Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, η τελετή παράδοσης – παραλαβής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τον απερχόμενο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Βασίλη Οικονόμου στον νέο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Παρόντες ήταν, επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς και η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα.

Τοποθέτηση απερχόμενου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Κύριες και Κύριοι,
Ανέλαβα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τέλος Ιουνίου του 2023.
4 μήνες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Με την κοινωνία να επιζητά, ευλόγως, την ανάδειξη της αλήθειας και την απόδοση δικαιοσύνης.
Και με τους πολίτες προβληματισμένους για την κατάσταση των μεταφορών και των υποδομών της χώρας μας.
Από τότε μέχρι σήμερα, παρέμεινα προσηλωμένος στο ανθρώπινο και το εθνικό καθήκον.
Στις αποφάσεις και τις ενέργειές μου, με καθοδηγούσε πάντα η ενδογενής δέσμευση να υπηρετώ, με τον βέλτιστο τρόπο, το έθνος, τη χώρα, όλους τους πολίτες της, και πρωτίστως τους αδύναμους.
Παρέμεινα προσηλωμένος στην υπηρεσία του δημοσίου συμφέροντος, χωρίς ποτέ να σκεφθώ να το ανταλλάξω.
Τήρησα τις αρχές της έντιμης και δίκαιης αντιμετώπισης όλων των εμπλεκομένων με το δύσκολο αυτό Υπουργείο.
Προσπάθησα να συμβάλλω στη χάραξη και δόμηση μιας εθνικά επωφελούς και αναγκαίας σχέσης μεταξύ πολιτικής και οικονομίας.
Κυρίες και Κύριοι,
Σε αυτή, την πιο δύσκολη – διαχρονικά – συγκυρία για το Υπουργείο, όλοι και όλες που υπηρετήσαμε ως πολιτική ηγεσία αναλάβαμε βαριές ευθύνες.
Προσπαθήσαμε, μέσα σε 21 μήνες, να ολοκληρώσουμε και να δρομολογήσουμε παρεμβάσεις που καρκινοβατούσαν ή σέρνονταν επί δεκαετίες.

Φέραμε συγκεκριμένα, απτά αποτελέσματα.
- Μετά από 18 χρόνια, το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδόθηκε στην κοινωνία, και επίκειται η επέκτασή του προς την Καλαμαριά.
- Μετά από 15 χρόνια, 530 νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και αναμένονται άλλα 572 το επόμενο εξάμηνο.
- Μετά από 21 χρόνια, 14 συρμοί της Γραμμής 1 του Μετρό ανανεώνονται, ώστε να έχουμε περίπου 10 πρόσθετα τρένα μέχρι το τέλος του 2026, ένα κάθε μήνα από εφέτος τον Νοέμβριο.
- Μετά από 10 χρόνια, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί εντός του έτους.
- Μετά από 7 χρόνια, η Σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας ολοκληρώθηκε.
- Μετά από 17 χρόνια, συγκροτήθηκε και απέκτησε λειτουργική και επιχειρησιακή υπόσταση φορέας για τη διερεύνηση και σιδηροδρομικών συμβάντων, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
- Μετά από 12 χρόνια, σημαντικό τμήμα του Ε-65 παραδόθηκε στην κυκλοφορία.
- Μετά από 8 χρόνια, κρίσιμα προγράμματα επενδύσεων σε εξοπλισμό αεροναυτιλίας υλοποιούνται.
- Και για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, οι πληρωμές και οι απορροφήσεις πόρων ανήλθαν σε ύψος-ρεκόρ, στα 1,88 δισ. ευρώ το 2024.
Επίσης:
Για να μιλήσουμε για τα πιο εμβληματικά έργα, προχωρούν:
- η κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη,
- η ολοκλήρωση του Ε-65,
- ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης,
- το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι,
- η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας,
- οι οδικοί άξονες Μπράλος – Άμφισσα, Γιάννενα – Κακαβιά και Λαμία – Καρπενήσι.
Ταυτόχρονα:
- Πραγματοποιούνται στρατηγικής σημασίας αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα σε όλη την επικράτεια.
- Υλοποιούνται παρεμβάσεις, μέσω της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές, σε δεκάδες δημόσια κτίρια, σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα.
