Με ξεκάθαρη στόχευση και ενεργή παρέμβαση, ο Δήμαρχος Λαμιέων, Πανουργιάς Παπαϊωάννου, προβάλλει την πρόταση για τη δημιουργία μόνιμων υποδομών μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία, στο πλαίσιο της διεκδίκησης σταθερής φιλοξενίας του Ράλι Ακρόπολις στην περιοχή. Πρόκειται για μια προσπάθεια που, εφόσον προχωρήσει, θα μπορούσε να αναβαθμίσει τον ρόλο της πόλης στον αθλητικό και τουριστικό χάρτη της χώρας.
Στη συνέντευξη τύπου για το EKO Acropolis Rally 2025, ο κ. Παπαϊωάννου δεν έκρυψε τη φιλοδοξία του Δήμου να μην περιοριστεί απλώς στη φιλοξενία του θεσμού, αλλά να αποκτήσει υποδομές σταθερές, σύγχρονες και ανταποδοτικές για την τοπική κοινωνία.
«Θέλουμε το Ράλι Ακρόπολις, το αγαπάμε, το ζούμε… αλλά πρέπει να μπορούμε και να αντέχουμε το οικονομικό βάρος», τόνισε με έμφαση, εξηγώντας πως χωρίς σταθερότητα και προγραμματισμό, το κόστος για τον Δήμο και τους δημότες είναι δυσβάσταχτο.
Ο ίδιος έθεσε ξεκάθαρα το ζήτημα: πολυετής συμφωνία (για παράδειγμα μια πενταετή συμφωνία φιλοξενίας). Όπως εξήγησε, οι υποδομές που απαιτούνται για να φιλοξενείται ένα διεθνές γεγονός όπως το Ράλι Ακρόπολις χρειάζονται χρόνο, πόρους και – το κυριότερο – δέσμευση από την Πολιτεία και τους θεσμικούς εταίρους.

Παράλληλα, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, αποκαλύπτοντας ότι στο τραπέζι των συζητήσεων υπάρχει ένα μεγαλύτερο, φιλόδοξο σχέδιο: η δημιουργία μόνιμου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού, ίσως ακόμα και αυτοκινητοδρομίου, στα πρότυπα της πίστας των Σερρών.
«Το θέλουμε πολύ. Όχι απλώς το εξετάζουμε. Το θέλουμε πραγματικά», δήλωσε με σαφήνεια, εξηγώντας πως βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με τους άλλους φορείς.
Ο Δήμαρχος δεν έκρυψε ότι ένα τέτοιο έργο θα άλλαζε τον χάρτη της περιοχής, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία όχι μόνο για τον αθλητισμό αλλά και για τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις και την τοπική οικονομία συνολικά.
Η προσπάθεια του Δήμου Λαμιέων να εξασφαλίσει τη σταθερή παρουσία του Ράλι Ακρόπολις στην περιοχή δεν περιορίζεται σε οργανωτικές διεκδικήσεις. Αποτυπώνει μια ευρύτερη αναπτυξιακή στόχευση, που συνδέεται με την αξιοποίηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως μέσο ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας, της εξωστρέφειας και των υποδομών.

Αυτό που διαφαίνεται από τις τοποθετήσεις και τις πρωτοβουλίες του Δημάρχου, Πανουργιά Παπαϊωάννου, είναι μια διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με προηγούμενες δημοτικές διοικήσεις. Η σημερινή προσέγγιση δεν αντιμετωπίζει το Ράλι ως μεμονωμένο γεγονός, αλλά ως μοχλό για τη δημιουργία μιας διαχρονικής υποδομής, με δυνητικά σημαντικά οφέλη για τον Δήμο σε τουριστικό, αθλητικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Η πρόταση για τη δημιουργία μόνιμου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού εντάσσεται σε αυτή την κατεύθυνση και συνιστά ένα βήμα με στρατηγικό βάθος, που – αν προχωρήσει – μπορεί να προσδώσει μια νέα ταυτότητα στον ρόλο της Λαμίας στον εθνικό χάρτη διοργανώσεων.
Πριν λίγο καιρό και με αφορμή δηλώσεις του στον Lamia Polis 87.7 το Lamianow.gr αναζήτησε και έψαξε περισσότερες λεπτομέρειες για την δημιουργία μια τέτοιας δομής, ένα “σπίτι” του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Θα μπορούσε να υλοποιηθεί και αν ναι, τι θα κόστιζε;
Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τι απαιτείται για την δημιουργία μιας σύγχρονης υποδομής, όπως για παράδειγμα το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών που δημιουργήθηκε το 1998.

