Η πολιτική της Nike είναι ξεκάθαρη όσον αφορά τους σταρ πρώτης γραμμής. Η εταιρεία θέλει υπό τη σκέπη της τα περισσότερα από τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου αθλητισμού. Έτσι ανεβάζει και το πρεστίζ της, αλλά -κυρίως- τα έσοδά της, καθώς οι πωλήσεις αντικειμένων από σταρ πρώτου μεγέθους γίνονται ανάρπαστα παγκοσμίως.
Ήδη οι υπογραφές αθλητών όπως ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο Κέβιν Ντουράντ, ο Τάιγκερ Γουντς, ο Κριστιάνο Ρονάλντο δέσποζαν, μαζί με τα προϊόντα τους. Γίνονταν ανάρπαστα παγκοσμίως και αυτό έφερνε πολλά λεφτά στα ταμεία της Nike.
Το 2009 μπήκε στο δυναμικό της και ο Στεφ Κάρι. Ως ένας φέρελπις σουτέρ από το Davidson που είχε τα φόντα να διαγράψει λαμπερή πορεία στην κορυφαία λίγκα του πλανήτη. Ελάχιστοι περίμεναν πως 15 χρόνια αργότερα θα ήταν ο κορυφαίος σουτέρ του κόσμου, ο παίκτης που άλλαξε το μπάσκετ όπως το ξέρουμε και ένας γεννημένος νικητής.
Η πρώτη που δεν είδε αυτή την προοπτική ήταν η Nike. Η εταιρία είχε συμβόλαιο με τον άσο των Ουόριορς έως το 2013. Στις τάξεις της μάλιστα εργαζόταν και ο νονός του Κάρι, Γκρεγκ Μπρινκ, κάτι που έκανε την κατάσταση πιο εύκολη για την Nike ώστε να τον πείσει να υπογράψει νέο πολυετές συμβόλαιο.
Μόνο που τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά στον τομέα αυτό. Τι κι αν ο Κάρι ερχόταν από σεζόν με ρεκόρ σε εύστοχα τρίποντα σε μία σεζόν στο ΝΒΑ και παιχνίδι 54 πόντων απέναντι στους Νικς, μέσα στη Νέα Υόρκη; Η εταιρία δεν είδε ποτέ την προοπτική μιας νέας συνεργασίας. Και όλα αυτά ενώ η Nike είχε το δικαώμα να ματσάρει κάθε πρόταση για τον Ουόριορς το καλοκαίρι του 2013.
Ο περίγυρος του Κάρι είδε πως η Nike δεν αξιολογούσε τον παίκτη με τον ίδιο τρόπο όπως σούπερ σταρ σαν τον Τζέιμς, τον Ντουράντ, τον Κόμπε Μπράιαντ. Μάλιστα προσέφερε παχυλά συμβόλαια σε παίκτες όπως ο Άντονι Ντέιβις και ο Κάιρι Ίρβινγκ που έρχονταν με… φόρα στο προσκήνιο. Συμβόλαιο στον Κάρι όμως δεν έφτασε ποτέ.
Ή για να ακριβολογούμε, έγινε μια πρόταση που έμοιαζε με… προσβολή. Πρόταση με απολαβές 2,5 εκατ. τον χρόνο. Την ώρα που η Under Armour που καραδοκούσε, έκανε πρόταση έναντι 4 εκατ. τον χρόνο. Η απόφαση είχε παρθεί.
Ο Κάρι άφησε τη Nike για την Under Armour. Μια κίνηση που άλλαξε τον ρου στην ιστορία του μάρκτετινγκ. Από το 2013 και μετά ο χαρισματικός σουτέρ εκτόξευσε τη φήμη του στην… στρατόσφαιρα, πανηγυρίζοντας 4 πρωταθλήματα, πολλές μεγάλες στιγμές, αλλά κυρίως έγινε ο πιο αγαπητός παίκτης στη λίγκα.
Η εκτόξευση της Under Armour ήταν ξεκάθαρη. Η εταιρία πριν από το deal με Κάρι είχε αξία που έφτανε στα 14 δις. Με την προσθήκη του Κάρι η αξία εκτινάχθηκε στα 28 δις. Μοναδικός διπλασιασμός! Ο Στεφ Κάρι έφερε κέρδος 14 δις δολαρίων στην αμερικανική εταιρία και την έκανε ελκυστικό παίκτη στην αγορά.
Την ίδια ώρα που έσπευσε να τον «ανταμείψει» με αρχικό 10ετές συμβόλαιο που έφτανε το 1 δις, αλλά και τεράστια ευελιξία κινήσεων. Από μετοχές στην εταιρία, μέχρι την δημιουργία της δικής του μάρκας, το Curry Brand, που μοιάζει με… χρυσάφι!
Όσο για τα παπούτσια του Στεφ Κάρι; Αυτά είναι τα δεύτερα σε πωλήσεις σε όλη την Αμερική, πίσω μόνο από αυτά του Μάικλ Τζόρνταν. Ήταν πια ξεκάθαρο. Η Nike δεν είδε ποτέ την προοπτική Κάρι και μαζί είδε 14 δις δολάρια να χάνονται…
sportal.gr