Και, τέλος:
- Έγιναν προσλήψεις στις εταιρείες ΟΣΥ, ΟΑΣΘ, ΟΣΕ, ΥΠΑ και ΑΠΑ.
- Γίνεται καλύτερος και αποτελεσματικότερος έλεγχος κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
- Πραγματοποιούνται ανέπαφες πληρωμές εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
- Προωθήθηκε η ηλεκτροκίνηση.
- Ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση 10 κρατικών αεροδρομίων.
- Ενισχύθηκε – σημαντικά – η ετήσια κρατική χρηματοδότηση του ΟΣΕ.
- Θεσμοθετήθηκε ο ενιαίος Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής, η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».
- Υφίσταται ήδη Σύμβουλος για την αναμόρφωση του σιδηροδρόμου.
- Έχει δρομολογηθεί Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης.
- Έχει συμφωνηθεί, εγγράφως, η προμήθεια νέων τρένων.
- Υλοποιείται, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
- Δρομολογούνται επενδύσεις υποδομών, ύψους 3 δισ. ευρώ, που πρόσφατα εξασφάλισε η Κυβέρνηση, μέσω χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF)», και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Όλα αυτά καταγράφονται και αναγνωρίζονται στο Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Για όλα αυτά, και για πολλά άλλα, θέλω, πρωτίστως, να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, για την τιμή που μου έκανε να μου εμπιστευτεί άλλο ένα δύσκολο, απαιτητικό και νευραλγικό Υπουργείο.
Θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Τους Υφυπουργούς, τον κ. Ταχιάο, τον κ. Οικονόμου και την κα. Αλεξοπούλου.
Τους Γενικούς Γραμματείς, τον κ. Μαγουλά, την κα. Παληαρούτα και τον κ. Ξιφαρά.
Να ευχαριστήσω τον Διευθυντή του Γραφείου μου, κ. Καραπλή, και όσους εργάστηκαν στο Γραφείο μου, πολύτιμοι συνεργάτες κάτω από πολύ πιεστικές συνθήκες.
Να ευχαριστήσω τα υπηρεσιακά στελέχη και τους εργαζόμενους στο Υπουργείο, καθώς και τις Διοικήσεις και τους εργαζόμενους των εποπτευόμενων φορέων, για τη στενή και παραγωγική συνεργασία.
Κυρίες και Κύριοι,
Είχα την τιμή και την ευθύνη να υπηρετήσω σε υπουργικές θέσεις για αρκετά χρόνια.
Από τα περίπου 18 χρόνια που πολιτεύομαι και εκλέγομαι – αδιάλειπτα – Βουλευτής Φθιώτιδας, τα 8,5 χρόνια ήταν σε θέσεις ευθύνης, ως Υπουργός και Αναπληρωτής Υπουργός, υπό δύο Πρωθυπουργούς.
Πάντα σε δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες, με «καυτές πατάτες» στα χέρια.
Είτε εν μέσω οικονομικής κρίσης και Μνημονίων, είτε εν μέσω Covid, πολέμου και ενεργειακής κρίσης, είτε στον απόηχο τραγικών γεγονότων που σημάδεψαν τη χώρα.
Πάντα ήξερα σε ποιο Υπουργείο αναλάμβανα την πολιτική ευθύνη και πότε.
Εν προκειμένω, στις μεταφορές, με μία κοινωνία που έχει βαθύ πόνο και δίκαιη οργή για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Και στις υποδομές, με εργολάβους και συμφέροντα.
Ποτέ δεν κρύφτηκα, ποτέ δεν φυγομάχησα, ούτε διεκδίκησα βολικές θέσεις για να είμαι δημοφιλής, περιμένοντας να δοξαστώ κρυπτόμενος.
Με καθαρή συνείδηση, ήθος και αξιοπρέπεια, έδινα τον καλύτερο εαυτό μου, στην κοινή και συλλογική προσπάθεια της ιστορικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας και των Κυβερνήσεων που υπηρέτησα.
Εργάστηκα έντιμα, υπεύθυνα και άοκνα, μαζί με τους συνεργάτες μου, για να τιμήσω την εμπιστοσύνη των πολιτών και των Πρωθυπουργών, με γνώμονα πάντα το καλό της χώρας και όλων των πολιτών.