Η εκτίμηση κόστους βασίζεται σε βασικά κατασκευαστικά και λειτουργικά στοιχεία:
- Αγορά ή παραχώρηση γης (800–1.000 στρέμματα): Περιλαμβάνει την εξασφάλιση κατάλληλης έκτασης, κατά προτίμηση δημοτικής ή δημόσιας, για μείωση κόστους (ενδεικτικό ποσό (1 εκ. ευρώ).
- Κατασκευή πίστας: Μήκος περίπου 3.000 μέτρα, με απαραίτητες στρώσεις ασφάλτου, αποστραγγιστικά έργα και τεχνικές υποδομές (ενδεικτικό ποσό (3.5 – 4 εκ. ευρώ)..
- Κτίρια υποστήριξης: Paddock, pits, αίθουσες για ομάδες, γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι και ιατρείο (ενδεικτικό ποσό 600.000-700.000 ευρώ).
- Μέτρα ασφαλείας και εγκαταστάσεις θεατών: Μπαριέρες, κερκίδες, χώροι εκκένωσης, ζώνες θεατών και πρόσβασης (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
- Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και τεχνολογικά συστήματα: Χρονομέτρηση, φωτεινή σηματοδότηση, δίκτυα, ήχος κ.λπ. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
- Υποδομές πρόσβασης και στάθμευσης: Για θεατές, αγωνιζόμενους και υποστηρικτικό προσωπικό. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
- Μελέτες, αδειοδοτήσεις κ.α: Περιλαμβάνονται όλες οι αναγκαίες πολεοδομικές, περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές υπηρεσίες (ενδεικτικό ποσό 500.000-600.000 ευρώ).
Λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους κατηγορίες κόστους και τις ιδιαιτερότητες του έργου, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου αυτού του τύπου ανέρχεται περίπου σε περίπου 7.000.000 ως 7.500.000 ευρώ.
Το επόμενο εύλογο ερώτημα είναι πως θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η παραπάνω χρηματοδότηση για ένα τέτοιο έργο.
Πρωταρχικά, μπορούν να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία χρηματοδοτούν έργα υποδομής, αθλητισμού και τουριστικής ανάπτυξης. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή ή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η λειτουργική διαχείριση του έργου.

Εν κατακλείδι, η δημιουργία ενός αυτοκινητοδρομίου στη Λαμία αποτελεί ένα φιλόδοξο αλλά απολύτως εφικτό έργο, που απαιτεί επιμονή, σωστό σχεδιασμό και διερεύνηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων και συνεργασιών.
Παρότι πρόκειται για μια σύνθετη επένδυση, οι προοπτικές που ανοίγει είναι εξαιρετικά σημαντικές: όχι μόνο θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και τον τουρισμό, αλλά θα τοποθετήσει τη Λαμία στον χάρτη του ελληνικού και βαλκανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα τέτοιο έργο έχει τη δυναμική να αλλάξει το «παιχνίδι» σε πανελλαδικό επίπεδο, προσφέροντας μια νέα υποδομή αγώνων, δοκιμών και εκπαιδεύσεων, που σήμερα λείπει από την Κεντρική Ελλάδα.

