Θέμα λίγων ημερών είναι η έκδοση του πορίσματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του καθηγητή Καρώνη, το οποίο θα δώσει απαντήσεις για τη φωτιά και την έκρηξη που σημειώθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Ο λόγος που έχει ανατεθεί στον κ. Καρώνη η πραγματογνωμοσύνη είναι διότι έχουν υπάρξει αντικρουόμενες πραγματογνωμοσύνες από την Πυροσβεστική και τους τεχνικούς συμβούλους για νευραλγικής σημασίας ζητήματα.
Σύμφωνα με το MEGA, το πόρισμα θα απαντήσει στο ερώτημα εάν τα έλαια σιλικόνης του τρένου είναι ικανά να προκαλέσουν το “μανιτάρι” φωτιάς που δημιουργήθηκε κατά τη σύγκρουση.
Στο κρίσιμο πόρισμα της Σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, ύστερα από πειράματα που διενεργήθηκαν σχετικά με τα έλαια σιλικόνης και κατά πόσο μπορούν να σχετίζονται με τη φονική έκρηξη, αναφέρεται πως τα έλαια αυτά είναι βραδυφλεγή και δεν σχετίζονται με την έκρηξη των πρώτων δευτερολέπτων.
Όπως ανέφερε ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1, η έκθεση του καθηγητή Δημήτρη Καρώνη είναι έτοιμη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς και σύμφωνα με αυτήν, τα έλαια σιλικόνης που είχαν οι μετασχηματιστές των δύο μηχανών έπαιξαν μόνο δευτερογενώς ρόλο στην ανάπτυξη της φωτιάς, δηλαδή υπήρχε ένας άλλος λόγος για την εκδήλωση του “πύρινου μανιταριού”. Όσον αφορά το ερώτημα ποιος ήταν αυτός ο λόγος, σε αυτό εκκρεμούν απαντήσεις που θα τις μάθουμε σύντομα.
Στην ουσία, το εν λόγω πόρισμα δεν θα δίνει σαφή απάντηση ως προς το τι ακριβώς ήταν αυτό που περιείχε η εμπορική αμαξοστοιχία και προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη και φωτιά. Όμως, έμμεσα θα οδηγεί στο συμπέρασμα πως κάτι πολύ εύφλεκτο υπήρχε στα βαγόνια που δεν θα έπρεπε να υπάρχει…
Αυτό θα είναι και το αντικείμενο της δικαστικής έρευνας, δηλαδή να αποκαλυφθεί αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε κάτι παράνομο και τι ήταν αυτό.
Πάντως, το συγκεκριμένο τρένο ήταν “τρένο-φάντασμα”, καθώς δεν υπάρχει βίντεο τόσο από τη φόρτωσή του στη Θεσσαλονίκη, όσο και από τη διαδρομή του. Το μοιραίο βράδυ πέρασε από 14 σταθμούς και το κατέγραψαν πάνω από 30 κάμερες. Σήμερα, όμως, δεν υπάρχει ούτε ένα βίντεο! Αυτό από μόνο του προκαλεί πολλά ερωτήματα.
Το πόρισμα των ευρωπαϊκών θεσμών
Πιο σημαντικό είναι το πόρισμα δύο υπαλλήλων των ευρωπαϊκών θεσμών, ενός Ιταλού και ενός Βέλγου. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάρει πάνω από 70 συνεντεύξεις από όλους τους εμπλεκόμενους, έχουν μεγάλη εμπειρία στη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων, και στις προτάσεις τους, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, θα εξετάσουν όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και το να σταματήσει το επιβατικό έργο των σιδηροδρόμων.
Το ενδεχόμενο αυτό είχε θίξει προς την κυβέρνηση ο Γιάννος Γραμματίδης που παραιτήθηκε από πρόεδρος του ΟΣΕ στο τέλος του 2024 και που ζήτησε να σταματήσει το επιβατικό έργο του ΟΣΕ για ένα διάστημα με εξαίρεση τον προαστιακό.
Κάτι τέτοιο η κυβέρνηση δεν το συζητά, διότι θεωρεί ότι ο ΟΣΕ έχει γίνει πιο ασφαλής μετά το ατύχημα και εκτιμά ότι μια τέτοια ενέργεια θα σημάνει μεγαλύτερες αποζημιώσεις προς τους Ιταλούς, που έχουν καταρτίσει τη σύμβαση της διαχείρισης. Επίσης, θέλει να αποφύγει το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να μείνουν χωρίς απασχόληση.
Τέμπη: Αίτημα του ανακριτή για ξεχωριστή δικογραφία για το “μπάζωμα”
Την ίδια στιγμή ερωτήματα προκαλεί το “μπάζωμα” του χώρου της τραγωδίας, αλλά και το γεγονός ότι παραμένουν στη θέση τους υπηρεσιακοί και πολιτικοί παράγοντες, οι οποίοι μετά από μυστική σύσκεψη στις 3/3/2023 έδωσαν εντολή σε αστυνομικούς και πυροσβέστες να “μπαζωθεί” ο χώρος της τραγωδίας για επικοινωνιακούς λόγους, έτσι ώστε να μην προβάλλονται από τα ΜΜΕ τα συντρίμμια και συνολικά το σκηνικό του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Όπως αποκάλυψε η δικαστική συντάκτρια του Mega, Ιωάννα Μάνδρου, υπάρχει αίτημα του εφέτη ανακριτή η δικογραφία που αφορά στο “μπάζωμα” να διαχωριστεί.
Συγκεκριμένα, ο εφέτης ανακριτής ζήτησε από το δικαστικό συμβούλιο να χωριστεί η υπόθεση σε ό,τι αφορά τους κατηγορουμένους για παράβαση καθήκοντος για την αλλοίωση του χώρου της τραγωδίας, το γνωστό “μπάζωμα”.
Ο λόγος που το ζητάει είναι ώστε να μην παραγραφούν τα αδικήματα.
Επιπλέον, η Ιωάννα Μάνδρου αποκάλυψε πως στη δικογραφία υπάρχει βίντεο που αποτυπώνει την εμπορική αμαξοστοιχία, ένα στοιχείο που όπως είπε θα λάβει υπόψιν του ο πραγματογνώμονας του ΕΜΠ.
thetoc.gr