Είδος πολυτελείας για τους Έλληνες οι διακοπές – Οι 3 λόγοι που το 60% όσων πάνε επιλέγουν ηπειρωτικό προορισμό

3 Min Read

Σε είδος πολυτελείας τείνουν να εξελιχθούν οι διακοπές για τους Έλληνες, καθώς ένας στους δύο δε θα μπορέσει να επισκεφθεί κάποιο μέρος το φετινό καλοκαίρι, επικαλούμενος κυρίως άλλες οικονομικές υποχρεώσεις που πρέπει να καλύψει, αλλά και τα αυξημένα κόστη όπως διαμονή, ακτοπλοϊκά και διατροφή.

-Advertisement-
ΚΤΕΛ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Έτσι, μετά την έρευνα του ΙΕΛΚΑ με θέμα την καταναλωτική και αγοραστική συμπεριφορά στις διακοπές του καλοκαιριού, αλλά και αυτή της Eurostatσειρά ήρθε να πάρει και μια σειρά από έρευνες της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος, που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη έρευνα της Ένωσης το 48% δηλώνει ότι θα πάει διακοπές, στη δεύτερη μόλις το 45%, ενώ στην τρίτη το 50%. Με λίγα λόγια όπως σχολίασε και ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Απόστολος Ραυτόπουλος, ένας στους δύο δεν θα πάει διακοπές, τη στιγμή που το 60% από αυτούς επιλέγει την ηπειρωτική Ελλάδα.

Όπως εξήγησε αυτό συμβαίνει λόγω του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, των υψηλών τιμών διαμονής και διατροφής. Όσον αφορά το θέμα της διατροφής σημείωσε πως «από έρευνα που έχουμε κάνει, τα καταστήματα εστίασης ιδίως στη νησιωτική Ελλάδα στενάζουν. Αυτό συμβαίνει γιατί οι επισκέπτες προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από τα τοπικά σούπερ μάρκετ και να ετοιμάζουν γεύματα στα δωμάτιά τους ή στα Airbnb. Είναι χαρακτηριστική η αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια».

-Advertisement-
ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑΣ

Ταυτόχρονα, ανέφερε πως η κίνηση είναι αισθητά μειωμένη στα καταστήματα της εστίασης, λόγω της αύξησης των τιμών, καθώς ο καταναλωτής δεν αντέχει ούτε ένα γεύμα σε μια ταβέρνα ή μια ψησταριά.

Όπως είπε «υπάρχουν ακραίες περιπτώσεις όπου το σουβλάκι μπορεί να έχει και 10 ευρώ σε κάποια νησιά, ενώ ακόμη και στην ηπειρωτική Ελλάδα υπάρχουν περιπτώσεις όπου η τιμή του αγγίζει τα 5 ευρώ. Και μιλάμε για το σουβλάκι. Σκεφτείτε τα υπόλοιπα».

«Για να ανταποκριθεί μια οικογένεια σε μια τέτοια έξοδο θέλει ένα σοβαρό ποσό που πλέον για πολλούς είναι απαγορευτικό. Έχει αλλάξει πλέον το μοντέλο του τουρισμού στη χώρα μας», πρόσθεσε.

Επιπλέον, ο κ. Ραυτόπουλος υπογράμμισε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, καταλύματα, ξενοδοχεία και Airbnb αυξήθηκαν κατά 5,7% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, την ίδια ώρα που το πακέτο των διακοπών αυξήθηκε κατά 6,4% σε σχέση με πέρυσι.

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης αντανακλάται στην κατανάλωση, ενώ ακόμη και σε μια μονοήμερη εκδρομή το κόστος για ένα σετ ομπρέλες είναι δυσβάσταχτο. Για αυτό και ο κόσμος επιλέγει κυρίως ελεύθερες παραλίες για να εξοικονομεί χρήματα.

πηγη topontiki

Share This Article
Δεν υπάρχουν Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *