Aκρίβεια: Έλεγχοι σε 100 βασικά προϊόντα καθημερινής διαβίωσης

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
3 Min Read

Συναντήσεις με όλους τους παραγωγικούς φορείς -εταιρείες σούπερ μάρκετ, πολυεθνικές που προμηθεύουν προϊόντα, βιομηχανίες τροφίμων, καταναλωτικές οργανώσεις και τους επικεφαλής των ανεξάρτητων αρχών που εποπτεύουν τον ανταγωνισμό και την αγορά- πραγματοποίησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζει στην Απογευματινή το σχέδιό του για την αποκλιμάκωση των τιμών. Μιλά για μηδενικό πληθωρισμό στο ράφι και ανακοινώνει στοχευμένους ελέγχους και αύξηση των ανώτερων ορίων των προστίμων.

-Advertisement-

Ο κος Θεοδωρικάκος δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος και περιγράφει τον ρόλο του υπουργείου Ανάπτυξης στο νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών. Η ακρίβεια μαστίζει την ελληνική οικογένεια. Οι πολίτες βλέπουν συνεχώς τις τιμές στα σούπερ μάρκετ να ανεβαίνουν. Το πολιτικό κόστος αποτυπώθηκε στο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα, όπως και ο ολόκληρος ο δυτικός κόσμος, βίωσε μια μεγάλη άνοδο των τιμών. Οι αιτίες είναι πολλές: οι ανατροπές στην παραγωγική διαδικασία που προκάλεσε η πανδημία, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα από τους πολέμους που ακολούθησαν, η εκτόξευση των τιμών στις πρώτες ύλες και στην ενέργεια κοκ.

Από την πρώτη στιγμή η κυβέρνησή μας στήριξε την κοινωνία. Στην περίοδο του κορωνοϊού διαφυλάξαμε την κοινωνική συνοχή διαθέτοντας δεκάδες δισ. για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων και τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας.

- Advertisement -

Στη συνέχεια ήμασταν δίπλα στον πολίτη σε κάθε περίπτωση. Επισημαίνω χαρακτηριστικά την κρατική αρωγή στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Και στον πληθωρισμό των τροφίμων αντιδράσαμε με μία σειρά μέτρων, τα οποία παρατείνονται μέχρι το τέλος του έτους.

-Advertisement-
=Advertisement=

Το καλάθι του νοικοκυριού, η υποχρέωση ανακοίνωσης των ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ προς το υπουργείο, η διατήρηση του ίδιου περιθωρίου μικτού κέρδους με αυτό που υπήρχε προ της 31ης Δεκεμβρίου του 2021, η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών όταν στο τρίμηνο έχει προηγηθεί ανατίμηση, η καθαρή τιμή -net pricing – στο σύνολο των νωπών προϊόντων, το πλαφόν κέρδους 7% στο βρεφικό γάλα και η ανακοίνωση των ενδεικτικών τιμών στο e-katanalotis.

Ο ίδιος ανέφερε πως «θα γίνουν στοχευμένοι έλεγχοι με βάση παρατηρητήριο τιμών για 100 βασικά προϊόντα, για τα οποία θα παρακολουθούμε τις τιμές αγοράς και πώλησης από τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ».

Ο κος Θεοδωρικάκος ανέφερε πως στηρίζουμε τις Ανεξάρτητες Αρχές: την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τον Συνήγορο του Καταναλωτή. «Συναντήθηκα ήδη μαζί τους», σημείωσε. Το υπουργείο Ανάπτυξης είναι αρωγός στην προσπάθειά τους με στήριξη στις υποδομές και το προσωπικό που χρειάζονται.

«Ο πληθωρισμός φυσικά δεν αντιμετωπίζεται με έναν νόμο και ένα άρθρο. Αλλά, να ξέρετε πως θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να στηρίξουμε τη μέση ελληνική οικογένεια και ιδιαίτερα όσους έχουν ανάγκη», τόνισε.

newsit.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *