Η αναγραφή των θερμίδων σε σούπερ μάρκετ και εστιατόρια έχουν μικρό αντίκτυπο στις επιλογές των καταναλωτών, διαπίστωσαν ερευνητές, τροφοδοτώντας αμφιβολίες για το αν αξίζει να διατηρηθεί η πρακτική.
Το αποτέλεσμα των διατροφικών πληροφοριών είναι η μείωση των θερμίδων κατά περίπου 1,8%, που ισοδυναμεί με την αφαίρεση δύο αμυγδάλων από ένα γεύμα 600 θερμίδων, σύμφωνα με έρευνα από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου Cochrane.
Οι ερευνητές συγκέντρωσαν αποτελέσματα από 25 μελέτες από χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, σημειώνει το Bloomberg.
Για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, η επισήμανση θα πρέπει να συνδυαστεί με μέτρα στοχευμένα στη βιομηχανία, όπως φόρους και περιορισμούς μάρκετινγκ, δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας Gareth Hollands, ερευνητής στο Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών του UCL.
Yποχρεωτική αναγραφή θερμίδων
Η σήμανση θερμίδων είναι υποχρεωτική σε πολλές χώρες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η παχυσαρκία κοστίζει στην Εθνική Υπηρεσία Υγείας περίπου 6,5 δισεκατομμύρια £ (7,9 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως, η αναγραφή των θερμίδων έγινε υποχρεωτική το 2022 για εστιατόρια, φαγητά σε πακέτο και καφέ με περισσότερους από 250 υπαλλήλους.
Ο μέτριος αντίκτυπός του μέτρου -ο οποίος είναι μικρότερος από ό,τι στα προηγούμενα ευρήματα της ομάδας- δεν πρέπει να υποτιμηθεί, σύμφωνα με τον Hollands.
Μια μείωση κατά 24 θερμίδες την ημέρα – περίπου 1% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για ενήλικες – θα μπορούσε να αποτρέψει την αύξηση βάρους 9 κιλών (19,8 λίβρες) για άτομα ηλικίας 20 έως 40 ετών στην Αγγλία μέσα σε μια δεκαετία, σύμφωνα με κυβερνητική έκθεση.
Η Nestle SA, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, έχει «υποστηρίξει σταθερά» τη διατροφική επισήμανση, δήλωσε εκπρόσωπος σε γραπτές παρατηρήσεις. Η εταιρεία μείωσε τη ζάχαρη και το αλάτι στα προϊόντα της και σχεδιάζει να συνεχίσει αυτές τις προσπάθειες.
Η Unilever Plc, της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν τη μαγιονέζα Hellmanns και το παγωτό Magnum, αρνήθηκε να σχολιάσει τη μελέτη.
economistas.gr