδιασμός τους θα είναι τέτοιος που δεν θα επηρεάζονται από την παλίρροια και τον καιρό, ενώ δεδομένης της θέσης τους κάτω από το νερό ούτε ο άνεμος αλλά ούτε και τα κύματα θα δημιουργούν προβλήματα.
Οι συνθήκες οδήγησης θα είναι σαν αυτές σε μια κλασική σήραγγα, με τους υπευθύνους να εγγυώνται την απόλυτη ασφάλεια της κατασκευής. Το κόστος θα αγγίξει τα 25 δις δολάρια, ενώ η πρώτη από αυτές προτείνεται για το φιόρδ Sognefjord και θα συνδέει τα χωριά Oppedal και Lavik.
Η κατασκευή της αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 7 χρόνια, καθώς πρέπει να ολοκληρωθεί πρώτα μια σειρά από γεωλογικές μελέτες. Μάλιστα, οι κατασκευαστές έχουν σκοπό να επεκτείνουν το έργο κατά μήκος πολλών φιόρδ μέχρι το 2035. Οι προβλήτες στην επιφάνεια της θάλασσας θα έχουν μεταξύ του από στάση αρκετή ώστε να επιτρέπεται η ανεμπόδιστη διέλευση των πλοίων.
Πηγή: techinsider, επιμέλεια: dinfo