Καλωσορίζω στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Υπουργό, καλό φίλο κ. Χρίστο Δήμα και τον Αναπληρωτή Υπουργό, καλό συνάδελφο, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Εύχομαι, από καρδιάς, στη νέα πολιτική ηγεσία καλή επιτυχία στο έργο που αναλαμβάνει και να πετύχει ακόμα περισσότερα, στηριζόμενη στις ίδιες αρχές και αξίες, επ’ ωφελεία της πατρίδας και όλων των πολιτών της.

Αντί να έχετε σχέδιο για επέκταση της πόλης προς την Στυλίδα, να αξιοποιηθεί σε εμπορικό το λιμάνι που είναι στο κέντρο της Ελλάδας την πάτε προς τα Άγραφα.
Αντί να ζητήσετε να γίνει και περιφερειακό αεροδρόμιο δεν κάνετε τίποτα. Άχρηστος εσύ, ανεγκέφαλοι και αυτοί που σε ψηφίζουν
Ένας άεργος κηφήνας. Απορώ ποιοί σε ψηφίζουν;
Εντάξει με τόσους που βολεψες απ’ το παράθυρο θα έχεις αρκετή υποστήριξη για να βγεις πάλι πρώτος βουλευτής στη Φθιώτιδα. Αλίμονο στην αξιοκρατία.
Ε λιγάκι φυγομαχησες τώρα τελευταία. Στα πολύ δύσκολα.
Εγώ θα σας πω τούτο οποίος κατάλαβε κατάλαβε χαιρετά όταν είσαι καβαλάρης για να σε χαιρετανε και αυτή όταν ξεπεζεπσεις αυτό δεν το έκανες ούτε για αυτό τον τόπο πού ερημωσε πόσο κρίμα είμαστε στο κέντρο της Ελλάδας και μας πήγατε στο μηδέν και η Λάρισα κάποτε την αγνοουσαμε και είναι 109 χρόνια μπροστά πόσο κρίμα πόσο ευθύνη έχετε πως θα κυκλοφορεισετε σε αυτή την έρημη πόλη
Είσαι κι από την Φθιώτιδα παναθεμα σε..Ρεζίλι των σκυλιών μας έκανες.Ουστ ουστ….
Το θρασος που εχετε σαν εκπροσωπος μιας τοπικης κοινωνιας μπορει να συγκριθει μονο απο τον φοβο σας οταν η λαικη οργη γινει δικαιοσυνη. Ντραπηκε η ντροπη για το πως καταντησατε την λαμια εσεις κ τα τσιφλικια σας.οσο για το εργο της κυβερνησης φανηκε απο την ανυπαρξια αυτοεπιγνωσης στον τελευταιο ανασχηματισμο. Εξυπηρετειτε διαβολικες δυναμεις κ αυτα θα εισπραξετε.
Στον αγύριστο
ΚΟΨΕ ΚΑΤΙ ΚΟΨΕ, ΣΑΝ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΣ ΑΠΟΨΕ.
Ηλθε το πλήρωμα του Χρόνου να ξεκουραστείς κ. Υπουργέ η προσφορά σου είχε πολλές διακυμάνσεις ίσως να α αναθεωρησεις μερικά θέματα επί της Υπουργεία σου οι οποίες κατακριθηκαν στους Πολίτες…
Λεσοοοοο
Ειδικά το μέτρο Θεσσαλονίκης δουλεύει ρολόι… Τα δε μισθομεμα απο τους γερμανους λεωφορεια ψαχνουμε με το κυαλι να τα βρούμε..45 λεπτα και πλεον καθυστερισεις…Και τα λεωφορεία πρωιν τουριστικά στην Γερμανία που ειναι μικρά και εντελως ακατάλληλα για ηλικιωμένους..που για να μπεις στις πισω θέσεις πρεπει να ανεβεις σκαλοπατια εν κινήσει…Κατά τ’αλλα ειχε μεγάλη επιτυχια σαν υπουργος…χασαμε μεγαλο κελεπουρι….
Κοπρόσκυλο
Αντε πίσω τώρα και σιγά σιγά σπίτι σου
Παναγιώτης Τασσιός και σιγά σιγά θα πάνε κι άλλοι!!