Θα ήταν πολύ πρωτοποριακό και θα οδηγούσε σε μεγάλη οικονομική ανάπτυξη τον τόπο μας δεδομένου ότι η Λαμία βρίσκεται σε κομβικό σημείο πανελλαδικά για τη υποστήριξη μιας πίστας αγώνων. Δεν γνωρίζω αν θα μπορούσε η έκταση και προδιαγραφές του έργου να είναι τέτοιες ώστε να διεκδικήσουμε την διεξαγωγή μεγάλων διοργανώσεων. Μακάρι να υλοποιηθεί
Μου αρέσει που ξαφνικά ανακαλύφθηκε η Αμερική.
Επίσης η διοργάνωση πληρώνει την ΠΕΛ.
Λες και δεν το ξέρανε….αυτά που αναφέρουν θέλουν χρόνο , όμως δεν είδαμε να κάνουν κάτι πριν….τελικά φύγει η διοργάνωση από τη Λαμία…ενώ θα φέρει τον Σάκη Ρουβά….
Βέβαια ας παρουσιάσω ένα πρότζεκτ που δεν θα γίνει ή που δεν βοηθάει ώστε να είναι και του χρόνου η διοργάνωση και όλα καλα…..θα φταίνε οι προηγούμενοι
εν τω μεταξύ παραπάνω ένας έγραψε τι το θέλουμε στη πόλη….βέβαια ο εν λόγω κύριος/α εκφράζει την νοοτροπία της πόλης….έφυγαν όλα ας γίνει ένα χωριό….
Πάρκα αναψυχής στις συνοικίες της Λαμίας, πολυχώρος, Πανεπιστήμιο Στερεάς με έδρα τη Λαμία, ράλι Ακρόπολης και μηχανοκίνητος αθλητισμός στη Λαμία, ιαματικός τουρισμός, Ισαδακι και Άγιος Λουκάς, και κάνε να πάρει σάρκα και οστά το ιστορικό τρίγωνο Αλαμάνα Θερμοπύλες Γοργοπόταμος που το ακούμε χρόνια και δεν είδαμε τίποτα. Δήμαρχε προχώρα!!!για όλους τους δημότες.
Αυτη η διοργάνωση θα τελείται, μια φορά το χρόνο για ολίγες ημέρες? Αν ναι, στην πράξη ποια τα οφέλη? Να γεμίσουν τα ελάχιστα ξενοδοχεία και οι ταβέρνες της πόλεως & περιοχής? Μήπως να εξετάζαμε την δημιουργία ενός πολυχώρο (ψυχαγωγία, φαγητού, θεματικού πάρκου, συναυλιων, λουνα παρκ, κ.λ.π) για όλο το έτος?
σκέψη ανθρώπου με παροπιδες , στενόμυαλη σκέψη
κρίμα
Η γνωστή μέθοδος υποτίμησης της γνώμης του άλλου, μάλλον εσύ έχεις λάθος τρόπο σκεψειως – εκτιμήσεως’ ενώ είμαστε δίπλα στην Εθνική Οδό και ουδείς εισέρχεται, έστω για καφέ, φαγητό! Θέλουμε η όχι όλο το έτος να έχουμε επισκέπτες -εδτω για λίγη ωρα-?
Η περιοχή στο τσαλτάκι μέσα και ο χώρος από κάτω απέναντι Σκλαβενίτη που τώρα κοιμούνται η γύφτοι νομίζω είναι ανεκμετάλλευτοι χώροι που θα μπορουσαν να φιλοξενήσουν τους φίλους του αυτοκινήτου! Όπως και πίστες για ντριφτ αγώνες! Έχω τα παιδιά μου που κάνουν και τρέχουν σε άλλες πόλεις γι’αυτό ξέρω!Αν το καταφέρει αυτό ο Δήμαρχος μας θα είναι ένας λόγος να ανοίξουν οι ορίζοντες για τη πόλη μας!
Όπου γάμος και χαρά η κοντίλο πρώτη . Κανένα πεζοδρόμιο στο Παγκράτι θα φτιάξει; λίγη καθαριότητα μήπως;
Να το κυνηγήσεις. Θα μπορούσαν να το είχαν κάνει χρόνια και τώρα να έχουμε μια έδρα χωρίς αγωνιες
Dhmhtrhs Panetatos ποιος να το είχε κάνει χρόνια τωρα;;; αυτοί που έτρωγαν τα λεφτά και σχολιάζουν και παντού σαν ήρωες αυτής της πόλης;; αλλά βολεμένοι είναι φίλε μου και πονάει ακόμη το 60%
ΑΘΑΝΑΣΙΑ έγραψες
Πάλεψε το Δήμαρχε !!