Πώς η συσκευασία επιδρά στην ψυχολογία των καταναλωτών

Lamianow.gr
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
4 Min Read

Μερικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τον σχεδιασμό της συσκευασίας ως ένα ακόμη έξοδο για τον προϋπολογισμό τους. Άλλες όμως, τη βλέπουν σαν μια καλή ευκαιρία για να δουν αύξηση στα έσοδα τους. Γνωρίζατε όμως πως ο σωστός σχεδιασμός της συσκευασίας μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία των καταναλωτών; Η σωστή συσκευασία επηρεάζει το υποσυνείδητο τους και να επηρεάσει την συμπεριφορά τους, ακόμη και αν δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν σε κάποια αγορά.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, οι άνθρωποι που βλέπουν μια προσεγμένη συσκευασία, αισθάνονται μεγαλύτερη ικανοποίηση και δίνουν περισσότερη σημασία σε ένα brand, σε σχέση με μια συσκευασία στην οποία αναγράφονται απλά τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Ας δούμε ποια είναι τα στοιχεία που επιδρούν στη ψυχολογία των ανθρώπων και τους παρακινούν να προχωρήσουν σε αγορά ή να επιλέξουν ένα προϊόν σε σχέση με κάποιο άλλο.

Χρώμα

Το χρώμα είναι ένα μέσο επικοινωνίας, διότι μπορεί να προκαλέσει διάφορα μηνύματα και συναισθήματα στους ανθρώπους. Τα ζεστά χρώματα όπως είναι το πορτοκαλί και το κόκκινο προκαλούν ενθουσιασμό και ενεργητικότητα, ενώ οι πιο ψυχρές αποχρώσεις όπως είναι το μπλε, το πράσινο και το μωβ εντείνουν την ηρεμία και τη γαλήνη. Για να δώσουμε και έμπρακτα παραδείγματα, μια εταιρεία νεανικών ρούχων είναι προτιμότερο να επιλέξει έντονα και ζεστά χρώματα, που μεταφέρουν μια πιο ζωηρή ενέργεια. Από την άλλη, μια εταιρεία που απευθύνεται σε οικογένειες ή επαγγελματίες, είναι πιο αποδοτικό για αυτή να επιλέξει ουδέτερα χρώματα, για να προκαλέσει ένα αίσθημα μεγαλύτερης ασφάλειας στους πελάτες της.

Σχήμα

Στον ίδιο βαθμό με το χρώμα, το σχήμα μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι τετράγωνες και ορθογώνιες συσκευασίες, και οι συσκευασίες με αυστηρές γραμμές προκαλούν αίσθημα ανθεκτικότητας και αξιοπιστίας. Είναι ιδανικές για προϊόντα που μεταφέρονται, και για προϊόντα που απαιτούν αποθήκευση, όπως για παράδειγμα τα κοσμήματα. Από την άλλη, οι κυλινδρικές συσκευασίες είναι συνώνυμο της πολυτέλειας, της καλής ποιότητας και της κομψότητας. Είναι κατάλληλες για ποτά και προϊόντα περιποίησης.

Σωστή γραμματοσειρά

Το σχήμα, το βάρος, οι αναλογίες και η απόσταση στις γραμματοσειρές μπορούν να προκαλέσουν διάφορα μηνύματα στο υποσυνείδητο των ανθρώπων. Για παράδειγμα, οι serif γραμματοσειρές δημιουργούν συναισθήματα ακρίβειας, κομψότητας και επιλέγονται κυρίως για προϊόντα κλασικής αξίας. Οι sans serif από την άλλη διακρίνονται για τη μίνιμαλ και μοντέρνα αισθητική τους. Τις προτιμούν περισσότερο οι εταιρείες που απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό, ή εταιρείες με προϊόντα τεχνολογίας.

Υλικό κατασκευής

Κάθε υλικό που θα επιλέξετε μεταφέρει διαφορετικό μήνυμα στους καταναλωτές σχετικά με τα προϊόντα και το brand σας. Για παράδειγμα, το χαρτόνι ή οι συσκευασίες με ανάγλυφες υφές και γυαλιστερά φινιρίσματα υποδηλώνουν μεγάλη αντοχή και άριστη ποιότητα. Το πλαστικό είναι συνώνυμο με το πρόχειρο. Τέλος, οι φυτικές ύλες αναδεικνύουν την “πράσινη” ταυτότητα ενός brand.

Αυτά τα στοιχεία μπορούν να επηρεάσουν την ταυτότητα ενός brand. Οι εταιρείες που το γνωρίζουν αυτό τα αξιοποιούν και μεταφέρουν δυνατά μηνύματα προς τους καταναλωτές τους, για να πετύχουν μια καλή σύνδεση μαζί τους. Ανακαλύψτε κορυφαία είδη συσκευασίας και ενδυναμώστε τη σχέση των καταναλωτών με το brand σας, ακόμη και για χρόνια.

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Δεν υπάρχουν Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *