Στα χέρια της Γαλλίας η πλήρης αναμόρφωση του ΟΣΕ – Όλη η συμφωνία για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Lamianow.gr
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
5 Min Read

Με τη συνδρομή της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας της Γαλλίας θα προσπαθήσει η κυβέρνηση να λύσει τα προβλήματα στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα τουλάχιστον με δημοσίευμα της εφημερίδα «Τα Νέα».

-Advertisement-
fitcare

Κατά το ρεπορτάζ «κομβικό ρόλο στη μεταμόρφωση του ελληνικού σιδηροδρόμου θα έχει η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Γαλλίας, Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF), η οποία θα πιάσει δουλειά ως Σύμβουλος Μεταρρύθμισης (Reform Consultant), στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας που υπογράφηκε από τις κυβερνήσεις των δύο χωρών, τον Μάιο του 2023, μετά το δυστύχημα των Τεμπών».

Η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο θα προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο, σε πλήρη μάλιστα διαλειτουργικότητα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά δίκτυα. 

Όπως όλα δείχνουν πλέον ενεργοποιείται η συνεργασία με την SNCF, με το αντίστοιχο Master Plan να βρίσκεται πλέον στο στάδιο της τελικής διαμόρφωσης.

-Advertisement-
ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΛΑΜΙΑΣ

Η SNCF θα έχει κομβικό ρόλο στην δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς σιδηροδρόμου και για διάστημα τουλάχιστον 3 χρόνων θα εργαστεί μαζί με τη νέα διοίκηση των Σιδηροδρόμων Ελλάδος προσφέροντας τεχνογνωσία και εξειδικευμένα ανώτατα στελέχη.

Η ελληνογαλλική συνεργασία

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το σχέδιο που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο επόμενο διάστημα, μέσω διακρατικής συμφωνίας για τη μεταφορά τεχνογνωσίας, θα προβλέπει συνεργασία:

  • Στην πρόληψη σιδηροδρομικών ατυχημάτων.
  • Στη ρύθμιση ζητημάτων ευθύνης των σιδηροδρομικών φορέων.
  • Στην οργάνωση και επίβλεψη των σιδηροδρομικών μεταφορών, στον τομέα της ασφάλειας.
  • Στην εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού.
  • Στην οργάνωση κέντρων ελέγχου σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
  • Στην οργάνωση επιτροπών και την καθιέρωση διαδικασιών για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.

Η συμφωνία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα αξιοποιηθεί ώστε μέχρι το τέλος του 2025 να τρέξει διαγωνισμός για την πολυετή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και των συστημάτων του, συμπληρωματικά με την υλοποίηση των έργων υποδομής που εκτελούνται ήδη ή δρομολογούνται για την επόμενη περίοδο.

Η νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος»

Ο νέος φορέας των Σιδηροδρόμων Ελλάδος, που αρχικά θα λειτουργήσει με το υπάρχον προσωπικό των τριών εταιρειών (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΑΙ ΑΟΣΕ), θα είναι Ανώνυμη Εταιρεία ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, με το διοικητικό του συμβούλιο να ορίζεται από την κυβέρνηση, ενώ θα εποπτεύεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σταδιακά, θα ενισχυθεί με επιλεγμένο προσωπικό, το οποίο θα ξεπεράσει τα 600 άτομα και με προσόντα που θα καλύπτουν τις απαιτήσεις των νέων θέσεων εργασίας, ενώ η αναδιοργάνωσή του θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, θα αναλάβουν πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, ενώ θα είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και των έργων που θα εκτελούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Επίσης, θα έχουν τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, καθώς και την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία των σταθμών και των άλλων εγκαταστάσεων ιδιοκτησίας τους. Η βιωσιμότητα του νέου ΟΣΕ θα βασιστεί στην ανάπτυξη ενός υπερσύγχρονου, ασφαλούς και διαλειτουργικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων, με έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές.

12 δισ. ευρώ για την επόμενη 20ετία

Το επενδυτικό σχέδιο, συνολικού ύψους περίπου 12 δισ. ευρώ για την επόμενη 20ετία, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει:

  • Επενδύσεις σε άμεσο ορίζοντα ύψους περίπου 530 εκατ. ευρώ. Στην 5ετία οι επενδύσεις θα ανέλθουν σε 2,75 δισ. ευρώ, στη 10ετία σε 1,4 δισ. ευρώ και στα 20 έτη θα ξεπεράσουν τα 7 δισ. ευρώ.
  • Άμεση προτεραιότητα είναι η αποκατάσταση έως το 2026, του κατεστραμμένου δικτύου από το Daniel στην Κεντρική Ελλάδα.
  • Στο πρόγραμμα με ορίζοντα το 2029, περιλαμβάνονται έργα ήδη ενταγμένα σε χρηματοδοτικά πλαίσια, έργα προς ένταξη στο πρόγραμμα Μεταφορές της περιόδου 2021-2027 και στο CEF2 (Connecting Europe Facility).
  • Στο πρόγραμμα έως το 2034, ύψους 1,4 δισ., εντάσσονται έργα αναβάθμισης της Ανατολικής Εγνατίας, η Παράκαμψη Αθηνών (Ικόνιο – Σφίγγα), έργα σύνδεσης με λιμάνια και ΒΙ.ΠΕ. και έργα αναβάθμισης της Δυτικής Εγνατίας. Στο πρόγραμμα έως το 2044, εντάσσονται επιπλέον έργα στη Δυτική Εγνατία (Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα και Καλαμπάκα – Κοζάνη), στην Ανατολική Εγνατία (Θεσσαλονίκη – Ν. Καρβάλη), η αναβάθμιση των δικτύων της Δυτικής Μακεδονίας και της Πελοποννήσου, καθώς και νέα έργα στη Δυτική Ελλάδα.

Πηγή: Τα Νέα

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
7 Σχόλια
    • Mixalis Zarras οι Έλληνες πάντα μπροστά από τις εξελίξεις, από τα αρχαία χρόνια έως και σήμερα. Τώρα αν ένας άχρηστος όπως λες ότι είσαι, μηδαμινό το κακό.

    • Mixalis Zarras θα στο εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται. Γιατί έχεις έναν πρωθυπουργό που είπε ψέματα για τον θάνατο 57 συνανθρώπων μας (εκτός όλων των άλλων καταπληκτικών επιτευγμάτων στην τσέπη του μέσου πολίτη) και που αν πάει σε εκλογές αύριο το πρωί θα ξαναβγεί… τα συμπεράσματα δικά σου για το ποιόν του Έλληνα.

    • Panagiotis Giannakopoulos πως να γίνει χωριό Μ αυτούς τους χαραμοφάηδες που μαζεύτηκαν στον ΟΣΕ;;;ξέρεις ότι επερναν επίδομα πλησυματος χεριών;;;ο μισθός τους ήταν διπλάσιος των άλλων εργαζομένων ;; συντάξεις εφάπαξ αστρονομικά νούμερα αξιοκρατία;;; τι είναι αυτο βολεμενοι από όλο το πολιτικό σύστημα άστα δε μπενουμε σε σειρα

      • John Perlepes δεν διορίστηκαν μόνοι τους! Αυτοί οι ίδιοι τους διόρισαν που μας κουνάνε τώρα το δάχτυλο! Εν τω μεταξύ αυτοί που αναφέρετε έχουν συνταξιοδοτηθεί και η πλειοψηφία στον υποστελεχωμένο ελληνικό σιδηρόδρομο εργάζεται με συμβάσεις!

      • John Perlepes Εργάστηκα για 35 χρόνια στο πρώην Υπουργείο Δημοσίων Έργων ως Τεχνολόγος πολ, Μηχανικός. Μελέτες και επιβλέψεις οικοδομικών, λιμενικών, αντιπλημμυρικών και έργων οδοποιίας, ως μέλος επιτροπών παραλαβής και δημοπρασίας έργων. Ο μεγαλύτερος τακτικός μισθός μου προ μνημονίων ήταν 1360 €. Εάν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ έπαιρναν υψηλό μισθό και σωρεία επιδομάτων δεν φταίνε αυτοί, φταίνε αυτοί που τους τα δίνανε. Όμως πρέπει να ξέρεις ότι: Όποια υπηρεσία θέλουν να την εκποιήσουν την υπερχρεώνουν, τη μετοχοποιούν και την παίζουν στο χρηματιστήριο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *